Τάσεις στις σάλτσες και τα αλείμματα για να εφοδιάσετε τα ράφια σας

Τάσεις στις σάλτσες και τα αλείμματα για να εφοδιάσετε τα ράφια σας | EΝΑ Blog
Τάσεις στις σάλτσες και τα αλείμματα για να εφοδιάσετε τα ράφια σας | EΝΑ Blog

Καθώς η κατηγορία της σάλτσας και των αλειμμάτων συνεχίζει να αναπτύσσεται, η παρακολούθηση των υπαρχουσών αλλά και αναδυόμενων τάσεων είναι το κλειδί για την ικανοποίηση των επιθυμιών των καταναλωτών. Η παγκόσμια αγορά της σάλτσας – η οποία περιλαμβάνει σάλτσες, αλείμματα, ντιπ και ντρέσινγκ, μεταξύ άλλων – αναμένεται να φτάσει  τα 172,2 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2026. Οι σάλτσες έχουν μακρά παράδοση και ευρεία απήχηση ως ένας τρόπος για να προστεθεί νόστιμη γεύση στα  τρόφιμα, στα σνακ και σε κάθε είδους πιάτο. Σε αυτόν τον ανταγωνιστικό χώρο, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία αυτή, χρειάζεται να έχουν καλή κατανόηση των γεύσεων που θα προσελκύσουν περισσότερο τους καταναλωτές και να γνωρίζουν τις διαφορές στα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Ενώ η καινοτομία σε αυτή την αγορά βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις γεύσεις, η υγεία και η διατροφή αναδύονται επίσης ως τομείς που ενδιαφέρουν τον καταναλωτή προκειμένου να επιλέξει μια σάλτσα.

Οι 3 τάσεις για σάλτσες και ντρεσινγκ για το 2023

Τα τελευταία χρόνια ήταν γεμάτα καινοτομία στην κατηγορία της σάλτσας και των ντρέσινγκ. Οι σάλτσες και τα ντρέσινγκ είναι από τα αγαπημένα προϊόντα των καταναλωτών, καθώς αποτελούν συνήθως βολικές προσθήκες στα γεύματα αλλά και ευέλικτες επιλογές, ώστε να μπορούν να πειραματιστούν οι καταναλωτές μαζί τους με διάφορους συνδυασμούς τροφίμων και συνταγών.

Σάλτσες που συνδυάζουν το γλυκό και το πικάντικο

Το γλυκό και πικάντικο crossover συνεχίζει να ενθουσιάζει: Το ενδιαφέρον των καταναλωτών έχει ήδη αυξηθεί κατά 20%. Συγκεκριμένα, σάλτσες με επίγευση το πικάντικο μέλι έχουν σημειώσει αύξηση +15% τον τελευταίο χρόνο.Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να εξερευνήσουν νέες και ενδιαφέρουσες γεύσεις, εξαιτίας της αυξανόμενης επιρροής των μέσων ενημέρωσης που επικεντρώνονται στο φαγητό, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών μαγειρικής και των βίντεο με συνταγές στο διαδίκτυο, τα οποία παρακινούν το κοινό να απομακρυνθεί από τις παραδοσιακές γεύσεις. Επιπλέον, οι καταναλωτές αναζητούν υγιεινότερες εναλλακτικές για τα επεξεργασμένα σάκχαρα και τα συνθετικά γλυκαντικά. Λόγω των διατροφικών πλεονεκτημάτων του και της υπέροχης γεύσης του, το μέλι έχει γίνει ένα από τα πιο αγαπημένα υποκατάστατα. Τέλος,  η γεύση του πικάντικου μελιού συνοδεύει ιδανικά πιάτα που περιλαμβάνουν κοτόπουλο, όπως οι δημοφιλείς φτερούγες (chicken wings), γεγονός που ενισχύει την ταχέως ανερχόμενη τάση του προϊόντος αυτού στην αγορά. Με τέτοια απήχηση, ο συνδυασμός πικάντικου και γλυκού στην κατηγορία των ντρέσινγκ και σάλτσας, θα συνεχίσει να ενδιαφέρει τους καταναλωτές και να εμφανίζεται σε περισσότερα μενού και online συνταγές.

Βότανα στις σάλτσες

Κατά το τελευταίο έτος, τα μαγειρικά βότανα απέκτησαν μεγαλύτερη δημοτικότητα στην κατηγορία τροφίμων και ποτών.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία της σάλτσας, παρατηρήθηκε αύξηση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών κατά σχεδόν 30% ετησίως. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει βότανα και μπαχαρικά, αλλά και προϊόντα όπως το ginseng και το guarana, τα οποία δημιουργούνται από τις ρίζες και τους σπόρους των φυτών, καθώς και λουλούδια, όπως το passionflower, το χαμομήλι ή η λεβάντα. Τα βότανα φαίνεται να θεωρούνται από τους καταναλωτές συστατικά “υψηλής ποιότητας”  που προσθέτουν μια αυθεντική γεύση στα προϊόντα χάρη στη φυσική τους προέλευση.Τέλος,  είναι ιδιαίτερα δημοφιλή μεταξύ των καταναλωτών που αναζητούν βιώσιμα και ωφέλιμα συστατικά. Μεγάλο μέρος των σύγχρονων  καταναλωτών  εστιάζει σε μεγάλο βαθμό στα διατροφικά οφέλη των τροφίμων, για τα οποία είναι και γνωστά τα βότανα. 

Σάλτσες εμπλουτισμένες με θρεπτικά συστατικά

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο ένα προϊόν μπορεί να ξεχωρίσει στους καταναλωτές σε έναν ανταγωνιστικό χώρο είναι τα οφέλη για την υγεία και τη διατροφή. Μια αναδυόμενη τάση στην κατηγορία της σάλτσας είναι ο εμπλουτισμός τους με βιταμίνες, φυτικές ίνες αλλά και πρωτεϊνούχα συστατικά. Η τάση της πρωτεΐνης έχει διαδοθεί σε όλα τα τρόφιμα και τα ποτά και αποτελεί πλέον κορυφαία επιλογή. Ένα δημοφιλές προϊόν στην αγορά που λειτουργεί ως παράδειγμα είναι αυτό που φέρει στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας την αναγραφή “πηγή πρωτεΐνης και φυτικών ινών. Αυτή η καινοτομία στη σάλτσα χρησιμοποιεί τα παραδοσιακά συστατικά μιας σάλτσας αλλά αναμειγνύει νέα συστατικά όπως κινόα και φακές για πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.  Εκτός από μια σάλτσα πρωτεΐνης, οι μάρκες μπορεί εξερευνούν γενικότερα την προσθήκη νέων στοιχείων – δηλαδή μια σάλτσα με πρόσθετες βιταμίνες και μέταλλα όπως βιταμίνες Β, μαγνήσιο και ψευδάργυρο. Τέλος οι σάλτσες, τα ντρεσινγκ και τα ντιπ με χαμηλά ή καθόλου συντηρητικά, επεξεργασμένα συστατικά και πρόσθετα, βρίσκονται σε άνοδο. Η επισήμανση  “χωρίς συντηρητικά” σε σάλτσες και ντρέσινγκ είναι 35% πιο δημοφιλής από πέρυσι.

Αυτό που είναι σαφές είναι ότι οι σάλτσες προσφέρουν μια ευκαιρία για προσαρμόσιμες προσθήκες και παρέχουν σημαντικές δυνατότητες για καινοτομία τόσο στην οικιακή μαγειρική, το λιανικό εμπόριο και τις υπηρεσίες τροφίμων. Περιηγηθείτε στους καταλόγους μας και ανακαλύψτε μια ποικιλία από νέες και καινοτόμες σάλτσες που μπορούν να αναβαθμίσουν την επιχείρησή σας και να προσελκύσουν τη πελατειακή βάση που ψάχνει για αυτές τις γαστρονομικές εμπειρίες!