Τα στοιχεία των ερευνών για την καταναλωτική συμπεριφορά δείχνουν ότι, στην Ελλάδα οι καταναλωτές είναι πλέον, περισσότερο αισιόδοξοι για την οικονομική τους κατάσταση και την επαγγελματική τους ασφάλεια, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια.
Το 2018, χρονιά ορόσημο για την ελληνική οικονομία, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου σημείωσε θετική κίνηση σε αξία, σε ποσοστό +2,2%. Ειδικότερα, στις κατηγορίες ένδυσης, οικιακού εξοπλισμού, ειδών αυτοκινήτου, ειδών εξωτερικού χώρου, ηλεκτρικών συσκευών και βιβλίων, αυτή η θετική τάση μέτρησε ποσοστό +4,8%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα κινήθηκαν στο +2,9%.
Την ίδια στιγμή στον κλάδο των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs), η κατηγορία τροφίμων & ποτών παρουσίασε πιο συγκρατημένη ανοδική κίνηση στο +1,5%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν σε προϊόντα προσωπικής περιποίησης και προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσίασαν, επίσης, αύξηση στις πωλήσεις τους σε ποσοστό +2,4% και +3% αντίστοιχα.
Στην διαμόρφωση της παραπάνω θετικής εικόνας συνέβαλαν τόσο η αύξηση της ζήτησης όσο και η αναδόμηση του δικτύου καταστημάτων λιανεμπορίου. Επιπλέον, παρατηρήθηκε αυξημένη κίνηση στις προωθητικές ενέργειες (άνω του 50% για τα FMCGs συνολικά και άνω του 60% αν αφαιρέσουμε την επίδραση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας). Με βάση αυτά τα δεδομένα, οι εμπειρογνώμονες του κλάδου αναμένουν ότι μέχρι το τέλος του 2019, οι ζυμώσεις στο λιανεμπόριο θα συνεχιστούν με θετικά αποτελέσματα.