ENAFOOD Blog Τουρισμός στην Ελλάδα 3 τρόποι δημιουργίας δεσμών μιας τουριστικής επιχείρησης με την τοπική κοινωνία

3 τρόποι δημιουργίας δεσμών μιας τουριστικής επιχείρησης με την τοπική κοινωνία

3 τρόποι δημιουργίας δεσμών μιας τουριστικής επιχείρησης με την τοπική κοινωνία | Ena Blog

Ένα από τα σημεία τα οποία κρίνουν σήμερα την τελική επιλογή της πλειοψηφίας των τουριστών, είναι και η σχέση της επιχείρησης με την τοπική κοινωνία. Τόσο για τα ξενοδοχεία, όσο και για τις επιχειρήσεις εστίασης, το επίπεδο της βιωσιμότητάς τους, ο ρόλος τους στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και του χαρακτήρα της περιοχής, καθώς και ο βαθμός κοινωνικής ευθύνης είναι ζητούμενα αναζήτησης από τις διάφορες ομάδες ταξιδιωτών. Οι κατηγορίες των ταξιδιωτών αυτών ποικίλουν όσον αφορά την ηλικία, την οικονομικο-κοινωνική κατάσταση, αλλά και το επίπεδο εξοικείωσής τους με την τεχνολογία.

Γνωρίζοντας πόσο σημαντικό είναι αυτό το γεγονός για την ανάπτυξη σας, εφόσον δραστηριοποιείστε επαγγελματικά στον κλάδο του τουρισμού, συγκεντρώσαμε 3 τρόπους, με τους οποίους μπορείτε να ενισχύσετε του δεσμούς σας με την κοινωνία που σας περιβάλλει και τον τόπο που σας φιλοξενεί. 

1. Δημιουργώντας οικονομικά οφέλη για τους ανθρώπους του τόπου

Ο πιο άμεσος τρόπος για να αποκτήσετε ισχυρές σχέσεις με τον τόπο στον οποίο δραστηριοποιείστε είναι, να συμβάλλετε στην οικονομική ευημερία των κατοίκων του. Ακόμα κι αν δεν έχετε μια μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα, που αναζητά προσωπικό από την περιοχή, μπορείτε με έξυπνες κινήσεις να βοηθήσετε τους ανθρώπους, που σας περιβάλλουν, να δουν τα εισοδήματά τους να αυξάνονται χάρη στις δικές σας πρωτοβουλίες. Για την ακρίβεια μπορείτε να φέρετε σε επαφή τις παραγωγικές και δημιουργικές δυνάμεις της περιοχής με νέους πελάτες, οι οποίοι δεν είναι άλλοι από τους δικούς σας πελάτες. Αν για παράδειγμα, γνωρίζετε πως υπάρχουν αρκετοί καλλιτέχνες, μουσικοί, ζωγράφοι, αγγειοπλάστες, μπορείτε κατά τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν να διοργανώσετε μια θεματική βραδιά στο χώρο σας. Μια έκθεση ζωγραφικής, αγγειοπλαστικής στις οποίες θα μπορέσουν να πουλήσουν έργα τους ή μια μουσική βραδιά όπου οι καλλιτέχνες θα πάρουν μέρος από τα συνολικά έσοδα. Επιπλέον, μπορείτε να επιλέξετε κάποιους από τους τοπικούς παραγωγούς για προμηθευτές των πρώτων υλών της κουζίνας του εστιατορίου σας ή να δημιουργήσετε στο χώρο υποδοχής σας ένα μόνιμο stand/προθήκη όπου θα έχουν θέση τα προϊόντα τους ως μια μικρή έμμεση διαφήμιση για τα καταστήματα και τις οικογενειακές τους επιχειρήσεις. Κάθε μια από αυτές τις κινήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τη συχνότητα που τις επαναλαμβάνετε, δείχνει υπαρκτό ενδιαφέρον για τους συμπολίτες σας, εκτιμάται και αναβαθμίζει τη θέση σας, ως επαγγελματία και ως επιχείρηση στη συνείδησή τους. Στους επισκέπτες σας, δημιουργεί θετικά συναισθήματα, επιβραβεύει την επιλογή τους να σας προτιμήσουν, και φυσικά καλλιεργεί όλες τις προϋποθέσεις να βρεθούν κοντά σας και να το επαναλάβουν και την επόμενη χρονιά. 

2. Συμβάλλοντας στην προστασία του τοπικού περιβάλλοντος:

Είναι ένας παράγοντας ο οποίος αποδεικνύει τη σχέση αλλά και την πίστη μιας επιχείρησης στην έννοια «βιωσιμότητα». Στην πραγματικότητα, υπάρχει μια μεγάλη δέσμη ενεργειών στις οποίες μπορείτε να προβείτε, αποδεικνύοντας την περιβαλλοντική σας συνείδηση και στην τοπική κοινωνία, αλλά και στους ανθρώπους που φιλοξενείτε στην επιχείρησή σας. Παράλληλα, αυτό σας δίνει και την ευκαιρία να επιλέξετε την πιο κατάλληλη, για το προφίλ και το μέγεθός σας, ενέργεια. Δεν χρειάζεται για παράδειγμα να προβείτε, από την στιγμή που δεν έχετε τα ανάλογα κεφάλαια, σε μεγάλης κλίμακας δραστηριότητες, όπως ο βιολογικός καθαρισμός μιας κοντινής λίμνης ή παραλίας. Ακόμα και μικρές έξυπνες κινήσεις, όπως η τοποθέτηση ειδικών κάδων ανακύκλωσης, τόσο στους χώρους της επιχείρησης όσο και στις γειτονικές συνοικίες, δημιουργεί μια διαφορετική εντύπωση για τον οικολογικό σας ρόλο στην περιοχή. Αν θέλετε να προχωρήσετε ακόμα πιο πέρα, μπορείτε να διοργανώσετε δράσεις συλλογής σκουπιδιών μιας παραλίας ή  δενδροφύτευσης μιας κοντινής φυσικής έκτασης και φυσικά προσκαλώντας ακόμα και τους πελάτες σας να συμμετάσχουν, να δώσετε ένα δυναμικό «παρών» σε μια προσπάθεια που είναι αδύνατον να μην αναγνωριστεί από την τοπική κοινότητα. Από την άλλη, θα αποτελέσει και μια πολύ διαφορετική και ευχάριστη εμπειρία για τους ταξιδιώτες σας, που στην πλειοψηφία τους θα χαρούν να ανταποδώσουν με τη συμμετοχή τους τις απολαυστικές στιγμές που τους πρόσφερε η περιοχή και η φύση της. Αξίζει να θυμάστε, ότι κάθε τέτοια πρωτοβουλία σας, είναι ένα συν, στα χαρίσματα της επιχείρησής σας, το οποίο καλό είναι να το δημοσιεύετε είτε στον ιστότοπό σας είτε στα κοινωνικά σας δίκτυα, προσθέτοντας θετική δημοτικότητα και πολλαπλασιάζοντας τους λόγους για να σας επισκεφθούν νέοι πελάτες. 

3. Συνθέτοντας μια συνολική τοπική επιχειρηματική ενότητα: 

Αφορά την ένωση των δυνάμεών σας με τους υπόλοιπους επιχειρηματικούς φορείς της περιοχής σας, η οποία μπορεί να συνθέσει ένα ενιαίο επιχειρηματικό μέτωπο, να αυξήσει τις υπηρεσίες σας, αλλά και να αναβαθμίσει συνολικά το επίπεδο της κοινότητας στο οποίο έχετε ενταχθεί. Ας δούμε την περίπτωση μιας τουριστικής μονάδας, που διαθέτει μόνο δωμάτια για τη διαμονή των πελατών της. Αν συνεργαστεί με έναν ιδιοκτήτη αλόγων, προσθέτει στις υπηρεσίες της και δραστηριότητες αναψυχής, όπως ιππασία. Αν συμφωνήσει με κάποια κοντινή της επιχείρηση με γυμναστήριο ή αθλητικές εγκαταστάσεις παρέχει και την περιζήτητη πια, από όλο και μεγαλύτερο μέρος τουριστών, sport φυσιογνωμία. Αντίστοιχα, αν κάνει το ίδιο με μια καταδυτική σχολή, έναν επαγγελματία γιόγκα ή πιλάτες, τότε φτάνει στο σημείο να αποκτήσει ένα μενού δυνατοτήτων, που λειτουργεί ανταγωνιστικά ακόμα και με μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους του εξωτερικού. Παράλληλα, συμβάλλει με απλό και ξεκάθαρο τρόπο στην ισχυροποίηση του επιχειρηματικού κόσμου της κοινότητας.  Και πάντα μια αναβαθμισμένη περιοχή, με μια δυνατή επαγγελματική ταυτότητα, ομοφωνία και ομοψυχία, λειτουργεί ως πιο ισχυρός πόλος έλξης τουριστών διαφορετικής προέλευσης, σε σχέση με μια περιοχή η οποία χαρακτηρίζεται από τον έντονο ανταγωνισμό και την αντιπαλότητα των επαγγελματικών φορέων της μεταξύ τους.  

 

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ