12 βασικές κατευθύνσεις για τα ράφια σας

12 βασικές κατευθύνσεις για τα ράφια σας. Προϊόντα στα ράφια. Ena Blog
12 βασικές κατευθύνσεις για τα ράφια σας | Ena Blog

Για ν’ αυξήσετε την κερδοφορία σας, ακολουθήστε τις παρακάτω κατευθύνσεις για τη σωστή διάταξη των προϊόντων στα ράφια σας. 

  1. Τοποθετήστε τα ταχυκίνητα επώνυμα προϊόντα στο ράφι στο ύψος του ματιού (eye level). Κατ’ εξαίρεση στο συγκεκριμένο ράφι μπορείτε να τοποθετήσετε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private & own label), όπου αυτά υπάρχουν, δίπλα στα επώνυμα προϊόντα. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνήθως έχουν μεγάλο περιθώριο κέρδους γι’ αυτό και τοποθετούνται στο ράφι που βρίσκεται στο ύψος του ματιού.
  2. Στο κάτω ράφι τοποθετήστε τα φθηνότερα προϊόντα ή προϊόντα που ενδιαφέρουν τα παιδιά.
  3. Στο πάνω ράφι τοποθετήστε τα ακριβά προϊόντα.
  4. Τοποθετήστε τα προϊόντα ανά κατηγορία σε blocks και υποκατηγορίες δηλαδή όλες οι μάρκες καφέ στο ίδιο ράφι και όλες οι μάρκες καφέ φίλτρου μαζί σε κάθετη διάταξη.
  5. Τα τεμάχια του κάθε προϊόντος που θα τοποθετήσετε στο ράφι καθορίζονται από τα μερίδια αγοράς ή από τις πωλήσεις του καταστήματος σας π.χ. αν στην κατηγορία ketchup το ράφι χωράει 10 τεμάχια και στο κατάστημα σας οι μισές πωλήσεις στην κατηγορία γίνονται στην μάρκα Heinz τότε τα 5 τεμάχια θα πρέπει να δοθούν στην μάρκα Heinz και οι υπόλοιπες μάρκες θα μοιραστούν τον υπόλοιπο χώρο ανάλογα με την ζήτηση τους. Με τον τρόπο αυτό μεγιστοποιείτε  το κέρδος του ραφιού σας στην συγκεκριμένη κατηγορία. Η εφαρμογή αυτής της στρατηγικής σε όλα τα ράφια/κατηγορίες προϊόντων  θ’ αυξήσει σημαντικά το κέρδος σας.
  6. Τοποθετήστε τα συμπληρωματικά προϊόντα κοντά π.χ. τα φίλτρα καφέ και η ζάχαρη κοντά στον καφέ.
  7. Αναγράψτε στο κάθε ράφι, κάτω από το κάθε προϊόν την τιμή, τη μάρκα και τα βασικά χαρακτηριστικά του. Φροντίστε να είναι ευδιάκριτα στο μάτι του καταναλωτή.
  8. Επικοινωνήστε ξεκάθαρα τις προσφορές με extra επικοινωνιακό υλικό (δείκτες ραφιού, shelf talkers) που θα ξεχωρίζει από το ράφι.
  9. Επιπλέον μπορείτε να τοποθετήσετε τις προσφορές ή τα προϊόντα που θέλετε να προωθήσετε στο χώρο προβολών δηλαδή στην αρχή ή στο τέλος του κάθε διαδρόμου, στο κάθετο μέρος του. Ένας άλλος τρόπος να επικοινωνήσετε τις προσφορές είναι να στήσετε προβολές σε σημεία του καταστήματος όπου η ροή των καταναλωτών είναι συνεχής και αδιάκοπη, π.χ. είσοδος ή πριν τα ταμεία. Αλλάζετε τακτικά τις προωθητικές ενέργειες για να μην κουράζεται ο καταναλωτής. Αποφασίστε για τις προωθητικές ενέργειες με βάση τις προτιμήσεις των πελατών σας, τις αγοραστικές τους συνήθειες και τις αλλαγές των τάσεων της κάθε εποχής.
  10. Διατηρείτε τα ράφια του καταστήματός σας συνεχώς γεμάτα. Να τα ανεφοδιάζετε διαρκώς, ώστε να μην χάνεται ούτε μία πώληση.
  11. Φροντίστε τα προϊόντα να είναι πάντα καθαρά, η συσκευασία τους αναλλοίωτη και να ‘’κοιτούν’’ τον καταναλωτή με τη σωστή τους πλευρά.
  12. Στην περίπτωση που θέλετε να προωθήσετε τοπικά προϊόντα ή τοπικές ιδιαιτερότητες στην διατροφή, π.χ. βιολογικά προϊόντα, καλό θα είναι να τοποθετήσετε τα συγκεκριμένα προϊόντα όλα μαζί, όπου αυτό είναι εφικτό. Αν δεν έχετε χώρο τοποθετήστε τα στα ράφια της κάθε κατηγορίας αλλά με ειδική σηματοδότηση, π.χ. προϊόντα Ευρυτανίας.