Μια από τις πιο κοινές διαπιστώσεις των επαγγελματιών της μικρής λιανικής είναι ότι η πρόσφατη πανδημία αναπροσανατόλισε τη ματιά και το ενδιαφέρον των καταναλωτών προς…το ψυγείο και τα προϊόντα ψύξης και ελαφριάς κατάψυξης. Ποια όμως είναι τα νέα δεδομένα, καθώς προχωράμε σε μια νέα καταναλωτική κανονικότητα; Υπάρχουν, άραγε, νέα και ανερχόμενα κίνητρα για τους πελάτες σας για να σταματήσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μπροστά από την γυάλινη πόρτα των ψυγείων σας αναζητώντας περισσότερες επιλογές, καλύτερες τιμές και φυσικά διευρυμένη γκάμα προτάσεων για τις σημερινές τους ανάγκες;
Σε μια προσπάθεια να απαντήσουμε αυτά τα ερωτήματα, που σίγουρα έχετε στο μυαλό σας αρκετοί από εσάς που δραστηριοποιείστε στον κλάδο της μικρής λιανικής, έχουμε προχωρήσει στην καταγραφή και τη σχετικά συνοπτική ανάλυση τριών λόγων που κρατούν δυνατή την τρέχουσα σχέση μεταξύ καταναλωτών και κατεψυγμένων προϊόντων.
1. Τα εύκολα γεύματα διατηρούν τα σκήπτρα τους:
Ταχύτητα ετοιμασίας, νοστιμιά, θρεπτικότητα, προσιτό κόστος και φυσικά ενδιαφέρουσες εναλλακτικές. Αυτά είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα έτοιμα snacks και γεύματα, τα οποία διατηρούνται στις υψηλότερες θέσεις του καταναλωτικού ενδιαφέροντος. Γι’ αυτό και θα χρειαστεί να είστε έτοιμοι και εφοδιασμένοι με τρόφιμα που συντηρούνται σε χαμηλές και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, και μπορούν να αποτελέσουν τα βασικά συστατικά για γρήγορα γεύματα χωρίς άλλη προετοιμασία, πλην της απόψυξής τους, αλλά και πρώτες ύλες για πρωινό, δεκατιανό, και κυρίως βραδινό που δε θα «δεσμεύσει» τον χρόνο και τον κόπο των πελατών σας. Στην κατηγορία αυτή, πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν οι προτηγανισμένες πατάτες, τα προϊόντα ζύμης και σφολιάτας, τα επιδόρπια και οι συνθέσεις ζυμαρικών και λαχανικών. Το βεβαρημένο καθημερινό – οικογενειακό ή επαγγελματικό – πρόγραμμα κυρίως των νεότερων γενιών δεν τους επιτρέπει να αφιερώσουν τον χρόνο που απαιτείται για τις ετοιμασίες αυτών των γευμάτων, ενώ οι ανταγωνιστικές τιμές των προϊόντων αυτών λειτουργούν ελκυστικά ακόμα και για τις μεγαλύτερες ηλικίες, πιο παραδοσιακών απαιτήσεων αλλά επικεντρωμένων στις πιο οικονομικές και συμφέρουσες λύσεις για τον μηνιαίο προϋπολογισμό τους.
2. Το νέο κύμα ενδιαφέροντος που φέρνουν τα θαλασσινά στη μικρή λιανική:
Η αλιεία στη χώρα μας προχωράει και η συνεργασία της με τις βιομηχανίες έτοιμων γευμάτων έρχεται να απαντήσει στην στροφή των καταναλωτών στα ψαρικά και τα θαλασσινά. Η κινητήρια δύναμη γι’ αυτό είναι ο θετικός αντίκτυπος της συγκεκριμένης οικογένειας προϊόντων στην υγεία, ο ρόλος τους στην επίτευξη μιας καλύτερης και πολύ πιο ελαφριάς διατροφής, τα ωφέλιμα για τον οργανισμό συστατικά που περιέχουν, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, τα οποία δεν χάνονται χάρη στις εξελιγμένες μεθόδους κατάψυξής των προϊόντων και φυσικά η ανάπτυξη της οικολογικής συνείδησης και της απόφασης για μεγαλύτερη προστασία του περιβάλλοντος καθώς πια η παραγωγή τροφίμων ζωικής προέλευσης θεωρείται βασικός υπεύθυνος για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι υπάρχει η σχετική πρόβλεψη των ειδικών για το διπλασιασμό της κατανάλωσης θαλασσινών και ψαρικών στον πλανήτη τις επόμενες τρεις δεκαετίες. Στον τομέα αυτόν, οι λύσεις για τον εφοδιασμό σας είναι αρκετές, αρκεί να προνοήσετε να αφήσετε ή να δημιουργήσετε χώρο στα ψυγεία σας για αυτά τα περιζήτητα προϊόντα, όπως γαρίδες, καλαμάρια, όστρακα, χταπόδια, φιλέτα μπακαλιάρου και άλλων ψαριών, ψαροκροκέτες κ.ά.
3. Την ελληνική πίτα πολλοί λατρεύουν, την ετοιμασία της ελάχιστοι:
Ένα από τα «κοσμήματα» της ελληνικής κουζίνας είναι φυσικά οι πίτες της, σε όλες τις εκδοχές των υλικών που τις απαρτίζουν. Σπανακόπιτα, πρασόπιτα, τυρόπιτα, κοτόπιτα, πατσαβουρόπιτα, τα πιο διάσημα παραδείγματα, αλλά και πιο τολμηρές παραλλαγές όπως οι τσαλακωτές, οι κασάτες, με άγρια χόρτα, με όλους τους τύπους ζύμης ακόμα και οι εναλλακτικές με αλεύρι ολικής άλεσης ή και Ζέας. Όσο κι αν ακούγονται διαφορετικές έχουν ένα κοινό γνώρισμα: Είναι αδύνατο να μην σε συγκινήσουν με τη γεύση τους. Η ποιότητα των πρώτων υλών, κυρίως από καλλιέργειες του τόπου μας, αλλά και η αξιοπιστία των εταιριών που τις συσκευάζουν με καινοτόμα τεχνολογία τροφίμων, εγγυώνται ένα άψογο αποτέλεσμα με ελάχιστο κόπο προετοιμασίας για το τραπέζι κάθε καταναλωτή. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, για τέτοιου τύπου γεύματα, αρκετοί καταναλωτές να επιλέγουν αντί τον μαγειρικό «τσελεμεντέ» ή τις συμβουλές των πιο ηλικιωμένων συγγενών τους, το κατάστημα μικρής λιανικής της γειτονιάς τους. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, θα ήταν χρήσιμο στους καταψύκτες σας να υπάρχουν και αυτές οι προτάσεις που αποτυπώνουν την γαστρονομική κληρονομιά μας και φυσικά δεν αφήνουν ασυγκίνητο κανέναν, ακόμα και κάποιον βιρτουόζο της μαγειρικής τέχνης, επισκέπτη σας.
Αυτοί είναι, λοιπόν, 3 λόγοι για τους οποίους τα κατεψυγμένα προϊόντα αποτελούν μια σημαντική προτεραιότητα και ένας βασικός παράγοντας πωλήσεων για τη μικρή λιανική σήμερα. Μεγάλη ποικιλία αυτών είναι διαθέσιμη στα καταστήματα Ena Food C&C, ενώ μια πρώτη γεύση για τις ασυναγώνιστες τιμές τους, μπορείτε να πάρετε επισκεπτόμενοι το τρέχον 15ήμερο έντυπο προσφορών μας.