Επιχειρήσεις Εστίασης και Πανδημία: 4 πρακτικές συμβουλές για την επαναλειτουργία

Επιχειρήσεις Εστίασης και Πανδημία: 4 πρακτικές συμβουλές για την επαναλειτουργία | Ena Blog
Επιχειρήσεις Εστίασης και Πανδημία: 4 πρακτικές συμβουλές για την επαναλειτουργία | Ena Blog

Η επόμενη ημέρα της εστίασης, μετά την πανδημία του Covid-19, είναι από τα πιο βασικά θέματα συζήτησης, τόσο στη χώρα μας όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Μια συζήτηση, ιδιαίτερα επίκαιρη αυτήν την περίοδο, καθώς βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για το άνοιγμα των επιχειρήσεων του κλάδου, όσον αφορά την υποδοχή και εξυπηρέτηση των πελατών τους στους χώρους του καταστήματος. Για τον λόγο αυτό, έχουμε συγκεντρώσει 4 πρακτικές συμβουλές που, εφόσον δραστηριοποιείστε στην εστίαση, θα σας βοηθήσουν να κινηθείτε με ευελιξία απέναντι στις προκλήσεις που αναμένεται να αντιμετωπίσετε.

Κάντε το μενού σας απλό και αποδοτικό σε τρεις κατευθύνσεις

Αρκετές επιχειρήσεις και ιδιαίτερα στη χώρα μας, λόγω των πρώτων υλών και των θησαυρών της μεσογειακής κουζίνας, έχουν να επιδείξουν ένα αρκετά πλούσιο μενού με πληθώρα επιλογών για τους πελάτες τους. Σκεφτείτε όμως ότι ο κατάλογός σας, ένα πολύ βασικό όργανο πωλήσεων, θα πρέπει με το άνοιγμά σας να καταφέρει να αντιμετωπίσει τρεις διαφορετικές πηγές παραγγελιών: Τους καταναλωτές που θα έρθουν να γευματίσουν στον χώρο σας, αυτούς που θα επισκεφθούν το κατάστημά σας για take away και φυσικά τον όγκο των delivery παραγγελιών. Μπορείτε να αντιμετωπίσετε αυτήν την τρισδιάστατη πρόκληση ανανεώνοντας το μενού σας και καταλήγοντας σε λιγότερες επιλογές, οι οποίες στηρίζονται στα στατιστικά δεδομένα των μέχρι τώρα παραγγελιών που έχετε δεχθεί και αξιοποιούν στο έπακρο τα υλικά που υπάρχουν διαθέσιμα στη κουζίνα σας. Έτσι, θα διευκολύνετε την κουζίνα σας να ανταπεξέλθει με ταχύτητα και να παραδώσει ποιοτικά πιάτα, τη σωστή στιγμή, στο σωστό κοινό. Στους ανθρώπους δηλαδή, που θα πρέπει να παραμείνουν για συγκεκριμένες ώρες σε έναν περιορισμένο αριθμό τραπεζιών στο κατάστημά σας, σε αυτούς που περιμένουν στο σημείο παραλαβής των take away παραγγελιών τους,  όπου θα πρέπει να αποφευχθεί ο συνωστισμός και ο εκνευρισμός, αλλά και στην υπηρεσία delivery, τη δική σας ή αυτήν με την οποία συνεργάζεστε, η οποία θα χρειαστεί να διεκπεραιώσει την αποστολή της το συντομότερο δυνατό.

Ανοίξτε την αγκαλιά σας σε διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτών

Όταν ανοίξετε τις πόρτες της επιχείρησής σας στο κοινό θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας μια πολύ σημαντική παράμετρο: την ανάγκη να βγουν και να απολαύσουν την φιλοξενία και τα εδέσματά σας, όχι μόνο οι κλασικοί και πιστοί πελάτες σας, αλλά και άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών και αναγκών. Γι’ αυτό, θα πρέπει να προετοιμαστείτε κατάλληλα να τους εξυπηρετήσετε όλους, με συνέπεια, σεβασμό στην ιδιαιτερότητά τους και φυσικά αξιοπιστία, σε έναν χώρο με δεδομένες αποστάσεις μεταξύ τους και συγκεκριμένο αριθμό τραπεζιών. Μια καλή πρακτική είναι να εφοδιαστείτε με ειδικά καθίσματα για παιδιά προνηπιακής ηλικίας, μπλοκ ζωγραφικής και χρώματα για να απασχοληθούν οι μικροί σας πελάτες, καθώς και να φροντίσετε σε αυτά τα τραπέζια να υπάρχει προτεραιότητα στο σερβίρισμα κουβέρ και ορεκτικών, ώστε να αντιμετωπίσετε την παιδική ανυπομονησία και την ενδεχόμενη γκρίνια, που θα δημιουργήσει αναστάτωση σε μια οικογένεια, αλλά και τα κοντινά της τραπέζια. Ο εξοπλισμός με ειδική μπάρα εισόδου για αναπηρικά καροτσάκια και η διαμόρφωση ανοικτών διαδρόμων για εύκολη πρόσβαση από τους επισκέπτες ΑΜΕΑ, μπορεί να σας αναδείξει ως αναντικατάστατο προορισμό για τις εξόδους τους. Τέλος, θα πρέπει να αρχίσετε να μελετάτε τις διεξόδους που σας δίνονται, ώστε να φιλοξενήσετε καπνιστές και μη καπνιστές, τηρώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες και εξασφαλίζοντας, ότι οι δύο κατηγορίες πελατών θα απολαύσουν την έξοδό τους χωρίς να ενοχλεί η μια την άλλη.

Συνεχίστε να επενδύετε στο digital marketing σας

Το άνοιγμα των καταστημάτων εστίασης ενδέχεται να αποδειχθεί πιο απαιτητικό από όσο μπορείτε να φανταστείτε. Η αλήθεια είναι, ότι μόνο εκείνη τη στιγμή θα μπορέσετε να συνειδητοποιήσετε την έκταση των αναγκών τις οποίες θα κληθείτε να καλύψετε. Όμως, σε καμία περίπτωση αυτό δεν σημαίνει ότι θα αφήσετε να ατονήσει η ηλεκτρονική σας παρουσία, αυτή δηλαδή η οποία σας έχει στηρίξει μέχρι σήμερα και θα συνεχίσει να αποτελεί πυλώνα της ανάπτυξής σας. Κύριο μέλημά σας είναι να παραμείνει έντονη η ροή των οnline παραγγελιών σας, αλλά και γιατί όχι, η αύξηση των πελατών σας από το διαδίκτυο, που θα διευρύνει την κερδοφορία σας, αλλά και το καταναλωτικό φάσμα στο οποίο απευθύνεστε. Κινήσεις που θα σας βοηθήσουν, τις οποίες μπορείτε να τις ξεκινήσετε από τώρα και να τις διατηρήσετε παράλληλα με το άνοιγμά σας, είναι η προσφορά κινήτρων για μεγαλύτερη ζήτηση (π.χ. έκπτωση, δώρα, δωρεάν παράδοση για παραγγελίες από συγκεκριμένο κανάλι social media), εκπτωτικά κουπόνια ή κάρτες για επίσκεψη στο κατάστημά σας σε μια μελλοντική περίοδο που θα ορίσετε εσείς, καθώς και προσφορές και συνδυασμοί πιάτων που αφορούν συγκεκριμένα κοινά (π.χ. εργαζόμενους, ζευγάρια, διατροφικές κοινότητες, combo meals για μικρά παιδιά κ.ά.). Και φυσικά, μην ξεχνάτε να αξιοποιείτε τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης με το κοινό σας, που σας δίνουν οι σχετικές αναρτήσεις, οι παρουσιάσεις συνταγών, τα μυστικά της ετοιμασίας ενός δημοφιλούς πιάτου, οι διαγωνισμοί, οι δημοσκοπήσεις και οι δημοσιεύσεις των αξιολογήσεών σας. 

Δώστε έμφαση στην εμπειρία των πελατών σας

Μετά από αρκετό χρονικό διάστημα, στο οποίο η καλή σας εικόνα προς τους καταναλωτές σας ορίζονταν από την ταχύτητα παράδοσης των παραγγελιών σας στον χώρο τους, πλησιάζει η στιγμή να ξαναθυμηθείτε τον όρο «εμπειρία πελάτη». Το ότι δηλαδή το εστιατόριό σας δεν είναι απλά ένας χώρος, στον οποίο κάποιος μπορεί να γευματίσει, αλλά ένας χώρος που προσφέρει συγκινήσεις, γαστρονομική, αλλά και ψυχολογική ανάταση και αναψυχή. Μην ξεχνάτε, πως σύμμαχοί σας σε αυτήν την προσπάθεια είναι το ύφος, το στυλ και η κεντρική ιδέα της διακόσμησής σας, καθώς το ευχάριστο περιβάλλον, η ζεστασιά, η άνεση, ακόμα και η διαφορετικότητα που αποπνέει είναι σημαντικά για κάποιον πελάτη σας κατά την επίσκεψή του, αλλά και βασικός λόγος να την επαναλάβει. Φροντίστε τον φωτισμό σας και τις σχετικές σας υποδομές, καθώς οι υπαίθριοι χώροι εστίασης έχουν διαφορετικές ανάγκες από τους εσωτερικούς, αλλά και διαφορετική λειτουργικότητα στη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας. Δώστε σημασία και στη μουσική επένδυση που θα έχετε, καθώς η απαλή και ήρεμη μουσική ενδείκνυται για την ώρα του γεύματος, σε αντίθεση με τα πιο έντονα κομμάτια που μεταδίδουν ενέργεια και είναι κατάλληλα για χώρους αναμονής take away παραγγελιών. Μια ενδεδειγμένη, επίσης, κίνηση που θα σας ανεβάσει στην εκτίμηση των πελατών σας, είναι να αισθανθούν ότι νοιάζεστε έμπρακτα για την υγεία τους. Κάτι που μπορείτε να το δείξετε πολύ απλά με την τοποθέτηση αντισηπτικών, σε πολλά και εμφανή σημεία του καταστήματος σας, πέρα από τους κοινόχρηστους χώρους και τις τουαλέτες σας. Τέλος, θα πρέπει να αναφερθούμε και στον πιο σημαντικό παράγοντα που καθορίζει το επίπεδο εμπειρίας των πελατών σας, το οποίο είναι η εξυπηρέτησή σας. Αυτή, που όντας άρτια και επαγγελματική, θα συμβάλλει στη δημιουργία άριστων εντυπώσεων και θα σας δώσει το προβάδισμα στη συνείδηση και την προτίμηση των επισκεπτών σας. Στο πλαίσιο αυτό, είναι ιδανικό να ξεκινήσετε τη λειτουργία σας επιλέγοντας τα πλέον έμπειρα μέλη του προσωπικού σας για τα νευραλγικά σας σημεία: Την κουζίνα, το σερβίρισμα και φυσικά την υποδοχή. Τους ανθρώπους,που έχουν στο ενεργητικό τους αρκετές και αρκετά απαιτητικές επαγγελματικές αποστολές και που μπορούν να σταθούν επάξια απέναντι σε ιδιαίτερες συνθήκες, όπως αυτές που διαμορφώνονται στο διάστημα που ακολουθεί.