Είναι ευρέως γνωστό, ότι οι πιο δημοφιλείς επιλογές σήμερα στην ηλεκτρονική διαφήμιση μιας επιχείρησης είναι η Google και το Facebook. Aν και από τους περισσότερους επικοινωνιακούς συμβούλους προτείνεται η συνδυαστική χρήση αυτών των μέσων, είναι απαραίτητο να κατανοήσετε που εστιάζει το καθένα, ώστε να μπορείτε να ρίξετε το βάρος των διαφημιστικών σας ενεργειών σε αυτό που ταιριάζει περισσότερο τόσο στο ύφος και το είδος της επιχείρησής σας, όσο και στις ανάγκες που θέλετε να καλύψετε την εκάστοτε χρονική στιγμή.
Διαφορές και κοινά στοιχεία Google και Facebook
Τα κοινά στοιχεία που χρησιμοποιούν και τα δυο μέσα, είναι η γεωγραφική στόχευση (Geo-targeting) και η συλλογή αντικειμενικών δημογραφικών στοιχείων (Demographics). Αυτά, με απλά λόγια, σας δίνουν τη δυνατότητα να «απευθυνθείτε» σε καταναλωτές που βρίσκονται σε κοντινή, άρα και προσβάσιμη απόσταση από την επιχείρησή σας, αλλά και σε αυτούς που έχουν το επιθυμητό φύλο, ηλικία, κ.λ.π για την απόκτηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας.
Επιπλέον και οι δύο πλατφόρμες προσφέρουν την επιλογή του Remarketing, δηλαδή της στόχευσης σε κοινό με το οποίο έχετε αλληλεπιδράσει στο παρελθόν με κάποιον τρόπο. Για παράδειγμα, μπορείτε να διαφημιστείτε σε όσους έχουν επισκεφθεί το site σας έστω και μια φορά. Μπορείτε επιπλέον να διαφημιστείτε σε άτομα που έχουν αγοράσει μέσω του e-shop σας και των οποίων έχετε τα emails. Τα άτομα αυτά μπορούν να βλέπουν τις διαφημίσεις σας, ενώ περιηγούνται στο Facebook είτε σε κάποια από τις σελίδες της Google, αντίστοιχα. Στο Facebook αυτό γίνεται εφικτό μέσω των «Custom Audiences», ενώ στην Google μέσω του εργαλείου «Customer Match».
Πέρα από τη διαφήμιση με εικαστικά (displays), η Google σας δίνει τη δυνατότητα της πληρωμένης διαφήμισης στη μηχανή αναζήτησης (Paid Search). Δηλαδή στοχεύετε σε «λέξεις κλειδιά» κι εμφανιζεστε μπροστά σε όσους ψάχνουν αυτές τις λέξεις ενεργά τη δεδομένη στιγμή.
Η βασική διαφορά τους ωστόσο έγκειται στην διαφορετική τους φύση. Το Facebook είναι μία πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ενώ η Google είναι μια μηχανή αναζήτησης. Με άλλα λόγια, το κοινό χρησιμοποιεί το Facebook για να επικοινωνήσει και να αλληλοεπιδράσει με άλλα άτομα, ενώ η Google για να του βρει λύσεις και προτάσεις σε αυτό που ψάχνει. Το γεγονός αυτό κάνει το Facebook ιδανικό για την ενίσχυση της εταιρικής εικόνας σας (brand awareness), ενώ τη Google ιδανική για την αύξηση των στιγμιαίων αποτελεσμάτων και πωλήσεών σας.
Πώς θα επιλέξετε το πιο κατάλληλο μέσο για την επιχείρησή σας;
Όπως είναι άμεσα αντιληπτό αυτό που ορίζει ουσιαστικά την επιλογή σας είναι ο στόχος που έχετε θέσει τη δεδομένη χρονική στιγμή. Επιδιώκετε άμεση αύξηση των πωλήσεων σας; Τότε η Google και τα Google Ads είναι η σωστή λύση για το διάστημα που επιθυμείτε. Από την άλλη αν θέλετε να διαδοθεί το όνομα και το αντικείμενο της επιχείρησής σας σε ένα ευρύτερο κοινό και να γίνει πιο δημοφιλής και ελκυστική η επωνυμία σας, η ιδανική επιλογή ακούσει στο όνομα «Facebook campaign».
Μία άλλη παράμετρος είναι η κατηγορία των πελατών σας. Αν απευθύνεστε σε καταναλωτικό κοινό με προϊόντα χαμηλού κόστους, το Facebook είναι ιδανική αγορά καθώς οι χρήστες του συνηθίζουν να προβαίνουν σε παρορμητικές και ενστικτώδεις αγορές τέτοιων προϊόντων. Αν το κοινό σας είναι επιχειρήσεις ή/και καταναλωτές με υπηρεσίες και προϊόντα μέσης και ακριβής τιμής, τότε θα πρέπει να ρίξετε το βάρος σας στην Google και τις διαφημιστικές δυνατότητες που σας παρέχει (GoogleAds, Search & Display). Εάν έχετε δημιουργήσει ένα νέο προϊόν και θέλετε να δοκιμάσετε την αποδοχή του από το κοινό σας με καταγραφή της άποψής του, η πρώτη κίνηση είναι το Facebook. Στη συνέχεια, ανάλογα με τα συμπεράσματα που θα έχετε αποκομίσει και τις βελτιωτικές παρεμβάσεις που θα κάνετε στο προϊόν σας, μπορείτε να προχωρήσετε σε μια πιο «επιθετική» προβολή του στην Google.
https://adespresso.com/blog/facebook-ads-vs-google-ads/
Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό κριτήριο, είναι ο προϋπολογισμός σας (budget), δηλαδή το ύψος του ποσού που έχετε αποφασίσει για τις επικοινωνιακές ενέργειές σας. Είναι αρκετό για να στηρίξει την καμπάνιά σας στην Google για το επιθυμητό χρονικό διάστημα ή θα χρειαστεί να περιορίσετε το χρόνο προβολής ή τα είδη των κινήσεών σας; Επίσης, έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε μόνοι σας δυνατές και αποτελεσματικές καμπάνιες στα δυο μέσα ή θα χρειαστεί να συνεργαστείτε με εξειδικευμένους επαγγελματίες, την αμοιβή των οποίων θα πρέπει να προσθέσετε στον αρχικό προϋπολογισμό σας;
Αναλογιζόμενοι τις δυνατότητες που σας παρέχουν η Google και το Facebook και λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια επιλογής του σωστού μέσου, μπορείτε να προχωρήσετε στο σχεδιασμό μιας σωστής επικοινωνιακής στρατηγικής με ρεαλιστικό προσανατολισμό και απόδοση για την επιχείρηση και τα σχέδιά σας.