ENAFOOD Blog ΠΩΣ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΑΣ Ζαχαρώδη προϊόντα: τι αλλάζει στην κατηγορία και τι εναλλακτικές έχετε;

Ζαχαρώδη προϊόντα: τι αλλάζει στην κατηγορία και τι εναλλακτικές έχετε;

Ζαχαρώδη προϊόντα, τι αλλάζει στην κατηγορία και τι εναλλακτικές έχετε | Ena Blog

Για μια επιχείρηση λιανικής, ιδιαίτερα για αυτή που ανήκει στην κατηγορία των συνοικιακών mini market, τα προϊόντα ζάχαρης αποτελούσαν διαχρονικά μια σημαντική πηγή πωλήσεων. Μιλάμε φυσικά γι’ αυτήν την οικογένεια προϊόντων που περιλαμβάνει πολλά και ποικίλα μέλη, με βασικούς εκπροσώπους τις καραμέλες, τις τσίχλες, τις ατομικές σοκολάτες, τις γκοφρέτες κάθε είδους, τα γλειφιτζούρια και μια πληθώρα μικρών γλυκισμάτων. Προϊόντα με φανατικούς φίλους μεταξύ των παιδιών, τα οποία πάντα αποτελούν επιλογή για τους μεγαλύτερους που αναζητούν μικρές γλυκές αποδράσεις από την καθημερινότητα. Όπως και σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, έτσι και στα ζαχαρώδη, σήμερα, καταγράφονται σημαντικές αλλαγές, απόρροια της στροφής στις καταναλωτικές συνήθειες αλλά και των νέων ανερχόμενων διατροφικών τάσεων. 

Σε αυτά τα νέα δεδομένα, θα αναφερθούμε συνοπτικά καταγράφοντας παράλληλα και τις εναλλακτικές προϊόντων που έχουν εμφανιστεί και διεκδικούν δυναμικά το δικό τους μερίδιο στην αγορά.  

Η διεύρυνση του ηλικιακού ορίου των οπαδών των ζαχαρωδών

Μέχρι το πρόσφατο παρελθόν, η κατηγορία μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η χαρά των παιδιών. Τα τελευταία χρόνια, όμως, το κοινό στο οποίο στοχεύουν αυτά τα προϊόντα διευρύνθηκε σε σημαντικό βαθμό και σε μεγαλύτερους καταναλωτές. Τι σημαίνει αυτό για μια επιχείρηση λιανικής; Αρχικά, ένα διαφορετικό στίγμα για την τοποθέτησή τους στα ράφια – όσον αφορά το κατάλληλο ύψος για την οπτική προσέγγισή τους από τους πελάτες – όχι πια ως κλασικά παιδικά προϊόντα αλλά ως σνακ για κάθε ηλικία. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι με την είσοδο ανθρώπων νεανικής ηλικίας και οπαδών νέων αντιλήψεων και στάσης ζωής στο ευρύτερο κοινό, τα ζαχαρώδη οφείλουν να ανταποκριθούν σε νέα ζητούμενα και νέα δεδομένα, να συμβαδίσουν με τις διατροφικές εξελίξεις. Ένα γεγονός που αναδεικνύει την κατηγορία των προϊόντων αυτών σε μια από τις νευραλγικότερες στα τρόφιμα, όπου πίσω από κάθε κίνηση αλλαγής ή ανανέωσης οφείλει να υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός και εμπεριστατωμένη έρευνα. 

Η δραστική μείωση της ζάχαρης και η διαδοχή της από νέα συστατικά

Ο νέος προσανατολισμός των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή, στον οποίο δόθηκε και ξεχωριστή έμφαση στην περίοδο της πανδημίας, είναι ένας από τους δραστικότερους παράγοντες ανανέωσης αυτής της κατηγορίας. Η ζάχαρη, ιδιαίτερα η λευκή, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας μεγάλης συζήτησης, η οποία οδήγησε στη δημιουργία ζαχαρωδών προϊόντων στα οποία έχει περιοριστεί δραστικά. Παράγοντες που συνέβαλαν σε αυτό, η ζήτηση του κοινού για πιο υγιεινά γλυκίσματα, η προσαρμογή των εταιριών στις νέες διατροφικές συνθήκες, αλλά και η προσπάθεια για δημιουργία προϊόντων κατάλληλων και για αποκλεισμένες ομάδες κοινού, μέχρι στις αρχές του 2000, όπως οι άνθρωποι με ζαχαρώδη διαβήτη. Έτσι, σήμερα, γίνεται προσπάθεια για χρήση προϊόντων υποκατάστατων της ζάχαρης, όπως τα φυτικά γλυκαντικά συστατικά, η σακχαρίνη, το χαρούπι, η φρουκτόζη, η στέβια, ο σφένδαμος, το ζαχαροκάλαμο, η αγαύη και η καρύδα, το μέλι ενώ είναι χαρακτηριστική και η προτίμηση και στη μη κατεργασμένη, καστανή ή σκούρα, ζάχαρη η οποία θεωρείται λιγότερο βλαβερή για τον οργανισμό μας. Τέλος, είναι χαρακτηριστική και η αύξηση των γλυκισμάτων πλούσιων σε βιταμίνη C. Με άλλα λόγια, δίπλα στις παραδοσιακές επιλογές για το κοινό, τα ζαχαρώδη οφείλουν να συνοδεύονται από τα νέα, πιο υγιεινά μέλη της οικογένειάς τους τα οποία είναι στην ακμή τους αυτήν την περίοδο και τα συναγωνίζονται σε ζήτηση, αξία και αναγνώριση. 

Οι εναλλακτικές στην προμήθεια των ζαχαρωδών

Το θετικό για κάθε επιχείρηση μικρής ή μεγάλης λιανικής της πατρίδας μας που θέλει να εμπλουτίσει τις προτάσεις για τους καταναλωτές είναι η ίδια η φύση της αγοράς μας. Μια αγορά με ιδιαίτερη αγάπη για το παραδοσιακό αλλά και το πιο υγιεινό γλυκό, με σημαντικές τοπικές βιομηχανίες αλλά και αντιπροσωπείες διεθνών και πολυεθνικών ονομάτων. Προϊόντα όπως οι χυτές καραμέλες υπογράφονται από καταξιωμένα brands και κυκλοφορούν σε πολλές και ενδιαφέρουσες γευστικά εκδοχές, πρωτότυπες δημιουργίες όπως ζελεδάκια, μαρσμέλοου, μαστίχες και σοκολατοειδή παράγονται από ελληνικά εργαστήρια ή εισάγονται από τοπικούς αντιπροσώπους, αυθεντικές παραδοσιακές συνταγές όπως τα παστέλια και τα σιμιγδαλένια γλυκίσματα επανέρχονται στο προσκήνιο και επαναλανσάρονται με απρόσμενα ευχάριστες αναμείξεις με άλλα γλυκαντικά συστατικά. Παράλληλα, μικροί προμηθευτές και εργαστήρια ζαχαροπλαστικής, σας περιμένουν να ανακαλύψετε πρωτοποριακές ιδέες που έχουν όλα τα εχέγγυα ποιότητας για να αγκαλιαστούν από τους πελάτες σας. Τέλος, μπορούμε να αναφερθούμε στις σοκολατοβιομηχανίες, εγχώριες και πολυεθνικές, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερη ευελιξία και προσαρμόζουν τα προϊόντα τους σε τέτοιο βαθμό ώστε κάθε κατηγορία κοινού να έχει πολυάριθμες επιλογές. Οπότε, ο δρόμος που έχετε για να ανανεώσετε τις προμήθειές σας και να ενισχύσετε αυτήν την κατηγορία προϊόντων στην επιχείρησή σας είναι εμπλουτισμένος με πολλές και ενδιαφέρουσες προοπτικές συνεργασίας. Το μόνο που αξίζει να θυμάστε είναι ότι κάθε τι που υπόσχεται να γλυκάνει έναν πελάτη σας στην πραγματικότητα δημιουργεί μια πιο γλυκιά προοπτική για τις πωλήσεις σας.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ