Το παραδοσιακό λιανεμπόριο, μετά την ενσωμάτωση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά της Ελλάδας, υφίσταται σημαντική αναδιαμόρφωση και διαρθρωτικές αλλαγές. Η καταναλωτική συμπεριφορά έχει αλλάξει ριζικά και γι’αυτό το λόγο οι παραδοσιακοί παίκτες του λιανεμπορίου χρειάζονται μια νέα μακροπρόθεσμη στρατηγική, η οποία θα στηρίζεται στο νέο επιχειρηματικό μοντέλο όπως αυτό διαμορφώνεται από τις νέες τάσεις.
Ποιες είναι οι νέες τάσεις του λιανεμπορίου
1. Το κινητό τηλέφωνο βρίσκεται στο επίκεντρο της επικοινωνίας
Το κινητό τηλέφωνο αποτελεί πια το βασικότερο κανάλι επικοινωνίας μεταξύ των εμπόρων και των καταναλωτών. Λειτουργώντας ως ψηφιακός πωλητής, το κινητό τηλέφωνο συνδέει τον πελάτη με τις αγαπημένες του μάρκες και τα προϊόντα που προτιμά ανά πάσα στιγμή.
Αυτό σημαίνει ότι ο παραδοσιακός έμπορος πρέπει να βρει τον τρόπο να κατακτήσει αυτό το μέσο επικοινωνίας, ώστε να είναι πάντα παρών στην καθημερινότητα του πελάτη του και να μπορέσει μέσω των δεδομένων που θα συγκεντρώνει να του απευθύνει εξατομικευμένες προσφορές προσαρμοσμένες στις ανάγκες του.
2. Εξατομίκευση της αγοραστικής εμπειρίας
Είναι πια πραγματικότητα ότι όσες περισσότερες πληροφορίες συγκεντρώνει ο έμπορος, τόσο πιο εξατομικευμένες προσφορές διαμορφώνει, γεγονός το οποίο παρέχει στους καταναλωτές μια πολύτιμη προστιθέμενη αξία. Με αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες είναι σε θέση να λαμβάνουν προσαρμοσμένες προσφορές, οι οποίες σχετίζονται άμεσα και στενά με τις προσωπικές τους προτιμήσεις και προτεραιότητες.
Το γεγονός αυτό οδηγεί στην ‘“δυναμική τιμολόγηση” των προϊόντων για κάθε συγκεκριμένο πελάτη ή ομάδα πελατών. Οι έμποροι θα πρέπει, επιπλέον, να προσφέρουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αξιολογούν οι ίδιοι τα προϊόντα και να υποβάλλουν τις δικές τους προτάσεις καθώς και να διασφαλίσουν ότι η ποικιλία των προϊόντων στα σημεία πώλησης θα προσαρμόζεται δυναμικά στις ειδικές ανάγκες της κατά τόπους βάσης πελατών.
3. Συναισθηματική Υπεραξία
Το λιανεμπόριο μετατρέπεται πια σε μια κοινωνική πλατφόρμα, μέσα από την οποία οι έμποροι καλούνται να προσφέρουν στους καταναλωτές περισσότερες υπηρεσίες από μία απλή πώληση.
Η ένταξη σε μια κοινότητα που χαρακτηρίζεται από όμοιες ιδέες, η διαχείριση της προσωπικής ταυτότητας του καταναλωτή, η ψυχαγωγία, η μετεκπαίδευση των καταναλωτών ώστε να διαχειρίζονται επιτυχώς θέματα της καθημερινότητάς τους, τα κλαμπ πελατών και η διοργάνωση εκδηλώσεων είναι μερικές από τις προστιθέμενες αξίες των εμπόρων προς τους πελάτες τους.
4. Εμπλουτισμός των σημείων επαφής των πελατών (TouchPoints)
Ο σημερινός καταναλωτής περιμένει να βιώσει μια συνεπή εμπειρία αγορών μέσω πολλαπλών καναλιών δικτύωσης, όπως φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων, καταλόγων, τηλεφωνικών κέντρων καθώς και εικονικών καταστημάτων σε διάφορους χώρους.
Μέσω αυτών των πολλαπλών σημείων επαφής (TouchPoints), οι πελάτες θα απολαμβάνουν τις υπηρεσίες τη στιγμή που τις επιθυμούν.