Ο θεσμός της Black Friday και πως μπορείτε να επωφεληθείτε

Ο θεσμός της Black Friday και πως μπορείτε να επωφεληθείτε | Ena Blog
Ο θεσμός της Black Friday και πως μπορείτε να επωφεληθείτε | Ena Blog

Η τελευταία Παρασκευή αυτού του μήνα, η λεγόμενη Black Friday, είναι η ημέρα που έχει καθιερωθεί ως θεσμός για την προσφορά των υψηλότερων εκπτώσεων στις ηλεκτρονικές, και όχι μόνο, αγορές των καταναλωτών. Στην ουσία, όμως, αποτελεί ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πεδίο, καθώς όλες οι επιχειρήσεις με e-shop αξιοποιούν όλες τις marketing γνώσεις και τα εργαλεία που διαθέτουν, ώστε να εκτοξεύσουν τις πωλήσεις τους όσο πιο ψηλά μπορούν. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε συγκεντρώσει και σας παραθέτουμε κάποια μικρά μυστικά, που θα διευκολύνουν το κοινό σας να σας προτιμήσει και να προχωρήσει σε online αγορές από το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα.

Αξιοποιήστε κάθε ώρα της Black Friday 

Δημιουργήστε ένα πλάνο διαφορετικών προσφορών ανά ώρα, που θα αφορά διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων. Ενημερώστε τους χρήστες για την τακτική σας αυτή με ένα κεντρικό μήνυμα στην αρχική σας σελίδα, χωρίς να αποκαλύπτετε ποιες είναι οι προσφορές σας, ώστε να κρατήσετε ζωντανό το ενδιαφέρον τους αλλά και να τροφοδοτήσετε τις επαναληπτικές επισκέψεις από τα ίδια άτομα, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Παράλληλα, μπορείτε να αξιοποιήσετε το εργαλείο της μεγάλης ευκαιρίας της ώρας (deal of the hour) προσφέροντας μια πολύ υψηλή έκπτωση σε ένα επιλεγμένο προϊόν σας κάθε ώρα. Έτσι, θα πετύχετε μια συνολική παρουσίαση των διαθεσίμων προσφορών αλλά και προϊόντων σας, θα κρατήσετε σε πολύ υψηλά επίπεδα την κίνηση των επισκεπτών σας, θα εξαντλήσετε όλες τις δυνατότητες πώλησης και φυσικά θα πετύχετε μια ιδιαίτερη, έντονη και ανταγωνιστική παρουσία στο διαδίκτυο την συγκεκριμένη ημέρα. 

Εκμεταλλευτείτε το ρόλο της Black Friday για αγορές δώρων

Μια πληροφορία που αξίζει να γνωρίζετε είναι ότι αυτήν την ημέρα όπως και την Cyber Monday, αρκετοί καταναλωτές αγοράζουν είδη που προορίζονται για δώρα σε φίλους τους. Έτσι, μπορείτε να κάνετε μια προεπιλογή στα προϊόντα σας και να τα ομαδοποιήσετε σε κατηγορίες δώρων για συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών. Για παράδειγμα αν έχετε κάβα μπορείτε να αναρτήσετε στο eshop σας «Δώρα ή προτάσεις για οινογνώστες», «Δώρα για φανατικούς του παλαιωμένου whiskey», «Οδηγός για λάτρεις του κονιάκ» κ.ά. Έτσι, θα διευκολύνετε τους καταναλωτές να επικεντρωθούν σε αυτό που αναζητούν, γεγονός που αποτελεί και βασικό παράγοντα για την ολοκλήρωση μιας ηλεκτρονικής αγοράς.  

Δημιουργήστε κοινότητα VIP με ειδικές εκπτώσεις

Σχεδιάστε μια παράλληλη ενέργεια που να περιλαμβάνει αποκλειστικές εκπτώσεις για τα μέλη του προγράμματος loyalty που ενδεχομένως έχετε με τους καλύτερους και πιο πιστούς σας πελάτες. Μια κίνηση που θα ενισχύσει την επωνυμία σας καθώς θα εκληφθεί ως μια έμπρακτη αναγνώριση και επιβράβευση τους για τις συχνές και υψηλής αξίας αγορές που έχουν πραγματοποιήσει σε σχέση με τους υπόλοιπους καταναλωτές. Παράλληλα, το μεγάλο ποσοστό έκπτωσης ή το ειδικά επιλεγμένο περιεχόμενο της προσφοράς σας θα λειτουργήσει ως πόλος έλξης για την υπόλοιπη μερίδα των καταναλωτών σας. Έτσι, αυτοί θα ενημερωθούν για τους όρους και τις προϋποθέσεις που έχετε θέσει και θα επιδιώξουν να ενταχθούν σε ένα επωφελές πρόγραμμα ανταμοιβής, αυξάνοντας σε βάθος χρόνου τον πυρήνα των «δυνατών» πελατών σας σε αγορές ανώτερου ύψους και μεγαλύτερης συχνότητας. 

Κάντε την Black Friday, από μια ημέρα, τέσσερις

Είναι μια στρατηγική marketing την οποία ακολουθούν οι περισσότεροι όμιλοι και οι μεγάλες αλυσίδες. Αφορά στην παράταση των προσφορών που έχουν ετοιμάσει για το Σαββατοκύριακο αλλά και για την πρώτη Δευτέρα του Δεκεμβρίου, την επονομαζόμενη Cyber Monday. Έτσι, επιτυγχάνεται η αύξηση των πελατών αλλά και η διεύρυνση του περιθωρίου δυνητικών αγορών. Εάν πάρετε αυτήν την απόφαση θα χρειαστεί να φροντίσετε να κρατήσετε πιο έντονο το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την Παρασκευή. Ο λόγος είναι ότι μια ελκυστική Black Friday οδηγεί επαναλαμβανόμενες επισκέψεις τις επόμενες 3 ημέρες που ακολουθούν. Μπορείτε να το πετύχετε με συγκεκριμένες τακτικές, όπως, για παράδειγμα, να θέσετε ένα ποσοστό έκπτωσης ως επιβράβευση των καταναλωτών σας για τις αγορές της Παρασκευής, το οποίο θα ισχύει στις αγορές που θα κάνουν τις επόμενες ημέρες. Έτσι, θα τους δώσετε ένα ικανό κίνητρο για να σας επισκεφθούν και να σας προτιμήσουν σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου που ακολουθεί την Black Friday. 

Αξιοποιήστε τη δύναμη των μέσων και την απήχηση της προεπισκόπησης

Ανοίξτε την αυλαία των προσφορών σας για την Black Friday, αρκετές μέρες πιο πριν. Ανεβάστε στα κοινωνικά σας δίκτυα τις εικόνες, τις φωτογραφίες ή slideshow των κατηγοριών προϊόντων στις οποίες θα κάνετε τις κύριες εκπτώσεις σας. Μην αναφέρετε το ποσοστό αλλά μόνο ότι αυτές οι σειρές θα είναι οι πρωταγωνιστές εκείνης της ημέρας. Έτσι, στην ουσία, θα προετοιμάσετε τους πελάτες σας για αυτό που έχετε σχεδιάσει, θα τους ενημερώσετε και για τη δική σας συμμετοχή σε αυτό το πάρτι εκπτώσεων, και θα καλλιεργήσετε την προσμονή τους για τα προϊόντα σας. Αν έχετε τη δυνατότητα να παρουσιάσετε και μια σύγχρονη οπτική στο ενημερωτικό σας υλικό όπως είναι τα ξεχωριστά εικαστικά, η χρήση βίντεο με ήχο ή χωρίς, ακόμα και μια πιο πρωτότυπη, ίσως και «χιουμοριστική» ή ανατρεπτική προσέγγιση, θα καταφέρετε να τους εκπλήξετε ευχάριστα και να αιχμαλωτίσετε το ενδιαφέρον τους. Με αυτόν τον τρόπο, θα τους οδηγήσετε στο να κοινοποιήσουν το οπτικοακουστικό σας υλικό  στον κύκλο τους την ανάρτησή σας, πετυχαίνοντας την αύξηση των δυνητικών σας πελατών στη διάρκεια της Black Friday.