Κάθε χρόνο, η ξενοδοχειακή εξυπηρέτηση αποκτά νέες προσλαμβάνουσες, ανανεώνεται, εξελίσσεται και προσαρμόζεται στις τάσεις της εποχής και στις νέες καταναλωτικές συνήθειες. Καθώς, σταδιακά οι επισκέψεις από το εξωτερικό αποκαθίστανται, γεγονός που οδηγεί στην παράταση της φετινής τουριστικής περιόδου στη χώρα μας, θα εστιάσουμε στις τάσεις, που έχουν σχέση με τη δημιουργία μιας νέας εμπειρίας, φιλοξενίας. Τάσεις που ήδη ακολουθούνται και θα ακολουθηθούν στον ξενοδοχειακό τομέα και που μπορεί να σας βοηθήσουν στην προσπάθεια αναβάθμισης και των δικών σας υπηρεσιών φιλοξενίας.
1. Μενού προσαρμοσμένο στις νέες διατροφικές συνήθειες
Μεταξύ των τουριστών που θα επισκεφθούν τη χώρα μας και θα αφεθούν στην παραδοσιακή ελληνική κουζίνα, περιλαμβάνονται ολοένα και περισσότερες αυτόνομες διαιτολογικές κοινότητες: οι χορτοφαγικές, οι βίγκαν, οι κέτο, οι «χωρίς λακτόζη», οι «χωρίς συντηρητικά», οι «χωρίς γλουτένη» κ.λπ. Απέναντι σε όλους αυτούς τους πελάτες σας που ασπάζονται ιδιαίτερες και ξεχωριστές διατροφικές φιλοσοφίες, καλό θα ήταν να μην μείνει η επιχείρησή σας χωρίς απάντηση. Μπορείτε να διαμορφώσετε κι εσείς τα αντίστοιχα εξατομικευμένα μενού ή τις εναλλακτικές σας προτάσεις, προσαρμόζοντας τα ήδη διαθέσιμα πιάτα της κουζίνας σας. Μια σημαντική κίνηση, που μπορείτε να κάνετε, για να είστε προετοιμασμένοι καλύτερα, είναι να εμπλουτίσετε τις φόρμες επικοινωνίας ή κρατήσεων με το αντίστοιχο πεδίο για τις ιδιαίτερες διατροφικές προτιμήσεις ή δίαιτες, να ρωτάτε για αυτές τους επισκέπτες σας και να τους ενημερώνετε κατά την άφιξή τους, ότι μπορείτε να ανταποκριθείτε σε αυτήν την ανάγκη τους. Από την στιγμή φυσικά, που θα προχωρήσετε στη διάθεση μενού εναλλακτικών διαιτών, θα πρέπει να το ανακοινώσετε και στις διαφημιστικές ενέργειες αλλά και στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, καθώς έτσι θα πολλαπλασιάσετε το δυνητικό κοινό σας, δημιουργώντας ίσως ένα από τα καλύτερα προσκλητήρια – το γαστρονομικό – για να σας προτιμήσουν.
2. Η σημαντική απήχηση της υπευθυνότητας και της βιωσιμότητας
Η έννοια της βιωσιμότητας και της υπεύθυνης στάσης απέναντι στο περιβάλλον και τον πλανήτη είναι πια «εκ των ουκ άνευ» για τον βαθμό προτίμησης και εκτίμησης που θα έχετε από τους επισκέπτες σας από το εξωτερικό. Αναλογιστείτε απλά, πως οι περισσότεροι τουρίστες έρχονται στην Ελλάδα, στο ξενοδοχείο ή τα καταλύματα σας, από χώρες με ιδιαίτερα αναπτυγμένες την οικολογική συνείδηση και τις δράσεις εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας. Γι’ αυτό, καλό είναι, να δείξετε, ότι συμπλέετε μαζί τους, αποδεικνύοντας με πράξεις την υπεύθυνη στάση σας απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον μας. Ακολουθήστε όλες τις επιταγές της ανακύκλωσης, χρησιμοποιείστε ανακυκλώσιμα υλικά όπου μπορείτε, φροντίστε για τη σωστή διαχείριση των αποβλήτων, σηματοδοτήστε τις ενέργειές σας, πάρτε μέρος σε δράσεις κοινωφελών ενώσεων της περιοχής σας και μη διστάσετε, να προσκαλέσετε και τους τουρίστες, που φιλοξενείτε, να ενώσουν τις δυνάμεις τους μαζί με τις δικές σας. Για μια οικογένεια, για παράδειγμα από τη Γαλλία ή τις Σκανδιναβικές χώρες, ο καθαρισμός μιας ελληνικής παραλίας ή η δενδροφύτευση μιας κοντινής ημιορεινής περιοχής θα αποτελέσει ένα από τα πιο λαμπρά highlights των διακοπών τους, μαζί με τον ήλιο και τη θάλασσα. Παράλληλα, φροντίστε να έχετε ισχυρούς δεσμούς με την κοινότητα της περιοχής, στην οποία έχετε την έδρα σας, καθώς στο εξωτερικό αυτή η σχέση θεωρείται σημαντικό μέρος της εταιρικής υπευθυνότητας. Συνεργαστείτε μαζί τους, αναλάβετε δράσεις από κοινού, φιλοξενήστε event τους, στηρίξτε τις πρωτοβουλίες σας και προκαλέστε θετικά συναισθήματα στους πελάτες σας, δείχνοντας πόσο ενεργό και ζωντανό κύτταρο είστε για την τοπική σας κοινωνία.
3. Η αδιαμφισβήτητη αξία της τεχνολογίας
Κλείνοντας, ας μην ξεχνάμε ότι ζούμε στην εποχή της επανάστασης της υψηλής τεχνολογίας. Όσο κι αν θέλετε να παραμείνετε στη λογική της ανόθευτης ελληνικής παράδοσης και κληρονομιάς, δεν πρέπει να παραβλέπετε, ότι η συντριπτική πλειονότητα του τουριστικού κοινού σας ζει, κινείται και επικοινωνεί ψηφιακά. Οπότε, σίγουρα θα πρέπει να φροντίσετε την ελεύθερη πρόσβαση των επισκεπτών σας σε ένα ταχύτατο internet, με δυνατό σήμα σε όλους τους χώρους σας, ώστε να μπορούν μέσω της συσκευής κινητού τηλεφώνου να μην στερούνται καμία από τις ευκολίες του διαδικτύου, στις οποίες έχουν συνηθίσει. Από εκεί και πέρα, εφαρμογές που επιβάλλονται από τις περιστάσεις, όπως το ηλεκτρονικό check-in και check-out για παράδειγμα, σίγουρα θα συνεκτιμηθούν και θα περιληφθούν στα υπέρ της επιχείρησής σας, ενώ θα αποτελέσουν και ένα πολύτιμο πλεονέκτημα για την ανταγωνιστικότητά σας στο μέλλον. Μπορεί, ακόμα να μην είστε έτοιμοι για να δημιουργήσετε το δικό σας «ξενοδοχείο του μέλλοντος», με τη δυνατότητα του απομακρυσμένου ελέγχου του δωματίου από τον πελάτη, μέσω του tablet ή του κινητού του ή τον προγραμματισμό των παραγγελιών του για την κάθε του ημέρα διαμονής, μέσω μιας οθόνης αφής στο lobby του ξενοδοχείου σας, και αυτό είναι απόλυτα λογικό. Όμως, το φετινό καλοκαίρι αποτελεί μια ιδανική ευκαιρία, για να ξεκινήσετε να εξετάζετε τους τρόπους με τους οποίους θα μπολιάσετε την τεχνολογία στην παράδοση και θα δημιουργήσετε τις ψηφιακές υποδομές, που θα εντυπωσιάζουν και θα κατακτούν από δω και στο εξής τους ανθρώπους που σας επισκέπτονται.