4 σημεία που θα διασφαλίσουν πετυχημένο ecommerce το 2021

4 σημεία που θα διασφαλίσουν πετυχημένο ecommerce το 2021 | Ena Blog
4 σημεία που θα διασφαλίσουν πετυχημένο ecommerce το 2021 | Ena Blog

Όλοι γνωρίζουμε, πως σε αυτήν την περίοδο το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί την καλύτερη διέξοδο μιας επιχείρησης, για να διατηρήσει τη θέση της στην αγορά. Για την αποδοτική όμως λειτουργία των ηλεκτρονικών σημείων πώλησης, σημαντικό ρόλο παίζει η οργάνωσή τους, η διαχείρισή των αποθεμάτων, ο τρόπος λειτουργίας τους και η τελική αξιοπιστία που καταφέρνουν να μεταφέρουν στη συνείδηση των καταναλωτών. 

Για όλους εσάς, που διατηρείτε ανοιχτό το δίαυλο του ηλεκτρονικού εμπορίου για την επιχείρησή σας, έχουμε καταγράψει 4 σημεία, τα οποία αξίζει να προσέξετε, ώστε την τρέχουσα χρονιά να δείτε τα αποτελέσματα που θέλετε.

Ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας εξυπηρέτησης 

Ένα από τα πιο σημαντικά ζητούμενα του ecommerce είναι η τελειοποίηση της διαδικασίας, που ξεκινάει από τη στιγμή της παραγγελίας και ολοκληρώνεται με την παράδοση του προϊόντος στον πελάτη. Σε αυτή την πορεία υπάρχουν αρκετοί σταθμοί τους οποίους πρέπει να προσέξετε, όπως η ενημέρωση της αποθήκης, η συσκευασία της παραγγελίας, η δημιουργία και η υποβολή των δελτίων παραγγελιών (voucher) για τις μεταφορικές εταιρίες ή το τμήμα delivery που έχετε, ο βέλτιστος προγραμματισμός των αποστολών κ.ά. Όπως είναι κατανοητό, μια μικρή καθυστέρηση ή κωλυσιεργία σε ένα από αυτά τα σημεία, μπορεί να ανατρέψει την ταχύτητα ολοκλήρωσης που επιθυμείτε, να δημιουργήσει λάθη αλλά και ανακρίβειες, όσον αφορά την τελική απόδοση της ενασχόλησής σας με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Για την αποφυγή όλων αυτών των ανεπιθύμητων καταστάσεων, μπορείτε να αξιοποιήσετε σύγχρονα διαχειριστικά προγράμματα, τα οποία καταγράφουν αυτόματα και μαζικά τις παραγγελίες, εκδίδοντας τα αντίστοιχα δελτία τους και ιχνηλατώντας ταυτόχρονα την δρομολόγησή τους. Έτσι, μπορείτε να έχετε μια ολοκληρωμένη και ξεκάθαρη εικόνα της πραγματικότητας που έχει δημιουργήσει το eshop σας, όπως οι ημερήσιες πωλήσεις σας, το είδος των προϊόντων που διακινούνται ευκολότερα, οι παραδόσεις που εκτελούνται και που εκκρεμούν, οι περιοχές που ανταποκρίνονται στις προσφορές σας κ.ά. Πολύτιμα στοιχεία, στα οποία μπορείτε να βασιστείτε για τη διαμόρφωση εμπορικών πολιτικών, όπως εκπτώσεις ανά ζώνες παράδοσης, αλλαγές εκπτωτικών πακέτων, διαμόρφωση προγραμμάτων επιβράβευσης κ.λπ. Το κυριότερο όμως είναι, ότι θα έχετε απλοποιήσει μια διαδικασία πολύπλοκη για αρκετούς ανταγωνιστές σας, αποκτώντας το προβάδισμα απέναντί τους και την εκτίμηση των καταναλωτών σας. 

Η δημιουργία της κατάλληλης ομάδας έργου

Μπορεί στις περισσότερες «ασθένειες» του ηλεκτρονικού εμπορίου η απάντηση να έρχεται από προγράμματα και εφαρμογές διαχείρισης και αυτοματισμού, όμως πίσω από όλα αυτά κρύβεται πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας. Το eshop, το site και η συμμετοχή σας σε μια ηλεκτρονική εμπορική πλατφόρμα αποτελεί ένα σημαντικό έργο, ειδικά αυτήν την περίοδο όπου υπάρχει, λόγω της πανδημίας, αυξημένη χρήση των online αγορών από όλες τις ηλικιακές ομάδες των καταναλωτών. Και για να είναι πετυχημένο αυτό το έργο θα χρειαστεί να υποστηρίζεται από την αντίστοιχη ομάδα. Οπότε, εάν δεν το έχετε κάνει μέχρι σήμερα, καλό είναι να δημιουργήσετε την ομάδα αυτή, που θα συμβάλλει στο να έχετε αποδοτικά αποτελέσματα από το ecommerce. Άτομα του προσωπικού σας ή συνεργάτες σας, δηλαδή, που θα επιφορτιστούν με τα νευραλγικά καθήκοντα που περιλαμβάνει η εξυπηρέτηση πελατών, όπως το τηλεφωνικό κέντρο, το τμήμα αλλαγών και επιστροφών, την επίβλεψη της αποθήκης, την επικοινωνία μετά την πώληση, μια υπεύθυνη, δηλαδή, ομάδα που θα ανεβάσει το επίπεδο ποιότητας των ηλεκτρονικών σας υπηρεσιών και θα συμβάλλει στη δημιουργία μιας διαπροσωπικής και δυνατής σχέσης με τους πελάτες σας. Αντίστοιχα, και όχι απαραίτητα σε καθημερινή βάση, θα ήταν χρήσιμο να συνεργάζεστε με επαγγελματίες της διαδικτυακής επικοινωνίας, οι οποίοι θα φροντίζουν το τεχνικό κομμάτι του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, όπως είναι η ταχύτητα φόρτωσης των δεδομένων, η προσθήκη συμπληρωματικών τεχνολογιών, καθώς και η βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών που σας επισκέπτονται, με στόχο να γίνουν πιστοί σας πελάτες. 

Η δυνατότητα της άμεσης παράδοσης

Η πρόσφατη περίοδος και οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά παρουσίασαν πανηγυρικά τον μεγαλύτερο αντίπαλο μιας εξαιρετικής τιμής ενός προϊόντος. Είναι η ένδειξη που «ανάβει» δίπλα σε ένα άλλο προϊόν, ακόμα και ακριβότερο, η οποία αναφέρει «Άμεση Παράδοση». Και αυτό, γιατί οι καταναλωτές στην περίοδο των lockdowns, δίνουν μεγάλη έμφαση στην ταχύτητα εξυπηρέτησης, για την οποία δεν λογαριάζουν το κόστος. Μπορείτε να το εξακριβώσετε κι εσείς, δοκιμάζοντας να προσφέρετε αυτή τη δυνατότητα σε μια επιλεγμένη σειρά προϊόντων σας και θα δείτε πόσο μεγαλύτερη θα είναι η ζήτησή τους, σε σχέση με άλλες σειρές πιο οικονομικές, αλλά με μεγαλύτερο χρόνο εκτέλεσης της παραγγελίας. Φυσικά, για να το πετύχετε αυτό στην πλειοψηφία των προϊόντων σας, απαιτείται ένας συνδυασμός παραγόντων, όπως είναι το υψηλό επίπεδο του delivery που διαθέτετε ή της εταιρείας με την οποία συνεργάζεστε, η διασύνδεση της φυσικής σας αποθήκης με το eshop σας, ώστε να ταυτίζεται η φυσική της κατάσταση με την αντίστοιχη ψηφιακή και να επιταχύνονται οι διαδικασίες εξυπηρέτησης των ηλεκτρονικών παραγγελιών σας. Χρήσιμα εργαλεία υποστήριξης αυτής της προσπάθειας είναι τα τελευταίας γενιάς προγράμματα διαχείρισης αποθήκης (ERPs), αλλά και ένα αναπτυγμένο σύστημα διεύθυνσης της εξυπηρέτησης των πελατών σας (Customer Relations Management), που θα σας προσφέρει μια λεπτομερή και ακριβή εικόνα της ιστορικότητας των παραγγελιών και των επικοινωνιών με τους καταναλωτές σας, ώστε να μπορείτε να προγραμματίσετε την πολιτική της άμεσης παράδοσης προϊόντων. 

Η ευχέρεια των πολλαπλών λύσεων μεταφοράς

Αυτήν την στιγμή στη χώρα μας υπάρχει μια πληθώρα επιλογών για τον τρόπο μεταφοράς και παράδοσης προϊόντων ηλεκτρονικού εμπορίου. Επαγγελματίες μοτοσικλετιστές, εξειδικευμένες εταιρείες μεταφορών και courier, taxi, ακόμα και αυτοκινητιστές που διαθέτουν van και ημιφορτηγά ψυγεία για πιο απαιτητικές αποστολές. Επομένως, μπορείτε να αξιοποιήσετε όλο το εύρος των δυνατοτήτων που σας παρέχονται και να μην περιορίσετε, είτε την ακτίνα εξυπηρέτησης, είτε το μέγεθος των παραγγελιών που μπορείτε να παραδώσετε. Διευρύνοντας την «βεντάλια» των συνεργασιών σας, δημιουργείτε νέες προοπτικές ανάπτυξης, ανταποκρίνεστε με αμεσότητα και αξιοπιστία σε περιόδους αυξημένου όγκου εργασίας, και κυρίως βάζετε τις βάσεις για την κερδοφορία που θα επιβραβεύσει την ευελιξία της κινητικότητάς σας.