Τα Social Media είναι πια ένα απαραίτητο εργαλείο για κάθε επιχείρηση και επομένως και για εκείνες που σχετίζονται με την μαζική εστίαση. Οι καταχωρήσεις, τα posts και τα tweets φωτογραφιών φαγητού έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της “ψηφιακής διατροφής” των χρηστών.
Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι ένας, οικονομικά, αποδοτικός τρόπος απευθείας διασύνδεσης με τους καταναλωτές και μάλιστα, ακόμα και σε καθημερινή βάση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο επικοινωνίας, ως εργαλείο μάρκετινγκ, ακόμη και για σκοπούς έρευνας, αγοράς ή εξυπηρέτησης πελατών.
Οι Δημοφιλέστερες Πλατφόρμες
Οι χρήστες των μέσων δικτύωσης, αποτελούν ελκυστικό στόχο marketing για τις επιχειρήσεις εστίασης.
Tο Facebook, που αποτελεί το πιο διαδεδομένο μέσο δικτύωσης και αριθμεί πάνω από 1.550.000.000 ενεργούς χρήστες μηνιαίως (MAUs), χρησιμοποιείται, όπως αναμενόμενο, κατά κόρον από πολλές επιχειρήσεις.
Το Instagram, η εφαρμογή κοινής χρήσης φωτογραφιών με πάνω από 400.000.000 MAUs, είναι μια ιδανική τοποθεσία για επιχειρηματίες που ασχολούνται με το φαγητό. Εξάλλου, τι πιο ευχάριστο για έναν χρήστη από το να εμφανίζονται στις δημοσιεύσεις του φωτογραφίες με “λαχταριστό” περιεχόμενο!
Το Twitter με πάνω από 320.000.000 MAUs προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης αλληλεπίδρασης με τους χρήστες και έτσι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους επιχειρηματίες, ακόμη και ως εργαλείο εξυπηρέτησης των πελατών τους.
Το LinkedIn, με περισσότερους από 100.000.000 MAUs, διαφοροποιείται ως μέσο, καθώς το χαρακτηρίζει ένα πιο επαγγελματικό ύφος, συγκριτικά με τα υπόλοιπα. Ενδείκνυται για την δημιουργία επιχειρηματικής σελίδας, με κειμενικό, κατά βάση, περιεχόμενο, στο οποίο αναφέρονται τα στοιχεία της επιχείρησής, οι συνεργάτες ή τυχόν διακρίσεις.
Μια νέα πλατφόρμα που εμφανίστηκε στον κόσμο των social media είναι το Snapchat, με περισσότερους από 200.000.000 MAUs. Έχει ένα, πιο διασκεδαστικό, ύφος και με ανάλογο τρόπο μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες σας.
Το Περιεχόμενο είναι το Κλειδί
Όποια από τις πλατφόρμες Social Media κι αν χρησιμοποιείτε, όταν κάνετε αναρτήσεις είναι σημαντικό, να φροντίζετε να είστε συγκεκριμένοι. Εξετάστε τις προτιμήσεις των καταναλωτών και δημιουργήστε δημοσιεύσεις με βάση αυτές.
Ένα άλλο σημαντικό σημείο στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η συμμετοχή των χρηστών στις αναρτήσεις σας. Για παράδειγμα, εάν έχετε φέρει κάποιο νέο προϊόν, μπορείτε να το μοιραστείτε με τους πελάτες σας. Με αυτόν τον τρόπο, τους ενημερώνετε αλλά ταυτόχρονα τους επιτρέπετε να γίνουν μέρος της “ιστορίας”.
Ενώ κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι η ιδέα της καθημερινής επαφής με τους καταναλωτές κρύβει παγίδες, η αλήθεια είναι ότι τα οφέλη συχνά αντισταθμίζουν τους κινδύνους.
Η έκθεση της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο θα προσελκύσει τόσο θετικά όσο και αρνητικά σχόλια. Το να δέχεται μια επιχείρηση κριτική από τους καταναλωτές είναι φυσιολογικό, αλλά το ζητούμενο είναι το πώς μια επιχείρηση διαχειρίζεται την κριτική που λαμβάνει.
Τα Social Media αποτελούν, πλέον μία νέα πραγματικότητα και η ορθή χρήση των εφαρμογών δίνει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να βελτιώσουν ή να να εξελίξουν τις σχέσεις τους με τους καταναλωτές, χτίζοντας έτσι ισχυρές και μακροχρόνιες σχέσεις.