Καθώς έχουμε μπει στην τελική ευθεία για τα φετινά Χριστούγεννα, είναι η κατάλληλη στιγμή για να «στολίσετε» ανάλογα και τα σημεία στα οποία έρχεστε σε επαφή με το κοινό σας, διαδικτυακά. Πόσο μάλλον, όταν, για τη συγκεκριμένη χριστουγεννιάτικη περίοδο, αυτά είναι τα κύρια «καταστήματά» σας, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, που επιβάλλονται για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Για να σας βοηθήσουμε, να διατηρήσετε ψηλά το ενδιαφέρον των πελατών σας και να διευκολύνετε τις αγορές τους σε όλα τα ψηφιακά σας κανάλια κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, έχουμε συγκεντρώσει μια σειρά συμβουλών, που μπορείτε από σήμερα κιόλας, να τις εφαρμόσετε. Έτσι, θα μπορέσετε να «μπείτε» δυναμικά στο πνεύμα των ημερών, να καλλιεργήσετε μια πιο θετική και εορταστική ατμόσφαιρα, που τόσο έχουν ανάγκη οι καταναλωτές αυτήν τη χρονιά, αλλά και να πετύχετε πωλήσεις και βελτίωση της και κερδοφορίας σας σε μια περίοδο ειδικών συνθηκών.
Τα Χριστούγεννα είναι παντού, ακόμα και στο διαδίκτυο
Σε κανονικές συνθήκες, θα είχατε ήδη εξαντλήσει τα περιθώρια για να βρείτε εντυπωσιακές ιδέες διακόσμησης του φυσικού σας καταστήματος και δημιουργίας ενός θερμού χριστουγεννιάτικου καλωσορίσματος των πελατών σας. Τώρα, είναι η στιγμή να το κάνετε σε όλα τα διαδικτυακά μέσα που διαθέτετε. Αλλάξτε την αρχική σας σελίδα στον ιστότοπό σας με μια πιο εορταστική, με το κατάλληλο θεματικό banner, επίκαιρα εορταστικά νέα και δημιουργήστε άρθρα στο blog σας με σχετικό περιεχόμενο. Μεταφέρετε αυτήν την αίσθηση και στις κοινωνικές σας σελίδες, προσαρμόζοντας τις φωτογραφίες και τις αναρτήσεις σας στην τρέχουσα περίοδο, μοιράζοντας ευχές και εποχιακές προσφορές στο κοινό σας και, γιατί όχι, αλλάζοντας το προφίλ και το βασικό σας εικαστικό σε κάτι πιο χαρούμενο και φυσικά, χριστουγεννιάτικο! Να θυμάστε πως έτσι γίνεστε – έστω και διαδικτυακά- ένα μέρος στο οποίο κάθε επισκέπτης μπορεί να νιώσει ευχάριστα, να αντλήσει θετικά συναισθήματα, να ξεχαστεί από τις δυσκολίες της καθημερινότητας, να μοιραστεί με τους δικούς του φίλους την εμπειρία, που του προσφέρετε και, φυσικά, να επιστρέψει για τις τελικές αποφάσεις του για αγορά.
Χριστούγεννα σημαίνουν δώρα
Η βασική ιδέα των συγκεκριμένων γιορτών είναι η ανταλλαγή δώρων μεταξύ μας. Όλοι οι καταναλωτές θα αναζητήσουν στις ηλεκτρονικές αγορές τους τις δυνατότητες να βρουν το κατάλληλο δώρο για τα αγαπημένα τους πρόσωπα και αν είναι δυνατόν και τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσουν να τους τα αποστείλουν. Η δική σας απάντηση δεν είναι άλλη από το να κάνετε την αναζήτησή τους αυτή όσο πιο απλή γίνεται. Στην περίπτωση που έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα ή σελίδα με προϊόντα στο site σας, μπορείτε να δημιουργήσετε «Οδηγούς Χριστουγεννιάτικων Δώρων» με επιλεγμένα είδη. Μπορείτε να τα κατηγοριοποιήσετε και με περιγραφές – τίτλους για το κοινό στο οποίο απευθύνονται, όπως για παράδειγμα (Δώρα για Παιδιά, Δώρα για Εκείνον, Δώρα για Εκείνη, Δώρα για το Σπίτι κ.λπ.) κατευθύνοντας το ενδιαφέρον των επισκεπτών και διευκολύνοντας κατά πολύ την έρευνά τους και την οικονομία του χρόνου τους. Επιπλέον, εάν έχετε τη δυνατότητα παράδοσης των προϊόντων κατ’ οίκον ή συνεργάζεστε με μια εταιρεία delivery, αναφέρετέ το στις συνοδευτικές πληροφορίες, αυξάνοντας τις πιθανότητες να γίνει η αγορά του επιθυμητού προϊόντος. Και μην ξεχνάτε, την ανάρτηση των σχετικών καταλόγων και στις κοινωνικές σας σελίδες με την ενσωμάτωση του συνδέσμου, που οδηγεί στα ηλεκτρονικά σας σημεία πώλησης.
Τα Χριστούγεννα είναι επικοινωνία
Στην προκειμένη περίπτωση η συχνή επικοινωνία με το κοινό σας σημαίνει και αλληλεπίδραση με πραγματικά, πολύ ωφέλιμα αποτελέσματα για την επιχείρησή σας. Και αφού, για τον περισσότερο χρόνο του φετινού Δεκεμβρίου, μπορείτε να βρίσκεστε στο διαδίκτυο και να επιμελείστε τις σελίδες σας, έχετε μια άριστη ευκαιρία, για να έρθετε ακόμα πιο κοντά στο κοινό σας. Πώς; Επιτρέποντας στους χρήστες που σας επισκέπτονται, να αξιολογούν τα προϊόντα και τις προσφορές σας. Οι ανοικτές αξιολογήσεις είναι στοιχεία που υπολογίζονται υπέρ σας από τις μηχανές αναζήτησης αλλά και από το ευρύ καταναλωτικό κοινό. Έτσι θα μπορέσετε, και μόνο με τη δική σας προσπάθεια, να ανεβείτε ψηλότερα στις ταξινομήσεις της Google αλλά και στην εκτίμηση του κόσμου. Μην ξεχνάτε, επίσης, πως μια άριστη σύσταση για αγορά ενός προϊόντος από έναν δυνητικό πελάτη, παραμένει σε παγκόσμιο επίπεδο η θετική αξιολόγηση ενός προηγούμενου πελάτη. Παράλληλα, μπορείτε να αναθερμάνετε την επαφή σας με τους ανθρώπους που σας ακολουθούν στα κοινωνικά σας δίκτυα, με περισσότερες αναρτήσεις, πιο τακτικές απαντήσεις στα θέματα που σας αφορούν, διενέργεια διαγωνισμών με έκτακτα δώρα, αλλά και δημοσίευση δημοσκοπήσεων (polls) για τα προϊόντα σας. Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσετε επίσης χρήσιμες πληροφορίες, ώστε να διαμορφώσετε μια ολοκληρωμένη και αντικειμενική εικόνα για το τι είναι δημοφιλές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γεγονός που θα συμβάλλει στη επιχειρηματική σας αυτοβελτίωση.
Τα Χριστούγεννα είναι το ενδιαφέρον σε εκείνους που μας χρειάζονται
Κάτι που το γνωρίζουν όλοι, μικροί και μεγάλοι καταναλωτές, ανεξάρτητα της οικονομικής τους επιφάνειας, είναι η παροχή βοήθειας σε αυτούς που έχουν ανάγκη. Μπορεί όλοι να θέλουν να βοηθήσουν, αλλά να μην μπορούν να βρουν τη διέξοδο για να το καταφέρουν. Εσείς μπορείτε να τους ανοίξετε αυτόν τον δρόμο, ενισχύοντας την κοινωνικά, υπεύθυνη διάσταση του επιχειρηματικού σας προφίλ και συμβάλλοντας στην ενεργή υποστήριξη των ανθρώπων σε ανάγκη. Μπορείτε να επιλέξετε έναν οργανισμό, δημόσιο ή ιδιωτικό (όπως ένα ίδρυμα για παιδιά, γηροκομείο, νοσοκομείο κ.ά.), μια μη κερδοσκοπική οργάνωση (με αντικείμενο τη φροντίδα των παιδιών, των αποκλεισμένων κοινωνικά ομάδων, το περιβάλλον κ.λπ.) και να συνδέσετε μια σειρά προϊόντων σας, με την ενίσχυσή τους, από ένα ποσοστό των εσόδων σας. Μια κίνηση που θα εκτιμηθεί από την πλειοψηφία των επισκεπτών σας, θα διευκολύνει τη γνωριμία τους με την επιχείρησή σας και το συνολικό της εμπορικό περιεχόμενο, θα λειτουργήσει άριστα υπέρ της κοινωνικής σας εξωστρέφειας και θα ταξιδέψει αβίαστα και μακριά στους κόλπους του διαδικτύου από τους ίδιους τους καταναλωτές σας.
Τα Χριστούγεννα χρειάζονται τη δική τους στρατηγική
Γι’ αυτήν την ειδική περίοδο χρειάζεται να ξαναδείτε το πλάνο της στρατηγικής marketing που έχετε σχεδιάσει. Είναι δεδομένο, ότι λόγω των συνθηκών θα πρέπει να ρίξετε το βάρος σας στις ενέργειες διαφήμισής σας στο διαδίκτυο, αφού αυτές θα είναι πιο αποδοτικές καθώς θα οδηγούν το κοινό σας στα κύρια και ενεργά σημεία πώλησής σας. Παράλληλα, όπως σε κάθε καλό στρατηγικό σχέδιο, χρειάζεται να προβλέψετε την επόμενη μέρα, την περίοδο μετά την Πρωτοχρονιά, όπου η αγοραστική κίνηση παρουσιάζει σημεία κόπωσης και πτωτική πορεία. Θα μπορούσατε να προχωρήσετε σε αποδοτικές κινήσεις marketing, όπως για παράδειγμα η αποστολή εκπτωτικού κωδικού στους καταναλωτές που σας προτίμησαν. Ο κωδικός θα ισχύει για τις αγορές που θα κάνουν στους επόμενους μήνες, σε χρονικό διάστημα που θα τους ορίσετε εσείς (π.χ. 15-30 Ιανουαρίου) βάσει του επιχειρηματικού σας πλάνου. Έτσι, θα δημιουργήσετε τα κίνητρα αλλά και τις προϋποθέσεις για μια ομαλή περίοδο συναλλαγών και τη χρονιά που ακολουθεί. Εναλλακτικά, μπορείτε με απλά αισιόδοξα μηνύματα να παρατείνετε το πλάνο προσφορών σας για όσο διάστημα κρίνετε εσείς σκόπιμο (π.χ. Τα Χριστούγεννα τελείωσαν…οι ευχάριστες γιορτινές εκπλήξεις συνεχίζονται).