Οι επιτυχημένοι ιδιοκτήτες εστιατορίων έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Έχουν πάθος για το φαγητό, ισχυρή εργασιακή ηθική και την ικανότητα να διδάσκουν και να ηγούνται. Αυτά είναι κάποια απο τα χαρακτηριστικά όσων αποφασίζουν να ασχοληθούν με την εστίαση, αλλά υπάρχουν και μερικές συνήθειες που αν εφαρμοστούν πιστά θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε αποτελεσματικά την επιχείρησή σας και να πετύχετε τους στόχους τους. Σε αυτό το άρθρο, έχουμε αναλύσει πέντε πρακτικές που ακολουθούν οι επιτυχημένοι ιδιοκτήτες εστιατορίων.
Παρακολουθήστε στενά τα οικονομικά στοιχεία του εστιατορίου
Το γεγονός ότι το 60% των εστιατορίων αποτυγχάνει στο πρώτο έτος και το 80% κλείνει εντός πέντε ετών από την έναρξή τους, είναι ένδειξη ότι ελάχιστοι έχουν αυτό που χρειάζεται για μακροπρόθεσμη επιτυχία. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ένα εστιατόριο αποτυγχάνει – έλλειψη εμπειρίας στον κλάδο από μέρους του ιδιοκτήτη, κακή τοποθεσία, έλλειψη επιχειρηματικού κεφαλαίου – αλλά ο κύριος λόγος είναι η έλλειψη σχεδιασμού.
Αν θέλετε να ανοίξετε ένα εστιατόριο ή αν θέλετε να εξετάσετε προσεκτικά την πορεία σας ως ιδιοκτήτης εστιατορίου, πρέπει να αναπτύξετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό σχέδιο καλύπτει τα πάντα από το φαγητό που θα προσφέρετε μέχρι το πως θα φαίνεται το εστιατόριό σας και πως θέλετε οι πελάτες σας να αισθάνονται. Το πιο σημαντικό, ωστόσο, είναι ότι θα λειτουργήσει ως οδηγός για την οικονομική επιτυχία σας. Η ακριβής παρακολούθηση των οικονομικών του εστιατορίου σας είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου εστιατορίου. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει την επικέντρωση στις καθημερινές οικονομικές λεπτομέρειες, όπως τη ροή ταμείου, τις μισθοδοσίες και το απόθεμα. Η δημιουργία μιας σύνοψης κέρδους και απωλειών, η διατήρηση των προσωπικών και επαγγελματικών οικονομικών χωριστά και η γνώση για το πού ακριβώς καταλήγει κάθε ευρώ, θα εξασφαλίσει ότι θα διατηρήσετε σταθερό έλεγχο στην οικονομική ευημερία του εστιατορίου σας.
Προωθήστε το εστιατόριό σας
Το μάρκετινγκ είναι αναπόσπαστο μέρος κάθε επιχειρηματικού σχεδίου. Μια αποτελεσματική προώθηση και προβολή της επιχείρησής σας στρέφει την προσοχή των νέων και των υπαρχόντων πελατών στο εστιατόριό σας. Οι πιθανοί πελάτες πρέπει να μάθουν για όσα προσφέρετε, και οι υπάρχοντες πελάτες πρέπει σας θυμούνται κατα τακτά χρονικά διαστήματα. Αν δεν υπάρχει κάποιος συναρπαστικός λόγος για τους πελάτες να δοκιμάσουν το εστιατόριό σας, δεν θα το κάνουν. Ο σχεδιασμός μάρκετινγκ είναι το μέσο με το οποίο τους πείθετε για τη μοναδικότητα της επιχείρησής σας. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των εστιατορίων είναι εξίσου έντονος. Η ανάπτυξη της σωστής στρατηγικής για το μάρκετινγκ του εστιατορίου σας είναι κρίσιμη για την επιτυχία σας. Καταρχάς, αποφασίστε τι θέλετε να αντιπροσωπεύει το εστιατόριό σας. Η ταυτότητα του brand σας θα έχει σημαντική επίδραση στον τύπο του μάρκετινγκ που θα λειτουργήσει καλύτερα για να φτάσει στον ιδανικό σας πελάτη. Υπάρχουν καμπάνιες μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μηνυμάτων SMS ή κειμένου, κοινωνικών μέσων ενημέρωσης και αναρτήσεων σε ιστολόγια. Δεν είναι μυστικό ότι τα κοινωνικά μέσα έχουν αλλάξει τον τρόπο που επικοινωνείτε με τους πιθανούς και υπάρχοντες πελάτες και αποτελούν ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προώθησης του εστιατορίου σας. Επιπλέον, ένας σωστά βελτιστοποιημένος ιστότοπος θα σας βοηθήσει να σας εντοπίσουν στο διαδίκτυο.
Χορηγήστε τοπικές εκδηλώσεις και φιλανθρωπικές οργανώσεις.
Ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας είναι να εμπλακείτε με την τοπική σας κοινότητα. Η ενασχόληση με τα κοινά επιτρέπει στους ανθρώπους να γνωρίσουν εσάς και το εστιατόριό σας καλύτερα και σας βοηθά να δημιουργήσετε μια αξιόπιστη επιχειρηματική εικόνα βασισμένη στη γενναιοδωρία. Σας δίνει επίσης το προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό και τονώνει το ηθικό των εργαζομένων, οι οποίοι θα νιώσουν περήφανοι που εργάζονται στην επωνυμία σας. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να εμπλακείτε περισσότερο στην κοινότητά σας και να ωφελήσετε και την τοπική κοινότητα και την επιχείρησή σας, όπως να προσφέρετε δωρεάν γεύματα σε τράπεζες τροφίμων, να ξεκινήσετε διαγωνισμούς με δώρα ή να φιλοξενήσετε τοπικές εκδηλώσεις.
Μάθετε πώς να αναθέτετε ευθύνες και να κρατάτε το προσωπικό σας χαρούμενο
Δεν μπορείτε να τα κάνετε όλα μόνοι σας. Είναι απαραίτητο να ακολουθήσετε μια πρακτική προσέγγιση ως ιδιοκτήτης εστιατορίου και να επενδύσετε σε μια αξιόπιστη ομάδα για να μοιράσετε τις ευθύνες. Αυτό θα σας απελευθερώσει για να εργαστείτε για την οικοδόμηση και την κερδοφορία της επιχείρησής σας. Μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αναθέσετε σωστά τις αρμοδιότητες είναι η γνώση των δυνατών σημείων και των αδυναμιών του κάθε υπαλλήλου, η παροχή σαφών και συγκεκριμένων οδηγιών, η διατήρηση ανοιχτής επικοινωνίας και η αναγνώριση και η επιβράβευση της επιτυχίας. Το να επικοινωνείτε καθημερινά με την ομάδα σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσετε το ηθικό των εργαζομένων σε υψηλά επίπεδα. Μιλήστε μαζί τους, ενδιαφερθείτε για την πρόοδο τους και διασφαλίσετε ότι έχετε εντοπίσει πιθανά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και βοηθήστε στην επίλυσή τους.
Να είστε ευγενικοί και προσιτοί
Το να είστε ευγενικοί με τους άλλους μπορεί να ακούγεται τετριμμένο, αλλά η δημιουργία συνδέσεων με τους υπαλλήλους, τους πελάτες, τους πωλητές και ακόμη και τους ανταγωνιστές σας μπορεί πραγματικά να σας φέρει περισσότερα κέρδη. Είναι γνωστό ότι όσο περισσότερο σέβονται οι εργοδότες τους εργαζομένους τους, τόσο ισχυρότερη είναι η αίσθηση του ομαδικού κινήτρου. Η οικοδόμηση σχέσεων με πελάτες και σημαντικούς συνεργάτες αποτελεί ουσιαστικό μέρος της επιχειρηματικής ανάπτυξης κάθε επωνυμίας. Μάλιστα, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η ευγένεια από μόνη της αποτελεί ένα ισχυρό ηγετικό χαρακτηριστικό.