Για όλες τις επιχειρήσεις εστίασης, café, bar και εστιατόρια, κατά τη διάρκεια των προληπτικών μέτρων της πανδημίας του Covid-19, τα social media αποτελούν μια από τις καλύτερες διεξόδους για την επικοινωνία τους με το καταναλωτικό κοινό. Ειδικά, στο Facebook, τη μεγαλύτερη κοινότητα διαδικτυακής κοινωνικοποίησης, υπάρχουν αρκετές δυνατότητες από τις οποίες μπορείτε να επωφεληθείτε, εάν και εσείς δραστηριοποιήστε επαγγελματικά στον συγκεκριμένο κλάδο.
Με στόχο την καλύτερη ενημέρωσή σας, θα αναφερθούμε στις 4 βασικές συμβουλές, που θα σας βοηθήσουν στην αποδοτικότερη διαχείριση της σελίδας σας, όσο διαρκούν τα μέτρα περιορισμού της λειτουργίας της επιχείρησής σας.
1) Αξιοποιήστε τα εργαλεία που έχει δημιουργήσει το κανάλι για εσάς
Το Facebook στην προσπάθειά του να ενισχύσει τις επιχειρήσεις, που φιλοξενεί απέναντι στις ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε, έχει δημιουργήσει μια σειρά εργαλείων, που μεγιστοποιούν την επικοινωνιακή απόδοση των κινήσεων, αναρτήσεων και δημοσιεύσεων επαγγελματικού περιεχομένου. Αξίζει να σταθούμε στην ετικέτα COVID-19, την οποία μπορείτε να εφαρμόζετε στις αλλαγές που κάνετε στο μενού, στα ωράρια εξυπηρέτησης, στην ενημέρωση του κοινού σας για τα μέτρα υγιεινής που λαμβάνετε για την προστασία τους, αλλά και για κάθε σχετικό θέμα, τροποποίηση ή προσθήκη κάνετε στις υπηρεσίες σας με αφορμή την πανδημία. Οι δημοσιεύσεις με την εν λόγω ετικέτα, κοινοποιούνται αυτόματα σε περισσότερους χρήστες από αυτούς που σας ακολουθούν, καθώς εμφανίζονται στο αντίστοιχο κέντρο πληροφοριών του καναλιού για τις επιχειρήσεις της περιοχής σας, στα αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών και τις ενημερώσεις όσων σας έχουν επισκεφθεί. Παράλληλα, το κανάλι σας προσφέρει την ευκαιρία να κάνετε και παράλληλες προωθητικές ενέργειες, που μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους ενδιαφερόμενους για τις online ή take away παραγγελίες τους, μέσω της δημιουργίας δωροκάρτας και εκπτωτικού κουπονιού, ενώ παρέχει και τους τρόπους για να διευκολύνετε το κοινό σας να επιλέξει την ενέργειά σας, καθώς και για να πολλαπλασιάσετε τους δυνητικούς αποδέκτες και τη συνολική απήχησή της.
2) Εκμεταλλευτείτε το περιεχόμενο και το ιστορικό σας
Η παρούσα κατάσταση δημιουργεί ιδιαίτερες συνθήκες επικοινωνίας, αλλά σίγουρα δεν ακυρώνει ό,τι έχετε πετύχει μέχρι σήμερα με τη διαδικτυακή και επαγγελματική σας παρουσία. Επομένως μπορείτε να αξιοποιήσετε προηγούμενο υλικό σας και να το ξαναπαρουσιάσετε. Έτσι, θα λειτουργήσετε υπενθυμιστικά για το κοινό σας και εμφατικά για τις αξίες που σας χαρακτηρίζουν σαν επιχείρηση. Μπορείτε να αντλήσετε περιεχόμενο από αξιολογήσεις και σχόλια των πελατών, που σας έχουν επισκεφθεί στο παρελθόν στο φυσικό σας κατάστημα ή έχουν εξυπηρετηθεί μέσω παραγγελιών, να διοργανώσετε ψηφοφορίες για το καλύτερό σας πιάτο, να αναδημοσιεύσετε αφιερώματα που σας έχουν γίνει από έντυπα ή ηλεκτρονικά περιοδικά, πλατφόρμες κριτικών, ενδεχόμενες βραβεύσεις που είχατε αποσπάσει, ρεπορτάζ που σας αναφέρουν κ.ά. Πέρα από την προβολή σας με αισιόδοξο και ευχάριστο τρόπο, ακολουθώντας αυτήν τη στρατηγική ανά τακτά διαστήματα, αναθερμαίνετε το ενδιαφέρον του κοινού σας για εσάς, επαναφέρετε την επωνυμία σας με εύκολο και αντικειμενικό τρόπο στο επίκεντρο της επικαιρότητας, ενώ παράλληλα δίνετε κύρος και προστιθέμενη αξία στην εταιρική σας φήμη.
3) Δώστε την ευκαιρία στους πελάτες σας να εξυπηρετηθούν «απομακρυσμένα» από το προσωπικό σας
Έχουμε ήδη αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα ότι μια ζωντανή σελίδα επιχείρησης εστίασης χρειάζεται να είναι γεμάτη δυνατές εικόνες. Ειδικά τώρα, πέρα από το μενού σας και τις χορταστικές φωτογραφίες των ροφημάτων και των πιάτων σας, έχετε την ευκαιρία να μεταδώσετε στους καταναλωτές μια αίσθηση που τους έχει λείψει λόγω των περιοριστικών μέτρων: Την αίσθηση της εξυπηρέτησης από το προσωπικό σας. Αναρτήστε εικόνες από την κουζίνα σας κατά τη διάρκεια της ετοιμασίας μιας παραγγελίας, τους ανθρώπους σας που είναι έτοιμοι να σερβίρουν ένα «εικονικό» τραπέζι, τους υπαλλήλους σας στην υποδοχή σας που προσκαλούν με φιλικότητα και ευγένεια τους καταναλωτές για την ηλεκτρονική, τηλεφωνική ή και take away παραγγελία. Δείξτε την ποιότητα εξυπηρέτησής σας, εξωτερικεύστε τη ψυχή της επιχείρησής σας – του προσωπικού σας δηλαδή – μεταδώστε αίσθηση κανονικότητας ακόμα και στη διάρκεια των μέτρων κοινωνικής απόστασης και «γλυκάνετε» την αναμονή των πελατών σας, ώσπου να έρθει η στιγμή που θα βρεθούν ξανά κοντά σας.
4) Επικοινωνήστε live με τους πελάτες σας
Μια άλλη καλή περίπτωση για να «γεφυρώσετε» την απόσταση που σας χωρίζει από το κοινό σας είναι η ζωντανή μετάδοση που σας προσφέρει το Facebook Live Streaming. Ειδικά για μια επιχείρηση εστίασης, είναι μια καλή ευκαιρία για να προβάλλει μια σειρά από νέα, που θα λειτουργήσουν υπέρ της βέλτιστης προβολής της. Μπορούμε να αναφερθούμε ενδεικτικά στην περίπτωση της ανακαίνισης του εσωτερικού της και της ενημέρωσης του κοινού για το νέο περιβάλλον και την ατμόσφαιρα που το περιμένει, στη δημιουργία μιας νέας συνταγής ή πιάτου σύντομα διαθέσιμου στο κοινό για παραγγελία ή ακόμα και σε μια live παρουσίαση συνδυαστικής προσφοράς γευμάτων (combo meals) που έχετε προσθέσει στο μενού σας κ.λπ. Ο τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι χαρακτηριστικά απλός και περιγράφεται με ακρίβεια στις οδηγίες του “facebook live”. Το πιο σημαντικό, όμως, μετά από κάθε τέτοια σας ενέργεια είναι τα δεδομένα που συγκεντρώνονται, όπως το ποιοι σας παρακολούθησαν, πόσα λεπτά σας είδαν, ποιο σημείο ήταν αυτό που κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον τους, σε ποιους έφτασε το live σας, τα σχόλια και το επίπεδο αλληλεπίδρασης που έφτασε η μετάδοσή σας κ.ά. Έτσι, μπορείτε να χαρτογραφήσετε την επιτυχία αυτής της κίνησης και να αξιοποιήσετε αντικειμενικά δεδομένα και στατιστικά, τόσο για τις επόμενες κινήσεις σας, όσο και για την αξιολόγηση της συνολικής προβολής σας.