ENAFOOD Blog ΠΩΣ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΑΣ Ανακαίνιση σε mini market: 4 χρήσιμες συμβουλές

Ανακαίνιση σε mini market: 4 χρήσιμες συμβουλές

Ανακαίνιση σε mini market: 4 χρήσιμες συμβουλές | Ena Blog

Για αρκετές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της μικρής λιανικής, το καλοκαίρι αποτελεί μια από τις καταλληλότερες περιόδους για εργασίες ανακαινίσεων, αλλαγής διακόσμησης και μερικών ή ολικών ανανεωτικών επεμβάσεων. Εργασιών, δηλαδή που θα αναβαθμίσουν τον χώρο και την εμπειρία εξυπηρέτησης των πελατών του καταστήματος, θα το προετοιμάσουν για την νέα σεζόν που θα ακολουθήσει αλλά και θα το προσαρμόσουν σε μια νέα τάση ή σε μια αποφασισμένη αλλαγή επιχειρηματικής εικόνας και φιλοσοφίας. Εάν κι εσείς έχετε στη σκέψη σας μια τέτοια κίνηση, έχουμε συγκεντρώσει 4 χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να προχωρήσετε στην υλοποίησή της ή στην αναθεώρηση-αναπροσαρμογή των σχεδίων σας. 

Η κατάλληλη στιγμή της ανακαίνισης

Μια τέτοιας έκτασης εργασία, αν συνυπολογίσουμε το κόστος και το χρόνο που απαιτεί, θα πρέπει πάντα να γίνεται τη σωστή στιγμή. Αυτός που είναι ο πλέον κατάλληλος και αντικειμενικός παράγοντας που θα σας υποδείξει ποια είναι αυτή, είναι φυσικά ο καταναλωτής σας. Ο άνθρωπος, δηλαδή, που αναζητά το όμορφο περιβάλλον, την αισθητική που τον σέβεται και την άνεση που τον διευκολύνει, την ατμόσφαιρα που τον ευχαριστεί και τον εμπνέει να κάνει τις αγορές του. Σίγουρα, η κατηγορία σας είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, με διαρκώς νέες τάσεις διακόσμησης και διαρρύθμισης να εισβάλουν σε αυτήν και να αλλάζουν τα δεδομένα, δεν σημαίνει όμως ότι είναι κανόνας να τις ακολουθήσετε. Για παράδειγμα, εάν η επιχείρησή σας διατηρεί τον ίδιο χαρακτήρα και την αισθητική για αρκετά χρόνια, και το κοινό στο οποίο στοχεύετε παραμένει ευχαριστημένο από την επίσκεψη και την παραμονή του σε αυτή, ίσως χρειαστεί να αναθεωρήσετε την άποψη που λέει ότι τέτοιες εργασίες είναι απαραίτητες να γίνονται ανά επταετία ή δεκαετία. Από την άλλη, εάν έχετε προχωρήσει πρόσφατα σε επεμβάσεις σύγχρονης διαρρύθμισης οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στην επισκεψιμότητά που έχετε, θα πρέπει να ανατρέξετε στο κατά πόσο η φιλοσοφία που εκφράζετε, για παράδειγμα στην επικοινωνία σας, είναι σύμφωνη με την εικόνα που αντικρίζει κάποιος όταν έρχεται στη φυσική σας έδρα. Οπότε, μη διστάσετε να διευρύνετε το σκεπτικό και την αντίληψή σας, μοιραζόμενοι με τους πελάτες και το προσωπικό σας τα σχέδιά σας. Γιατί έτσι μπορείτε να ανακαλύψετε μια νέα διάσταση πραγμάτων, σύμφωνα με τα οποία μπορούν και κάποιες έξυπνες και μικρού κόστους διορθωτικές κινήσεις να σας αποφέρουν πολύ μεγαλύτερα αποτελέσματα από μια συνολική ανακαίνιση και επανατοποθέτησή σας στην αγορά. 

Η έκταση της ανακαίνισης

Αξίζει να έχετε στο μυαλό σας ότι το κόστος αυτών των εργασιών δεν είναι μόνο αυτό που έχετε προϋπολογίσει και έχετε συμφωνήσει με την τεχνική εταιρεία και τους αντίστοιχους επαγγελματίες (εργολάβους, διακοσμητές κ.ά.) με τους οποίους θα συνεργαστείτε. Και αυτό γιατί θα πρέπει να συνυπολογίσετε και το σύνολο των εσόδων που θα χάνετε καθημερινά για όσο διαρκεί αυτή η διαδικασία και η επιχείρησή σας παραμένει κλειστή για το κοινό. Στην ουσία όταν προχωράτε σε ολική αναδιάρθρωση του καταστήματός σας, δημιουργείτε μια νέα επιχείρηση, με καινούργια, ολόφρεσκη εικόνα την οποία στη συνέχεια θα πρέπει να εγκαινιάσετε αλλά και να προβάλετε ξανά στα δίκτυα επικοινωνίας σας. Οπότε είναι χρήσιμο να δείτε και τις εναλλακτικές που σας δίνονται για τη σταδιακή ολοκλήρωση των εργασιών, ανά τμήμα του καταστήματός σας, γεγονός που δεν θα διακόψει εντελώς τη λειτουργία του για μεγάλο χρονικό διάστημα και που θα σας επιτρέψει μακροπρόθεσμα να ολοκληρώσετε την ανανέωση που έχετε κατά νου. Σε αυτό θα σας βοηθήσει και η συνεργασία με τους αρμόδιους ειδικούς, οι οποίοι θα σας καθοδηγήσουν στις εναλλακτικές που έχετε για να πετύχετε με διαδοχικά βήματα σε εύλογο χρόνο το επιθυμητό αποτέλεσμα. 

Η ομοιομορφία του αποτελέσματος

Όποια κι αν είναι τα σχέδιά σας, όποια φιλοσοφία κι αν θέλετε να εκφράσετε, όποια αισθητική κι αν επιθυμείτε να επικοινωνήσετε, θα πρέπει να προσέξετε το τελικό σας αποτέλεσμα να είναι ομοιόμορφο, αρμονικό και λογικό για τους πελάτες σας. Θα πρέπει να αποφύγετε, ειδικά στα συστήματα προβολής και τα ράφια σας, τη χρήση διαφορετικών υλικών που θα «διασπάσουν» και θα «κατακερματίσουν» την εικόνα που λαμβάνει ένας πελάτης που μπαίνει στο κατάστημά σας. Για παράδειγμα, ένας «παραδοσιακός» με ξύλινες παλέτες για ράφια υπαίθριος χώρος για τα φρούτα και τα λαχανικά σας, ακόμα κι αν εκφράζει με άριστο τρόπο τη συνεργασία σας με μικρούς παραγωγούς και οικογενειακές φάρμες, θα πρέπει να συνυπάρχει με ανάλογης αισθητικής εσωτερικό. Και αντίστοιχα, minimal διακόσμησης διάδρομοι με κρυφούς φωτισμούς και χρήση σύνθετων διαφανών υλικών ή γυαλιού θα πρέπει να οδηγούν σε ανοικτούς χώρους αντίστοιχης αισθητικής. Θα πρέπει, λοιπόν, να αντιμετωπίσετε  όλα τα μέρη του καταστήματός σας σαν επιμέρους ενότητες μιας ενιαίας ολότητας, και γιατί όχι,  προσωπικότητας η οποία θα πρέπει να «συνδιαλέγεται» αρμονικά με  τους καταναλωτές σε κάθε της πτυχή. Σε αυτήν την κατεύθυνση, θα σας βοηθήσουν τόσο η αναζήτηση στο διαδίκτυο αντίστοιχων περιπτώσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό όσο και οι συμβουλές που θα σας δώσουν οι έμπειροι επαγγελματίες και γνώστες του αντικειμένου. Έτσι, θα μπορέσετε να καταγράψετε μια σειρά λύσεων που μπορεί να μην είχατε σκεφτεί αλλά θα συμβάλλουν στην καλύτερη δυνατή διάρθρωση, διαρρύθμιση και ανάδειξη της επιχείρησής σας. 

Ράφια καταστήματος & ράφια αποθήκης

Κάθε τέτοια εργασία, θα πρέπει να αποσκοπεί στη διεύρυνση της άνεσης για δυο κατηγορίες ανθρώπων με τους οποίους έρχεστε καθημερινά σε επαφή, τους πελάτες και το προσωπικό σας. Τα στοιχεία που κατοχυρώνουν και επιδρούν στην αίσθηση αυτή και για τους δυο είναι τα ράφια με τα προϊόντα που διατίθενται στο κατάστημά σας και αυτά που υπάρχουν στην αποθήκη με τις προμήθειές σας. Συνεπώς, η λέξη κλειδί για την ανακαίνιση μιας επιχείρησης μικρής λιανικής είναι το “ράφι”. Οπότε, εκεί χρειάζεται να δείτε τις επιλογές που διευκολύνουν την εμπειρία των ανθρώπων που κινούνται στους χώρους της επιχείρησής σας και ποιες από αυτές ταιριάζουν στην αισθητική που επιδιώκετε μετά την ολοκλήρωση των εργασιών σας. Σαφώς πιο εύκολες είναι οι αποφάσεις για την αποθήκη σας όπου η κλασική επιλογή των συστημάτων ντέξιον μπορούν να σας καλύψουν ολοκληρωμένα και με σχετικά μικρό κόστος. Για το εσωτερικό του καταστήματός σας, πολλά εξαρτώνται από την έκταση και τις διαστάσεις του. Για παράδειγμα, τα συστήματα μεταβλητού ύψους είναι ιδανικές επιλογές όταν υπάρχει άνεση χώρου, ενώ αντίστοιχα τα εντοιχισμένα ράφια μπορούν να σας «λύσουν» τα χέρια όταν έχετε περιορισμένα τετραγωνικά και θέλετε να αφήσετε και ελεύθερους χώρους για την κίνηση πελατών και εργαζόμενων. Όσον αφορά τα υλικά, έχετε σήμερα απεριόριστες επιλογές στη διάθεσή σας, μέταλλο, μελαμίνη, ξύλο, πλεξιγκλάς, γυαλί κ.ά. που στα χέρια του κατάλληλου τεχνικού μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμα και τις πιο απαιτητικές και ιδιαίτερες ανάγκες. Αντίστοιχα και τα χρώματα που θα επιλέξετε μπορούν να ενισχύσουν το  επιθυμητό αποτέλεσμα, που μπορεί να κυμαίνεται από τη δημιουργία μιας ήρεμης και χαλαρωτικής ατμόσφαιρας για όσους σας επιλέγουν για τις αγορές τους έως και την έντονη προβολή και την ισχυρή εντύπωση των εταιρικών σας αποχρώσεων. Η απόφαση είναι πάντα δική σας, αλλά πάντα, η σωστή και ορθολογική θεώρηση των  οικονομικών δυνατοτήτων σας και των ιδιαιτεροτήτων της επιχείρησής σας είναι παράγοντες που θα κάνουν την πρωτοβουλία μιας ανακαίνισης να δικαιώνει τα επαγγελματικά όνειρά σας.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ