ENAFOOD Blog ΑΥΞΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΕΛΑΤΕΙΑ ΣΑΣ 4 κατηγορίες προϊόντων που αναμένεται να μονοπωλήσουν στο 2021

4 κατηγορίες προϊόντων που αναμένεται να μονοπωλήσουν στο 2021

4 κατηγορίες προϊόντων που αναμένεται να μονοπωλήσουν στο 2021 | Ena Blog

Μία από τις πιο σημαντικές μεταβολές στο ενδιαφέρον των καταναλωτών, τα τελευταία χρόνια, είναι η ευαισθητοποίηση για την ποιότητα των τροφίμων που επιλέγουν. Η στροφή σε εδέσματα, προϊόντα και πρώτες ύλες, υγιεινές και θρεπτικές, με ευεργετική επίδραση στον οργανισμό και μηδενική αρνητική επιβάρυνση, αποτελεί επιταγή του σύγχρονου μοντέλου ζωής όπου κυριαρχεί η έννοια της ευεξίας, ενώ παράλληλα επιβάλλεται για την θωράκιση του οργανισμού μας και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, απέναντι στην πανδημία του Covid-19.  

Για τις επιχειρήσεις εστίασης, παραγωγής και εμπορίας τροφίμων, η τάση αυτή μεταφράζεται σε νέες κατηγορίες προϊόντων, οι οποίες μπορούν να απαντήσουν στις σύγχρονες ανάγκες του κοινού τους. Στην προσπάθειά μας για μια πιο ολοκληρωμένη ενημέρωσή σας, έχουμε εστιάσει στις 4 πιο σημαντικές κατηγορίες αυτών των προϊόντων, στα βασικά τους χαρακτηριστικά, αλλά και στους λόγους που τους δίνουν τη δυναμική για να αναδειχθούν ως «επικεφαλής» της αγοράς, το 2021 και τις χρονιές που θα ακολουθήσουν. 

1. Η δυναμική εισβολή της ολικής άλεσης

Απόρροια των νέων διατροφικών τάσεων για λιγότερα λιπαρά και διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους, είναι η σταδιακή απομάκρυνση από την παραδοσιακή αξία του λευκού αλευριού και η άνοδος  των προϊόντων ολικής άλεσης. Αυτών δηλαδή, που παράγονται από αλεύρι, στο οποίο έχει γίνει συνολική επεξεργασία του δημητριακού καρπού (όχι μόνο του σπόρου, αλλά και του φλοιού και του φύτρου) κατά την άλεσή του. Η διαδικασία αυτή δίνει αποτέλεσμα πλούσιο σε μέταλλα, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και του προσδίδει υψηλότερη διατροφική αξία. Τα προϊόντα ολικής άλεσης δρουν ευεργετικά και για το γαστρεντερικό σύστημα, καθώς περιέχουν σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, σελήνιο, ψευδάργυρο κ.ά. Χάρη στη σύνθεσή τους αποτελούν ασπίδα και για την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς, ενώ η υψηλή θρεπτική τους αξία συμβάλλει και στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας. Σήμερα, μια επιχείρηση που συνδέεται με τη διατροφή των καταναλωτών έχει αναρίθμητες επιλογές σε προϊόντα ολικής άλεσης. Κλασικές σειρές ζυμαρικών, νέες ποικιλίες, όπως αυτές από δίκοκκο σιτάρι ή με βάση τα όσπρια, προϊόντα χωρίς γλουτένη, με βρώμη και άλλες δημητριακές βάσεις μπορούν άμεσα να αποτελέσουν μια αποδοτική προσθήκη στο ράφι σας ή να ενταχθούν σαν εναλλακτικές στο μενού του εστιατορίου σας. Παράλληλα, αν διαθέτετε, στο παντοπωλείο ή κατάστημα μικρής λιανικής σας, σνακς όπως παξιμαδάκια, κριτσίνια, μπισκότα, κουλούρια ολικής άλεσης μπορούν να κλέψουν την παράσταση και να κερδίσουν για τους προαναφερθέντες λόγους την προτίμηση μικρών και μεγάλων καταναλωτών σας. 

2. Η δικαίωση των χαμηλών λιπαρών

Επιβράβευση της ανταπόκρισης των εταιρειών τροφίμων στη διατροφική κουλτούρα των σύγχρονων καταναλωτών, είναι η κυριαρχία που παρουσιάζουν σήμερα τα τρόφιμα χαμηλών λιπαρών. Μια κατηγορία προϊόντων, που ξεκίνησε την παρουσία της στο πρόσφατο παρελθόν και σήμερα, καταφέρνει και μονοπωλεί το ενδιαφέρον με νέες προσθήκες και καινοτομίες. Έτσι, τα παραδοσιακά προϊόντα με πλήρη λιπαρά αφήνουν το μερίδιο αγοράς τους στα επονομαζόμενα light, τα προϊόντα με λιγότερες θερμίδες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα γαλακτοκομικά που πλέον περιλαμβάνουν στις σειρές τους ημιαποβουτυρωμένες ή και πλήρως αποβουτυρωμένες εναλλακτικές χαμηλής ή μειωμένης περιεκτικότητας σε λιπαρά, χωρίς λακτόζη, χωρίς ζάχαρη, με πρωτεΐνη, με φρούτα ή άλλα φυτικά εκχυλίσματα, καθώς και με υπερτροφές. Το παράδειγμα των γαλακτοκομικών ακολουθούν με επιτυχία και άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως είναι τα αναψυκτικά, τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής, καθώς και προϊόντα μαγειρικής όπως σος, σάλτσες, dressings κ.ά. Πίσω από την άνοδο αυτής της κατηγορίας προϊόντων βρίσκεται σαφώς ο πρωταγωνιστικός τους ρόλος στην επιθυμία των καταναλωτών για απώλεια βάρους χωρίς απώλεια απόλαυσης. Αυτή η προσπάθεια, ενισχύεται με καινοτομικούς πειραματισμούς με άλλες πρώτες ύλες, που δημιουργούν νέες γευστικές εμπειρίες και φυσικά, φανατικό κοινό στους σύγχρονους καταναλωτές. Ένα κοινό, το οποίο δεν γίνεται να αδιαφορήσει με το που αντικρίσει τα γνωστά ή και τα νέα προϊόντα χαμηλών λιπαρών στο ράφι ή στο μενού σας. 

3. Η άνοδος των ενεργειακών σνακ

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής των περισσοτέρων καταναλωτών έχει δημιουργήσει μια νέα ανάγκη, το σύντομο γευστικό διάλειμμα, που θα τροφοδοτήσει τον οργανισμό με την απαιτούμενη ενέργεια, χωρίς να τον επιβαρύνει με περιττά λιπαρά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα παραδοσιακά γλυκίσματα να περνούν σε δεύτερη μοίρα, λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας ζάχαρης και μια νέα κατηγορία προϊόντων, μικρών σε μέγεθος, αλλά μεγάλης ενεργειακής αξίας, να αναδύεται. Μια κατηγορία, που αξίζει να αντιμετωπιστεί με τη δέουσα προσοχή από τους επαγγελματίες, των οποίων οι επιχειρήσεις αποτελούν βασικούς προορισμούς των καταναλωτών για αυτά τα προϊόντα, όπως είναι τα περίπτερα, τα αρτοποιεία, τα ζαχαροπλαστεία, οι επιχειρήσεις μικρής λιανικής και mini market, τα παντοπωλεία αλλά και τα café. Αναφερόμαστε στα ενεργειακά σνακ και τις μπάρες δημητριακών ή ξηρών καρπών, που έχουν αναδειχθεί μεταξύ των δημοφιλέστερων επιλογών των απανταχού οπαδών της υγείας και ευεξίας. Και σε αυτήν την κατηγορία, οι επιλογές για κάθε επιχειρηματία αυξάνονται, καθώς, στα ήδη καταξιωμένα προϊόντα που γνωρίζουμε, έρχονται να προστεθούν και νέες σειρές με ταχίνι, υπερτροφές, εσπεριδοειδή κ.ά. ενώ η εφευρετικότητα των εταιρειών επεκτείνεται και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων ραφιού, όπως είναι τα τσιπς από δημητριακά, καλαμπόκι, χούμους και άλλες πρώτες ύλες επιβεβαιωμένης υψηλής διατροφικής και ενεργειακής αξίας.  

4. H διαδοχή της ζάχαρης από άλλα γλυκαντικά προϊόντα 

Τα αίτια της γέννησης μιας νέας γκάμας προϊόντων που δίνουν το «παρών» σε παραπάνω από μια κατηγορίες είναι οι σοβαρές επιπτώσεις της ζάχαρης για την υγεία μας. Η απορρύθμιση της ινσουλίνης στον οργανισμό μας, ο κίνδυνος του διαβήτη, η παχυσαρκία, η υπέρταση και οι καρδιαγγειακές παθήσεις, η απορρύθμιση της καλής υγείας του εγκεφάλου, η φθορά των δοντιών και άλλες σοβαρές ασθένειες έχουν συνήθως, ως ηθικό αυτουργό, την αγαπημένη γλυκαντική ουσία, που πια οφείλουμε να την μειώσουμε σε πολύ χαμηλά επίπεδα στην καθημερινή διατροφή μας. Αντ’ αυτής, μια νέα γενιά εναλλακτικών επιλογών έχει κάνει την εμφάνισή της με γλυκαντικές βάσεις πιο υγιεινές και λιγότερο επιβλαβείς για τον οργανισμό μας. Μεταξύ τους, αξίζει να αναφερθούμε στη στέβια, η οποία είναι φυτικής προέλευσης και ελάχιστης χημικής επεξεργασίας, γεγονός που την κάνει πολύ πιο ασφαλή για την υγεία μας. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί και η καλλιέργειά της στη χώρα μας, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και αυτονομία στη χρησιμοποίησή της στην παρασκευή προϊόντων, καθώς δεν χρειάζεται ως πρώτη ύλη να προέλθει από εισαγωγές από το εξωτερικό. Άλλος γλυκαντικός παράγοντας είναι η ασπαρτάμη, γνωστή από τη χρήση της στα αναψυκτικά διαίτης με πολύ χαμηλή θερμιδική επιβάρυνση σε σχέση με τη ζάχαρη, αλλά και εύκολο μεταβολισμό από τον οργανισμό μας, ο οποίος την αντιλαμβάνεται ως πρωτεΐνη. Τέλος, δεκάδες εταιρείες τροφίμων ακολουθούν το δρόμο της σακχαρίνης, που έχει πολύ υψηλή γλυκαντική ιδιότητα, χωρίς ανεπιθύμητες επιπτώσεις για την υγεία και το βάρος μας. Τα γλυκαντικά αυτά υποκατάστατα επιλέγονται για μια πληθώρα διατροφικών προϊόντων, όπως προϊόντα ζαχαροπλαστικής, τοματοποιίας και κονσερβοποιίας, για γαλακτοκομικά, παρασκευή φυσικών χυμών, αναψυκτικών, παγωτών και έτοιμων ροφημάτων, προσφέροντας στο καταναλωτικό κοινό προτάσεις γευστικά, εξίσου απολαυστικές, αλλά και με ελάχιστο αρνητικό αποτύπωμα για την υγεία και την καθημερινή ευεξία.  

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ