Η νέα κουλτούρα ξενοδοχειακής εξυπηρέτησης

Η νέα κουλτούρα ξενοδοχειακής εξυπηρέτησης | Ena Blog
Η νέα κουλτούρα ξενοδοχειακής εξυπηρέτησης | Ena Blog

Αναφερόμενοι στην επανεκκίνηση των επιχειρήσεων του τουρισμού για αυτήν την ιδιαίτερη καλοκαιρινή περίοδο εν μέσω της πανδημίας του Covid-19, θα πρέπει να σταθούμε στη ανάγκη διαμόρφωσης μια νέας επιχειρηματικής κουλτούρας. Το νέο αυτό πλαίσιο συμπεριφοράς και αντίδρασης στα νέα δεδομένα που έχουν παρουσιαστεί καθορίζεται από μια σειρά σημαντικών παραγόντων. Αξίζει να τους γνωρίσετε, ώστε να μπορέσετε να λειτουργήσετε την επιχείρησή σας με τον τρόπο που επιβάλλουν οι τρέχουσες συνθήκες, ανταποκρινόμενοι ταυτόχρονα και στις ανάγκες των ανθρώπων, που θα σας εμπιστευθούν για τις φετινές τους διακοπές. 

 

Οι θεσμικές αποφάσεις και τα υγειονομικά πρωτόκολλα:

Σύμφωνα με τα μέτρα, που έχουν ανακοινωθεί, η τουριστική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει για τους κατοίκους της χώρας, ενώ αναμένεται πλήρης απελευθέρωση των αφίξεων από όλο τον κόσμο τον επόμενο μήνα, πάντα με την προϋπόθεση της ομαλής ροής των κρουσμάτων του Covid-19. Με αυτό τα δεδομένα θα χρειαστεί να τηρήσετε με ευλάβεια τα αποφασισμένα υγειονομικά πρωτόκολλα και να έχετε συνεργασία με εξειδικευμένο ιατρό, εάν είστε ιδιοκτήτης καταλυμάτων, ο οποίος θα ενεργεί βάσει οδηγιών του ΕΟΔΥ. 

 

Η φιλοσοφία του, ασφαλούς από Covid-19, περιβάλλοντος:

Το πιο σημαντικό που οφείλετε να αντιληφθείτε είναι, ότι το καθαρό τουριστικό προϊόν της χώρας μας φέτος δεν είναι, μόνο, ο ήλιος και η θάλασσα. Είναι το ευρύτερο περιβάλλον αναψυχής, απαλλαγμένο από τον κίνδυνο μόλυνσης από την πανδημία. Οι περισσότεροι τουρίστες που έρχονται ή ετοιμάζονται να έρθουν στην Ελλάδα, έχουν στο μυαλό τους τη χώρα μας, τη Βασίλισσα της Μεσογείου, ως τη Θριαμβεύτρια της Πανδημίας. Άρα, οι υπηρεσίες σας πρέπει να είναι επικεντρωμένες σε αυτόν τον προσανατολισμό. Διαμορφώνοντας τις ανάλογες υποδομές, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες του προσωπικού και των εγκαταστάσεών σας ακόμα και επιβάλλοντας στους πελάτες σας νέες συνήθειες, θα βοηθήσετε στη διατήρηση αυτής της κατάστασης και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στο συγκεκριμένο προϊόν. Μην ξεχνάτε πώς όντας σε ζώνη «Χαμηλού Κινδύνου» θα συνεχίσετε να δέχεστε τουρίστες, πιθανότατα και από τις υπερδυνάμεις του χώρου (όπως Γερμανία, Γαλλία, Ρωσία κ.λπ.) και για τους μήνες, που ακολουθούν τους αυστηρά καλοκαιρινούς. 

 

Η διαμόρφωση σχέσεων οικογένειας με το προσωπικό σας: 

Σημαντικός παράγοντας, για να μπορέσετε να λειτουργήσετε σε σωστή βάση αυτό το καλοκαίρι είναι οι εργαζόμενοί σας. Δημιουργήστε το προστατευτικό πλαίσιο και το κλίμα εμπιστοσύνης, ώστε να μην διστάσουν να σας εμπιστευτούν κάποιο σύμπτωμα ή κάποια ανησυχία σχετικά με την υγεία τους, χωρίς να φοβούνται κάποια πιθανή εργασιακή επίπτωση. Προβλέψτε για αυτές τις περιπτώσεις την πιθανότητα απουσίας κάποιων εργαζομένων σας και τη δυνατότητα αναπλήρωσής τους από άλλους ή την ανακατανομή των καθηκόντων στο υπόλοιπο προσωπικό σας. 

 

Η δημιουργία ευέλικτου επιχειρηματικού πλάνου: 

Είναι λογικό, ότι επιχειρηματικά πλάνα με τα δεδομένα των προηγούμενων καλοκαιριών, πάνω στα στατιστικά και τα δημογραφικά των επισκεπτών, τη δυναμική των νέων εισόδων από χώρες ανώτερης οικονομικής κατάστασης, αλλά και την αξιοποίηση διεθνών τάσεων στα ταξίδια και την εστίαση, ίσως για φέτος να χρειαστεί να μείνουν στο συρτάρι. Βασική επιδίωξή σας θα πρέπει να είναι η εξισορρόπηση πιθανών ζημιών με τα κέρδη μιας σεζόν που ξεκινά καθυστερημένα αλλά εάν πάνε τα πράγματα καλά με την εξέλιξη της πανδημίας θα διαρκέσει περισσότερο από ότι συνήθως. Παράλληλα, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας και τις διακυμάνσεις που θα παρουσιαστούν λόγω της προέλευσης των τουριστών, που θα επιτρέπεται ανά στάδιο να μας επισκεφθούν, ενώ θα χρειαστεί να είστε σε εγρήγορση για την πιθανότητα έκτακτων και μη προβλέψιμων συνθηκών (εμφάνιση κρούσματος στην επιχείρησή σας ή έξαρση της πανδημίας στην ευρύτερη περιοχή). Γι’ αυτό καλό θα είναι, να επιστρέφετε στο επιχειρηματικό σας πλάνο ανά τακτά χρονικά διαστήματα, να αναθεωρείτε δεδομένα και στόχους ανάλογα με τις εξελίξεις και να προχωράτε σε εκλογικευμένη και ευέλικτη διαχείριση των κινήσεών σας. Mην ξεχνάτε, ότι φέτος, όσο καλύτερα αντιληφθείτε τις συναισθηματικές ανάγκες προσωπικού και πελάτη, ισορροπήσετε μεταξύ εσόδων και εξόδων και δυναμώσετε την επωνυμία σας με τη σωστή συμπεριφορά και τις επιλογές σας, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το μερίδιο, το οποίο θα είστε σε θέση να διεκδικήσετε από το πιο πολλά υποσχόμενο και σαφώς πιο κερδοφόρο καλοκαίρι της επόμενης χρονιάς.