ENAFOOD Blog ΠΩΣ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΑΣ Τρόφιμα και ποτά που μονοπώλησαν το καταναλωτικό ενδιαφέρον στην περίοδο του Covid-19

Τρόφιμα και ποτά που μονοπώλησαν το καταναλωτικό ενδιαφέρον στην περίοδο του Covid-19

Τρόφιμα και ποτά που μονοπώλησαν το καταναλωτικό ενδιαφέρον στην περίοδο του Covid-19 | Ena Blog

Σίγουρα, ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα που επηρέασαν τις πωλήσεις προϊόντων, τόσο στη χώρα μας όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο στη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών είναι η πανδημία του Covid-19. Ειδικότερα στα τρόφιμα και ποτά, αρκετοί επιχειρηματίες της λιανικής είδαν σημαντική αύξηση πωλήσεων σε αρκετές κατηγορίες, κάποιες αναμενόμενες και κάποιες απροσδόκητες, που αποτυπώνουν στοιχεία της καταναλωτικής συμπεριφοράς, κατά τη διάρκεια της εν λόγω περιόδου. Σε αυτές τις κατηγορίες θα αναφερθούμε, χαρτογραφώντας και ένα «μονοπάτι» τάσεων, χρήσιμο για την κατανόηση του Έλληνα πελάτη και της τρέχουσας ζήτησης. 

Τα ποτά «επικεφαλής» του καταναλωτικού ενδιαφέροντος

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, σχετική με την καταναλωτική συμπεριφορά στην πανδημία, ανάμεσα στους μεγάλους νικητές ήταν τα αλκοολούχα προϊόντα. Το ρούμι, το κρασί, το ουίσκι και οι μπύρες παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων που, σε κάποια από αυτά, ξεπέρασε ακόμα και το 60% σε σχέση με την προ – Covid περίοδο. Ένα γεγονός φυσικό, αφού τα περιοριστικά μέτρα οδήγησαν τους καταναλωτές στη δημιουργία του δικού τους «bar» εντός του σπιτιού τους με στόχο να αναπληρώσουν τη διασκέδαση της νυχτερινής εξόδου. Το αποτέλεσμα ήταν η εξοικείωσή τους με περισσότερα είδη ποτών και ετικετών. Έτσι, σήμερα, αναζητούν μεγαλύτερη ποικιλία επιλογών στις καθημερινές τους επισκέψεις στο mini market σας ή στο μεγαλύτερο κατάστημα λιανικής. Εξίσου σημαντικό όμως, είναι ότι αρκετοί ξεπέρασαν τη σταθερή αφοσίωση τους σε μία ετικέτα, και αναζητούν πλέον νέες προτάσεις για να εμπλουτίσουν την κάβα τους αλλά και τη γευστική τους παλέτα. Ειδικά στον τομέα των κρασιών, ακόμα κι αν διατηρείτε mini market, μπορείτε, με δημιουργίες μικρών τοπικών παραγωγών, να προσφέρετε μια πληθώρα προτάσεων, σε κόστος και οινικές ποικιλίες. Το ίδιο και στις μπύρες, με επώνυμες και πολυεθνικές, ελληνικές και άλλες – νέες και άγνωστες στο ευρύ κοινό – ζυθοποιίες του εξωτερικού, μπορείτε να συνθέσετε μια πλουραλιστική εικόνα, ιδιαίτερα ελκυστική για τους πελάτες σας. 

Προϊόντα μαγειρικής: η βάση για συνταγές στο σπίτι αλλά και συνταγή επιτυχίας για τη λιανική

Τα στοιχεία που περιγράφουν τις πωλήσεις των προϊόντων λιανικής στην πρόσφατη περίοδο μεταξύ της αναμενόμενης ανόδου των ειδών υγιεινής και ατομικής περιποίησης (αντισηπτικά, καλλυντικά κ.ά.), συμπεριλαμβάνουν και προϊόντα, όπως το σιμιγδάλι, το αλεύρι, το ρύζι και τα όσπρια, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα, τα προϊόντα κατάψυξης (κρέας, λαχανικά, φρούτα και προϊόντα ζύμης, όπως έτοιμες πίτσες κ.λπ.), θέσεις που δικαιολογούνται από τη στροφή μεγάλης μερίδας καταναλωτών στην κουζίνα, εξαιτίας του ελεύθερου χρόνου, της παραμονής στο σπίτι και τη δημιουργία γευμάτων προστατευμένων από παρέμβαση «τρίτων». Το αποτέλεσμα, σήμερα, είναι η ενασχόληση του καταναλωτικού κοινού με τα μυστικά της κουζίνας και η εξέλιξη των δεξιοτήτων του στην κουζίνα, το BBQ ή τον φούρνο, να έχουν γεννήσει περισσότερες απαιτήσεις από τις σχετιζόμενες επιχειρήσεις, δηλαδή πελάτες λιανικής που αναζητούν διευρυμένη ποικιλία στις πρώτες ύλες, από τις πιο απλές έως τις πιο εξειδικευμένες, που απευθύνονταν στους επαγγελματίες της εστίασης. Οι ίδιοι, παράλληλα, είναι και θαμώνες εστίασης με πολύ υψηλές προσδοκίες για τα πιάτα τους, σε συστατικά και ετοιμασία, καθώς οι παραγγελίες τους γίνονται αντικείμενο σύγκρισης με τις δημιουργίες που μπορούν να φτιάξουν μόνοι τους σπίτι τους. 

Το mini market ως σημείο πώλησης βασικών ειδών τροφίμων

Ένα ακόμα συνεπακόλουθο της πανδημικής εποχής ήταν η καλύτερη γνωριμία των καταναλωτών με τα μικρά καταστήματα λιανικής της γειτονιάς τους, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το λεγόμενο «κοντινό μπακάλικο». Σημαντικό ρόλο έπαιξαν τα δεδομένα πλεονεκτήματά τους, δηλαδή η ελεγχόμενη ροή πελατών και η μικρότερη απόσταση από τις κατοικίες τους. Σήμερα, η πλειοψηφία των κατοίκων μιας περιοχής γνωρίζει ότι η κοντινή επιχείρηση μικρής λιανικής δεν υπάρχει μόνο για τις περιστασιακές ή τις αγορές τελευταίας στιγμής. Αντίθετα, η πλειοψηφία των mini market, έχει δημιουργήσει το προφίλ του καταστήματος που μπορεί να λειτουργήσει συνολικά, για τις προγραμματισμένες αγορές μιας οικογένειας. Οι δυνατότητες είναι πολλές και με τις κατάλληλες προμήθειες από τα καταστήματα της ENA FOOD C&C, μπορείτε να εξοπλιστείτε με ανταγωνιστικές προτάσεις, αλλαντικών, ειδών ψυγείου, τυποποιημένων τροφίμων, σοκολατοειδών ή άλλων γλυκισμάτων, έτοιμων γευμάτων αλλά και εποχιακών φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Έτσι, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ιδανικό – οικείο – και φιλικό σημείο συνάντησης των ανθρώπων που μένουν ή εργάζονται κοντά σας.

Τα εναλλακτικά τρόφιμα και η σχέση τους με την άνοδο της vegan κοινότητας

Αλματώδη άνοδο παρουσίασαν και τα τρόφιμα μη ζωικής προέλευσης. Προϊόντα πλούσια σε φυτικές ίνες, άλευρα ολικής άλεσης, μη επεξεργασμένη ζάχαρη, ξηροί καρποί, υπερτροφές, φρέσκα λαχανικά, χορταρικά και φρούτα, υποκατάστατα κρέατος και γάλακτος μπήκαν στο επίκεντρο του καταναλωτικού ενδιαφέροντος με αρκετά δυναμικό τρόπο. Ο λόγος είναι η ευεργετική δράση τους στην υγεία του οργανισμού αλλά και η ασπίδα προστασίας κατά των ιώσεων και των επιδημιών. Παράλληλα, είναι άμεσα συνδεδεμένα με διατροφικές κοινότητες που διαρκώς αποκτούν νέα μέλη στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως είναι η vegan, η vegetarian κλπ. Έτσι, όλα τα απαραίτητα υλικά για συνταγές σύμφωνες με τις διαιτητικές αρχές πολλών συμπολιτών μας οφείλουν να βρίσκονται στα ράφια, στον πάγκο της μαναβικής και στα ψυγεία και του δικού σας καταστήματος, κάτι που είναι εύκολο να πετύχετε προσθέτοντας εξειδικευμένες προμήθειες, όπως για παράδειγμα, σνακ με φρούτα και μαύρη σοκολάτα, σάλτσες και υποκατάστατα κιμά από σόγια, ελληνικές ποικιλίες λαχανικών, παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα και γλυκίσματα από μέλι, ταχίνι και πραλίνες θρεπτικών καρπών, όπως το φουντούκι, φυτικές κρέμες και υποκατάστατα γαλακτοκομικών, ζυμαρικά από λαχανικά και ζαρζαβατικά στη σύνθεσή τους κ.ά. Έτσι, αξιοποιείτε την κεκτημένη δημοτικότητα αυτών των τροφίμων και την κινητικότητά τους λόγω των σύγχρονων τάσεων διατροφής. Παράλληλα, συνθέτετε και την vegan πλευρά του επιχειρηματικού σας προφίλ, που συμβάλλει στην αύξηση του πελατολογίου σας και, φυσικά, στη σταθερή πορεία ανάπτυξής σας. 

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ