Παραδοσιακά, τα αναψυκτικά και οι χυμοί συγκαταλέγονται στα δημοφιλή είδη που χρειάζεται να βρίσκονται σε αφθονία σε ένα κατάστημα μικρής λιανικής. Ειδικά στη διάρκεια του καλοκαιριού με το ζεστό κλίμα, αποτελούν και δημοφιλή επιλογή των καταναλωτών, τόσο των Ελλήνων όσο και των επισκεπτών από το εξωτερικό. Σήμερα, όμως έρχονται να προστεθούν ακόμα περισσότεροι λόγοι που τα αναδεικνύουν σε σημαντικούς πρωταγωνιστές και για τις πωλήσεις ενός mini market, καθώς συγκριτικά με άλλα είδη, μπορούν πιο εύκολα και άμεσα να συμβάλλουν στην αύξηση της κερδοφορίας σας, εφόσον ανήκετε επαγγελματικά σε αυτόν τον κλάδο. Οι ελληνικές εταιρείες έχουν κυρίαρχη θέση σε αυτή την κατηγορία, η οποία διαμορφώνεται ως εξής:
1. Τα αναψυκτικά και οι χυμοί, ασπίδα προστασίας στις ανατιμήσεις και τον πληθωρισμό: Στο φετινό πλαίσιο της αγοράς χυμοί και αναψυκτικά αναδεικνύονται σε ασπίδα προστασίας από τις ανατιμήσεις και την πληθωριστική άνοδο. Παρ’ όλα αυτά οι περισσότερες βιομηχανίες συνεχίζουν να απορροφούν και να κρατούν όσο το δυνατό πιο ανέπαφες τις τιμές των προϊόντων από τις αυξήσεις σε πρώτες ύλες και ενέργεια που προκαλούν οι διεθνείς συγκυρίες. Αυτό σημαίνει ότι εσείς δεν χρειάζεται να επιβαρυνθείτε με επιπλέον κινήσεις εκπτώσεων και προσφορών για να συμβάλλετε στη διακίνηση αυτών των προϊόντων, αλλά και οι καταναλωτές μπορούν να συνεχίσουν στον ίδιο ρυθμό αυτές τις αγορές χωρίς μειώσεις ή αλλαγές προτιμήσεων που θα έχουν επιπτώσεις στην κερδοφορία σας. Στην ουσία, μαζί με τα παγωτά, τα αναψυκτικά και οι χυμοί παραμένουν προσιτά και ανθεκτικά σε υπερβολικές ανατιμήσεις, γεγονός που σας επιτρέπει να στηριχθείτε σε αυτά για να σχεδιάσετε τo πλάνο της επόμενης ημέρας, είτε σε εμπορικό είτε σε επικοινωνιακό επίπεδο.
2. Η άνοδος των mixers που δίνει νέο ενδιαφέρον στην κατηγορία: Στην περίπτωση των χυμών, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η κατάσταση που διαμορφώνεται αφορά στον όσο δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό φυσικότητας του περιεχομένου τους. Στα αναψυκτικά όμως, η «ένεση» που τονώνει το καταναλωτικό ενδιαφέρον περιλαμβάνει τις δυναμικές πρωτοβουλίες των εταιριών παραγωγής για προϊόντα που απαντούν στις προτιμήσεις του νεανικού κοινού και τις διατροφικές του συνήθειες. Οι ετικέτες με αυξημένα λιπαρά περνάνε σταδιακά στην ιστορία, αφού τα ποσοστά ζάχαρης συνεχώς μειώνονται και αντικαθίστανται από φυτικής προέλευσης γλυκαντικά όπως η στέβια και άλλα πιο υγιεινά υποκατάστατα. Μεταξύ των αλλαγών, στις οποίες μπορούμε να σταθούμε, είναι η ανάπτυξη της κατηγορίας των mixers. Η πρόσφατη πανδημία αλλά και οι συνήθειες που επέβαλλε, τους έδωσε τεράστια ώθηση στο εξωτερικό, κάτι που σιγά σιγά μεταφέρεται και στη χώρα μας και αναμένεται να προκαλέσει αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης και των πωλήσεων σας. Ήδη στη δημιουργία mixers που απευθύνονται στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, έχουν προχωρήσει και αρκετές βιομηχανίες του τόπου μας ενώ γνωστά προϊόντα του εξωτερικού έχουν πάρει θέση στις εισαγωγές και των πολυεθνικών εταιριών εμφιάλωσης και προμήθειας της ελληνικής αγοράς. Οπότε έχετε τη δυνατότητα να μην αφήσετε αυτά τα προϊόντα εκτός των ραφιών σας, και επιλέγοντας τις σειρές που θέλετε και σας συμφέρουν, να απαντήσετε στα νέα ενδιαφέροντα του πιο νεανικού κοινού που επισκέπτεται το mini market σας.
3. Τα βιολογικά προϊόντα και η δυναμική τους: Σημαντική συνεισφορά στην εξέλιξη των προϊόντων αυτής της κατηγορίας προσφέρει η άνοδος της βιολογικής παραγωγής στη χώρα μας και η αποδοχή της από την πλειοψηφία των καταναλωτών. Έτσι μια νέα σειρά συσκευασιών και φιαλών έρχονται να εμπλουτίσουν το ράφι σας και να δώσουν το σύνθημα της αγοράς τους χάρη στη σήμανση «Βιολογικό» που φέρουν πάνω τους. Τα περισσότερα από αυτά συγκεντρώνουν και δύο πολύ βασικά κριτήρια για να γίνουν ανάρπαστα σε πελάτες όλων των ηλικιών. Το πρώτο, είναι η ατόφια ελληνική καταγωγή τους, που πάντα συγκινεί το πελατολόγιο του εσωτερικού αλλά και φυσικά τους ταξιδιώτες από κάθε σημείο του πλανήτη, για τους οποίους η μεσογειακή διατροφή έχει αξία και σημασία. Το δεύτερο, είναι η σύνθεση αυτών των χυμών και αναψυκτικών, η οποία είναι εμπλουτισμένη με επιπλέον βιταμίνες και άλλα θρεπτικά και ευεργετικά συστατικά, που τα κάνουν συνώνυμα της ευεξίας και της υγιεινής διατροφής. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, επενδύοντας στην προμήθεια των βιολογικών προϊόντων, κάνετε ένα σημαντικό βήμα για να απαντήσετε σε μια τάση που καθορίζει και θα καθορίσει για μεγάλο χρονικό διάστημα την καταναλωτική συμπεριφορά, αλλά και την ευρύτερη πελατειακή συνείδηση στην οποία η βιωσιμότητα αποκτά την απόλυτη προτεραιότητα.
4. Η βεντάλια επιλογών του mini market που δίνει νέο αέρα στις πωλήσεις του: Το πλεονέκτημα που σας δίνει αυτή η κατηγορία είναι ο έντονος συναγωνισμός των εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτήν. Το αποτέλεσμά του είναι ένα πλήθος καινοτόμων προτάσεων σε συσκευασίες, φιάλες, συστατικά, φρούτα, γεύσεις, γλυκαντικά, συνδυασμούς με superfoods και δημητριακά, mixers κ.λπ. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να επιλέξετε αυτά που ανταποκρίνονται στη ζήτηση που έχετε, τις προτιμήσεις των πελατών σας και φυσικά το περιθώριο κέρδους που επιθυμείτε να σας αφήσουν. Γι’ αυτό και τα καταστήματα της αλυσίδας ENA Food C&C είναι δίπλα σας με μια πλούσια γκάμα επιλογών στις ενότητες των χυμών και των αναψυκτικών, με χαμηλές τιμές αποκλειστικά για όλους εσάς τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και στο τρέχον έντυπο μας.