Την εποχή προτού κυριαρχήσουν τα κινητά τηλέφωνα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ανεξάρτητες επιχειρήσεις τροφίμων εξαρτώνταν σε μεγάλο βαθμό από την κίνηση του κόσμου στην περιοχή, τα τυπωμένα διαφημιστικά φυλλάδια, τις διαφημίσεις σε τοπικές εφημερίδες καθώς και από την “από στόμα σε στόμα” προώθηση. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή όμως όπου ο ελεύθερος χρόνος είναι ελάχιστος, οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε έναν συνεχώς αυξανόμενο όγκο πληροφοριών και προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά.
Το γεγονός αυτό δημιουργεί τεράστιες ευκαιρίες για τους εμπόρους τροφίμων. Με μια σωστή προσέγγιση των νέων μέσων διαφημιστικής προβολής, όλες οι επιχειρήσεις τροφίμων σήμερα μπορούν να αυξήσουν την πελατεία και τις πωλήσεις τους.
Εδώ θα βρείτε πέντε τρόπους, τους οποίους μπορείτε να σκεφθείτε να εφαρμόσετε ώστε η επιχείρησή σας να αποκτήσει μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία, η οποία με τη σειρά της θα προσελκύσει περισσότερους πελάτες στο κατάστημά σας.
5 Συμβουλές για τη Διαδικτυακή προώθηση της επιχείρησής σας
1. Η επιτυχία ξεκινά από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Τα στατιστικά στοιχεία προσφάτων ερευνών μιλούν από μόνα τους: το 90% των ιδιοκτητών εστιατορίων πιστεύουν ότι η επιτυχία τους οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τη διαφημιστική προβολή της επιχείρησής τους στα social media (Facebook, Twitter, Instagram κ.λπ.). Επίσης, το 95% των καταστημάτων τροφίμων και εστίασης έχουν ήδη παρουσία στο Facebook ή σκοπεύουν σύντομα να αποκτήσουν. Και έχουν έναν πολύ καλό λόγο γι’αυτό αφού το 28% των καταναλωτών αποφασίζει το μέρος όπου θα ψωνίσει ή θα γευματίσει χρησιμοποιώντας διαδικτυακές πηγές.
2. Δημοσίευση Δυναμικού περιεχομένου
Η διαφήμιση με τη δημοσίευση περιεχομένου αφορά στην δυναμική προώθηση μιας επιχείρησης με αντάλλαγμα την προσφορά τεχνογνωσίας. Όσο δημοσιεύετε χρήσιμο περιεχόμενο σχετικά με τα τρόφιμα και τις τεχνικές που εφαρμόζετε στο κατάστημά σας τόσο υψηλότερα θα βρίσκεστε στις διαδικτυακές αναζητήσεις των καταναλωτών. Επιπλέον αν το περιεχόμενο που δημοσιεύετε είναι πρωτότυπο και εγείρει το πραγματικό ενδιαφέρον του κοινού σας, οι αναγνώστες θα το μοιραστούν και με άλλους ενώ οι ίδιοι θα συνεχίσουν να σας προτιμούν.
3. Συμμετοχή με Φωτογραφίες σε Διαδικτυακές Κοινότητες με θέμα το Φαγητό
Μπορείτε να προωθήσετε την επιχείρησή σας δημοσιεύοντας φωτογραφίες σε διαδικτυακές κοινότητες με θέμα το φαγητό. Αυτές οι ευκαιρίες σας περιμένουν σε κοινότητες που ίσως να γνωρίζετε ήδη όπως για παράδειγμα το Foodily, το Instagram, το Purpple, το Kitchen Artistry, το dishPal καθώς και σε ομάδες ειδικού ενδιαφέροντος στο Flickr.
Ορισμένες από αυτές τις πλατφόρμες μπορεί να έχουν σχετικά μικρή εμβέλεια, αλλά οι άνθρωποι που είναι εγγεγραμμένοι εκεί είναι σίγουρο ότι ενδιαφέρονται γι’αυτό που προσφέρετε.
4. Ενεργοποίηση Διαδικτυακών Παραγγελιών
Ανάλογα με το είδος τροφίμων που εμπορεύεστε, μπορείτε να μετατρέψετε την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας σε ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτό είναι απαραίτητο ιδίως αν τα προϊόντα σας είναι σε συσκευασίες και μπορούν να μεταφερθούν εύκολα.
Ωστόσο, ακόμα και αν το προϊόν σας πρέπει να σερβιριστεί μέσα σε λίγα λεπτά από την προετοιμασία του, οι δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου και των διαδικτυακών παραγγελιών για τη βελτίωση των πωλήσεών σας είναι τεράστιες. Οι μελέτες δείχνουν ότι τόσο οι ιδιοκτήτες καταστημάτων τροφίμων όσο και οι καταναλωτές ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τις επιλογές ηλεκτρονικής πληρωμής και την ψηφιακή εξυπηρέτηση.
5. Βελτιστοποίηση Τοπικής Αναζήτησης
Η Google λαμβάνει εκατομμύρια αναζητήσεις κάθε μήνα – κι αυτός ο αριθμός αφορά μόνο τους χρήστες στην Ελλάδα. Σχεδόν στις μισές από αυτές τις αναζητήσεις, οι χρήστες εισάγουν λέξεις – κλειδιά που αφορούν στην περιοχή για την οποία ενδιαφέρονται. Οπότε, βεβαιωθείτε ότι οι άνθρωποι σας βρίσκουν όταν αναζητούν καταστήματα και εκδηλώσεις στην τοποθεσία που βρίσκεται η επιχείρησή σας. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι το κατάστημά σας έχει καταχωρηθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους τοπικούς καταλόγους.
Εάν τα αποτελέσματα οργανικής αναζήτησης είναι πολύ ανταγωνιστικά στην περιοχή σας, μπορείτε να επενδύσετε μερικά χρήματα στα διαφημιστικά δίκτυα pay-per-click από την Google και το Facebook, τα οποία μπορούν να ωθήσουν τη διαφημιστική καμπάνια σας.