ENAFOOD Blog ΠΩΣ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΑΣ Ο Πωλητής, το κλειδί στην άριστη εξυπηρέτηση των πελατών!

Ο Πωλητής, το κλειδί στην άριστη εξυπηρέτηση των πελατών!

Ο Πωλητής, το κλειδί στην άριστη εξυπηρέτηση των πελατών! | Ena Blog

Ο Πωλητής είναι ο άνθρωπος που μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα εξυπηρέτησης που παρέχετε στους πελάτες. Για να μπορεί να φτάσει τους στόχους του θα πρέπει από την φύση του να είναι ένας άνθρωπος αισιόδοξος γεμάτος ενθουσιασμό που νοιάζεται για τη δουλειά του. Ένας Πωλητής που σέβεται τους συναδέλφους του και είναι πρόθυμος να μάθει από αυτούς είναι ένας εργαζόμενος που θα έχει μακροβιότητα στην επιχείρησή σας. Το πιο απαραίτητο για έναν Πωλητή είναι η εκπαίδευση στα προϊόντα, την επιχείρηση και τον ανταγωνισμό. Εξίσου σημαντικό είναι ο πωλητής να έχει καθορισμένες αρμοδιότητες για να αισθάνεται ασφάλεια και να είναι σε θέση να εξυπηρετεί άριστα τους πελάτες προάγοντας καθημερινά την φήμη της επιχείρησής σας.

Ο καλός πωλητής έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά :

  • Είναι γεμάτος ευγένεια
  • Έχει φιλική διάθεση και διακριτικότητα
  • Είναι πάντα χαμογελαστός σε κάθε επικοινωνία του με τους πελάτες (προσωπική ή τηλεφωνική)
  • Είναι καλός ακροατής, δίνει σημασία σ’ όλα τα θέματα/ερωτήσεις των πελατών
  • Καταλαβαίνει τις πραγματικές ανάγκες των πελατών
  • Γνωρίζει άριστα τα προϊόντα και τις διαδικασίες και είναι έτοιμος ν’ απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση
  • Δίνει αξιόπιστες πληροφορίες
  • Όταν μιλά με τους πελάτες χρησιμοποιεί απλούς όρους, επεξηγεί όταν χρειάζεται αλλά πάντα είναι ξεκάθαρος ώστε να γίνεται εύκολα και γρήγορα κατανοητός
  • Πάντα προσπαθεί να εξυπηρετεί γρήγορα γιατί κατανοεί πόσο πολύτιμος είναι ο χρόνος των πελατών του
  • Γνωρίζει τους παλαιούς και πιστούς πελάτες της επιχείρησης καθώς και τις αγοραστικές τους συνήθειες ώστε να είναι σε θέση να τους προτείνει κάποιο νέο προϊόν
  • Επανέρχεται και ρωτά τους πελάτες αν έμειναν ευχαριστημένοι από τις αγορές τους
  • Λύνει τα προβλήματά των πελατών χωρίς καμία καθυστέρηση
  • Εκ μέρους της επιχείρησης αναλαμβάνει την ευθύνη για όποιο θέμα αντιμετωπίσουν οι πελάτες μέσα στο κατάστημα
  • Προσπαθεί να διορθώσει γρήγορα και διακριτικά τυχόν λάθη ή παραλείψεις του καταστήματος
  • Βεβαιώνεται ότι ο κάθε πελάτης ξεχωριστά θα επισκεφτεί και πάλι το συγκεκριμένο κατάστημα για τις αγορές του

Ο πωλητής δεν πρέπει να :

  • Είναι κατσούφης, να φέρνει τα προβλήματα του στο χώρο της δουλειάς του
  • Είναι αγενής
  • Δεν δίνει σημασία στους πελάτες
  • Δείχνει δυσαρεστημένος όταν αναγκάζεται να εξυπηρετήσει έναν πελάτη
  • Χρειάζεται πάρα πολύ χρόνο για να τους εξυπηρετήσει
  • Οι πελάτες του φαίνονται σαν ένα πρόσθετο βάρος στην ήδη πολύ δουλειά που έχε
  • Έχει έλλειψη γνώσεων/εκπαίδευσης για τα προϊόντα που πουλά
  • Αποφεύγει ν’ απαντά στις απορίες των πελατών
  • Χάνει την υπομονή του και διαπληκτίζεται μαζί τους
  • Αγνοεί τους παλαιούς και πιστούς πελάτες της επιχείρησης/καταστήματος και τις αγοραστικές τους συνήθειες
  • Μεταθέτει σε άλλους την ευθύνη για τα λάθη του
  • Δεν γνωρίζει τις διαδικασίες και δεν μπορεί να παραπέμψει τους πελάτες στο κατάλληλο άτομο που θα τους λύσει γρήγορα το πρόβλημά τους με αποτέλεσμα οι πελάτες να μιλούν με πολλούς υπαλλήλους και να χάνουν τον χρόνο και την υπομονή τους
  • Δεν εμπεριέχεται στην περιγραφή εργασίας του, η επίλυση προβλημάτων

Μία ‘’Καλημέρα’’ το πρωί και η ερώτηση ‘’Μείνατε ικανοποιημένος από την εξυπηρέτηση στο κατάστημά μας ?’’ από την Ταμία σίγουρα δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί αλλά μπορεί με βεβαιότητα να κάνει τον πελάτη σας να νιώσει σημαντικός και να βελτιώσει την εικόνα της επιχείρηση σας.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ