Καθώς έχουμε μπει δυναμικά στο καλοκαίρι, τόσο από άποψη θερμοκρασίας, όσο και από την αύξηση της επισκεψιμότητας στην εστίαση, είναι κοινώς αποδεκτό ότι το προϊόν που δεν μπορεί να λείπει από το μενού και το ψυγείο σας είναι το παγωτό. Το κατεξοχήν θερινό επιδόρπιο κυριαρχεί στις παραγγελίες, όλη τη διάρκεια της ημέρας και προσθέτει μια σειρά πλεονεκτημάτων για την επιχείρησή σας.
Για όσους από εσάς παρασκευάζετε μόνοι σας τις γεύσεις παγωτού που προσφέρετε αλλά και για εσάς που επιλέγετε να προμηθεύεστε έτοιμα προϊόντα, παραθέτουμε 3 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να κάνετε τη διαφορά και να προσφέρετε ικανοποίηση στους πελάτες σας: την υψηλή ποιότητα και τη φρεσκάδα του παγωτού, την ποιότητα των συστατικών και τις γεύσης του, και φυσικά τη συνολική εμπειρία που θα του προσφέρει η εν λόγω παραγγελία.
- Για την παρασκευή ή την επιλογή αγοράς παγωτού: Όσον αφορά το παγωτό που θα προσφέρετε στους πελάτες σας έχετε δύο επιλογές. Να το παρασκευάσετε εσείς, αξιοποιώντας πρώτες ύλες και συστατικά ή συνθέτοντας έτοιμες γεύσεις παγωτών. Είτε στη μια είτε στην άλλη περίπτωση, θα χρειαστεί να προσεγγίσετε με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια τον αριθμό των εκτιμώμενων μερίδων ανά χρονική περίοδο, ώστε να υπολογίσετε τα υλικά, φρέσκα ή έτοιμα προϊόντα κατάψυξης, που θα χρησιμοποιήσετε. Έχοντας κατά νου τον κανόνα ότι όσο γρηγορότερα καταναλωθεί ένα παγωτό, τόσο το καλύτερο για τη γεύση του, καλό είναι να καταλήξετε σε προτάσεις δυο κατηγοριών: Τη βασική με τα επιλεγμένα υλικά σας (π.χ. κρέμα, καϊμάκι, σοκολάτα κ.λπ.) από την οποία θα προκύψει η κύρια πρότασή σας και τη βοηθητική με εναλλακτικά υλικά, π.χ. φρούτα (π.χ. φράουλες, κεράσια) και καρπούς (φιστίκι, αμύγδαλο κ.ά.. Η δεύτερη κατηγορία προϊόντων θα αποτελέσει πηγή για να αντλήσετε λύσεις για συνδυασμούς με τα υλικά της πρώτης κατηγορίας που δεν θα έχουν άμεση διακίνηση (π.χ. σοκολάτα-φιστίκι). Εάν το παγωτό σας είναι χειροποίητο και το δημιουργείται από την αρχή στην κουζίνα σας, θα πρέπει να προσέξετε για τη σωστή παστερίωση του γάλακτος, ώστε να μην επηρεάσει τη συνολική του γεύση (μια ιδανική θερμοκρασία για αυτήν είναι 70-80 °C για 30 λεπτά της ώρας). Ένας άλλος κίνδυνος που παραμονεύει είναι η λεγόμενη συρρίκνωση, που μπορεί να φτάσει έως και το 50% της αρχικής μάζας που ετοιμάσατε και οφείλετε στην ασταθή και με διακυμάνσεις θερμοκρασία του καταψύκτη. Αυτό μπορείτε να το αποφύγετε, με τη χρήση όσο το δυνατόν καλύτερης ποιότητας υλικών και πάντα με τη σωστή αναλογία, με συμπυκνωμένο γάλα σαν πρώτη ύλη που δεν έχει υποστεί υψηλή θέρμανση κατά την αφυδάτωσή του, χωρίς να επιδιώκετε υπερβολικό φούσκωμα του όγκου του παγωτού που μπορεί στη διάρκεια της ψύξης του να χαθεί, και φυσικά με τον τακτικό έλεγχο του καταψύκτη ώστε να διασφαλίζετε τη λειτουργία του σε σταθερή θερμοκρασία. Τέλος, μια καλή συμβουλή είναι η ανανέωση του αποθέματός σας μετά την πλήρη κατανάλωσή του, ώστε να αποφύγετε την ταυτόχρονη αποθήκευση διαφορετικών γεύσεων για μεγάλο χρονικό διάστημα, που μπορεί να επιφέρει αλλοιώσεις σε αρώματα και επιγεύσεις.
- Για την αποθήκευση, συντήρηση και διάθεση του: Η σωστή συντήρηση συντελεί στην φυσική ποιότητα και γεύση του παγωτού. Γι’ αυτό κατά την αποθήκευση του, το παγωτό πρέπει να διατηρείται σε όσο το δυνατό πιο σταθερή θερμοκρασία, γιατί η διακύμανση της οδηγεί, πέρα από τη συρρίκνωση, στο σχηματισμό μεγάλων κρυστάλλων, που δεν είναι ευχάριστοι στη γεύση, ενώ επηρεάζουν και την υφή του. Τηρώντας, κατά γράμμα τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την αποθήκευση τόσο ευπαθών προϊόντων όπως τα παγωτά και οι πρώτες ύλες τους, και ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες των συσκευασιών -σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε έτοιμα προϊόντα- μπορείτε να εξασφαλίσετε το υψηλό επίπεδο των τριών κριτηρίων ποιότητας του παγωτού: Τη φυσική που σχετίζεται με την υφή και την όψη του, τη χημική που αφορά στη γεύση του και τη μικροβιολογική, που αφορά τη διατροφική αξία και τη χαμηλή περιεκτικότητα του σε μικροοργανισμούς. Μικρές κινήσεις που θα σας βοηθήσουν σε αυτήν την προσπάθεια είναι να τοποθετείτε το παγωτό σας μακριά από άλλα τρόφιμα κατάψυξης με έντονη οσμή (π.χ. ψαρικά), η φύλαξή του στη ζώνη που βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από την πόρτα του καταψύκτη, καθώς το τακτικό άνοιγμα και κλείσιμο μπορεί να δημιουργήσει διακυμάνσεις της θερμοκρασίας. Μια άλλη καλή τακτική είναι η επιλογή της επιθυμητής ποσότητας από κάθε συσκευασία για τις παραγγελίες σας και όχι όλης της συσκευασίας την οποία θα χρειαστεί να βγάλετε και να επανατοποθετήσετε στο ψυγείο. Έτσι, αποφεύγεται η διαδρομή από καταψύκτη στον πάγκο – με αρκετά υψηλότερη θερμοκρασία- και πίσω στον καταψύκτη που εγκυμονεί κινδύνους αλλοίωσης των συστατικών σας.
- Για την επιλογή των γεύσεων και το σερβίρισμα: Όσον αφορά την ολοκλήρωση της εμπειρίας της παραγγελίας παγωτού, βασικά είναι τα στάδια του σερβιρίσματος και της τελικής του εικόνας. Από τη χρήση του ειδικού scoop, το οποίο χρειάζεται να βυθιστεί σε ζεστό νερό ώστε να μην χαλάσει την εικόνα της αγαπημένης «μπάλας» και να μη χρειαστεί χρόνος για απόψυξη για το σερβίρισμα. Οι κανόνες που γνωρίζετε είναι δοκιμασμένοι και συμβάλλουν στην ενίσχυση των γεύσεων και την άψογη παρουσίαση αυτού του γαστρονομικού στολιδιού σε κάθε τραπέζι. Επιπλέον, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τον κανόνα του topping ώστε να μετατρέψετε ακόμα και την πιο απλή δημιουργία σε κάτι συναρπαστικά διαφορετικό. Υλικά που έχετε στα χέρια σας, όπως νιφάδες σιταριού ή καρύδας, θρυμματισμένα κομμάτια σοκολάτας, αποξηραμένα φρούτα, ακόμα και ζελεδάκια μπορούν να προστεθούν ως γαρνιτούρα σε κάθε παραγγελία και να προσφέρουν τέλεια εικόνα και απροσδόκητη γεύση.
Έτσι, λοιπόν, μπορείτε να δημιουργήσετε τις διαφορετικές συνθέσεις που θέλετε και να εντυπωσιάσετε κάθε σας πελάτη με τις προτάσεις σας. Γνωρίζοντας μικρά μυστικά, για να τις διατηρήσετε στην καλύτερη κατάστασή τους, το μόνο που χρειάζεστε είναι έμπνευση και τα καλύτερα υλικά. Γι’ αυτό και τα καταστήματα Ena Food C&C παραμένουν σταθερά δίπλα σας με μια πληθώρα προτάσεων σε χαμηλές τιμές για επαγγελματίες της εστίασης όπως εσείς. Γι΄αυτό μη διστάζετε να πάρετε μια πρώτη εικόνα τόσο για τα υλικά που χρειάζεστε για το παγωτό που θέλετε όσο και για μια ευρεία γκάμα προϊόντων για το κατάστημά σας, ανατρέχοντας στο 15ήμερο έντυπο προσφορών μας καθώς και στον αποκλειστικό μας κατάλογο με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.