Ένα από τα πιο βασικά εργαλεία που έχει μια μικρομεσαία επιχείρηση για την ανάπτυξή της, σήμερα, είναι το διαδίκτυο. Μέσω αυτού, μπορεί να προβάλει την ταυτότητά της, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της, να προωθήσει τις προσφορές και τις εποχιακές της εκπτώσεις, να αυξήσει τις πωλήσεις, αλλά και το δυνητικό της πελατολόγιο, να καλλιεργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με ανθρώπους που ακολουθούν τις κοινωνικές της σελίδες ή παρακολουθούν τον ιστότοπο και το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Για να το πετύχει όμως αυτό, θα πρέπει να γνωρίζει τις απαιτούμενες ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί, για να αποδώσει το online marketing πλάνο της. Γι’ αυτό και έχουμε προχωρήσει σε μια συνοπτική αναφορά στις κινήσεις που χρειάζεται να κάνετε, στην προσπάθειά σας να ενισχύσετε την παρουσία σας σε όλα τα ηλεκτρονικά σημεία επαφής με τους πελάτες που διαθέτετε, μέχρι τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Το πλεονέκτημα που σας προσφέρουν οι λέξεις-κλειδιά
Είναι σημαντικό οι περιγραφές και η πληροφόρηση που προσφέρετε στη διαδικτυακή περιγραφή της επιχείρησης, των προϊόντων και των υπηρεσιών σας, να απαντούν ακριβώς στις αναζητήσεις του καταναλωτικού κοινού. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να πετύχετε και την άμεση εμφάνισή σας σε έναν δυνητικό σας πελάτη, αλλά και τη βελτίωση της ανιχνευσιμότητάς σας (Search Engine Optimization) από τις μηχανές αναζήτησης, ιδιαίτερα στη μηχανή αναζήτησης της Google, και την ψηλότερη τοποθέτησή σας στα αποτελέσματα τους. Οι τρόποι που έχετε στη διάθεσή σας για να βρείτε τις πιο ταιριαστές λέξεις κλειδιά για την επιχείρησή σας είναι:
- Να καταλήξετε σε απλές, ουσιαστικές λέξεις, που περιγράφουν το αντικείμενό σας συγκεκριμένα και όχι αφηρημένα, καθώς γύρω από αυτές θα χτιστεί το περιεχόμενό σας (π.χ. εάν έχετε μια επιχείρηση εστίασης οι λέξεις αυτές είναι εστιατόριο, ταβέρνα κ.λπ. σαν γενική περιγραφή, γεύματα σαν κατηγορία προϊόντων, έξοδος ή/και μεσογειακή κουζίνα σαν πτυχή της δραστηριότητάς σας).
- Να αναζητήσετε τις κατάλληλες λέξεις στα λόγια των πελατών σας, ανατρέχοντας στα σχόλια και τις περιγραφές τους, στις αξιολογήσεις και στις αλληλεπιδράσεις μαζί σας στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και στα άλλα ηλεκτρονικά σημεία παρουσίας σας.
- Να χρησιμοποιήσετε τα εργαλεία που σας παρέχει η ίδια η Google για βελτιωμένο SEO, τα οποία μπορούν να σας καθοδηγήσουν αναλυτικά τόσο για το σχεδιασμό επιτυχημένων διαφημίσεων με τη χρήση των σωστών λέξεων κλειδιών, να απαντήσουν κάθε σας σχετική απορία, αλλά και να σας προτείνουν μια σειρά μεθόδων, για να τονώσετε την επιχειρηματική σας παρουσία μέσω του προγράμματος My Business.
Η αύξηση της επισκεψιμότητας που δημιουργεί το Content Marketing (Marketing Περιεχομένου)
Αφού λοιπόν καταλήξετε στις λέξεις κλειδιά, που θεωρείτε ότι αντιπροσωπεύουν την επιχειρηματική σας ταυτότητα και σας εξασφαλίζουν την επαγγελματική προβολή που επιθυμείτε, θα πρέπει να «χτίσετε» τη σχετική πληροφορία, δηλαδή το περιεχόμενο που περιγράφει τη φιλοσοφία σας, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας. Αυτό είναι που θα κινητοποιήσει τους καταναλωτές να σας επισκεφθούν, να ασχοληθούν μαζί σας και να προχωρήσουν στις αγορές τους. Για να το πετύχετε, θα πρέπει να ακολουθήσετε τις αρχές του Marketing Περιεχομένου, σύμφωνα με το οποίο, η πληροφορία που δίνετε στους επισκέπτες πρέπει να είναι ανταγωνιστική – ελκυστική για τα ενδιαφέροντά τους, αλλά και κατανοητή για τη γλώσσα και την αντίληψή τους. Στην προσπάθειά σας αυτή θα σας βοηθήσουν κάποιες μικρές συμβουλές όπως:
- Η έρευνα των δημοφιλών λέξεων – κλειδιών: Αναζητήστε τις και εμπλουτίστε τα κείμενά σας με αυτές, κάνοντας έτσι και τη μηχανή αναζήτησης να σας τοποθετήσει ψηλότερα στην παρουσία των επιχειρήσεων του κλάδου σας.
- Η σύνθεση ενδιαφέροντος και μοναδικού περιεχόμενου: Ξεπεράστε τους ανταγωνιστές σας, αναπτύσσοντας την πληροφορία που παρέχετε στους καταναλωτές. Τονίστε τα δυνατά σας σημεία, τα μοναδικά σας πλεονεκτήματα και αναφερθείτε στην εμπειρία, που μπορεί να αποκομίσει ένας πελάτης από εσάς και όχι απλά στην καταγραφή των παρεχόμενων σας υπηρεσιών και προϊόντων. Για παράδειγμα, νόστιμα γεύματα προσφέρουν όλοι, αλλά νόστιμα γεύματα με μαγευτική θέα στην παλιά πόλη μιας περιοχής, λιγότεροι, ενώ νόστιμα γεύματα με μαγευτική θέα και ρομαντική ατμόσφαιρα, χάρη στην αρχιτεκτονική και τη διακόσμηση του χώρου, ακόμα πιο λίγοι.
Η αξία της επένδυσης στα κοινωνικά σας δίκτυα
Όταν μιλάμε για τη διαδικτυακή παρουσία μιας επιχείρησης σήμερα, δεν αναφερόμαστε μόνο στον ιστότοπο και το eshop, αλλά σε ένα σύνολο μέσων, στα οποία δυναμικό ρόλο έχουν και οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Social Media). Ακόμα και εάν δεν έχετε τη δυνατότητα ολιστικής εξυπηρέτησης πελατών σε αυτές τις σελίδες, είναι σημαντικό να τις παρακολουθείτε, να τις ανανεώνετε διαρκώς με νέα και αναρτήσεις, να μην αφήνετε την αλληλεπίδραση με το κοινό που σας ακολουθεί να ατονεί, να καταγράφετε και να αξιολογείτε τις πολύτιμες πληροφορίες που σας προσφέρουν. Αν θεωρήσετε, για παράδειγμα, ότι το site σας είναι το ηλεκτρονικό σας «γραφείο», το eshop σας το «κατάστημα» και τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία έχετε λογαριασμούς, η ώρα με την οποία «συνομιλείτε» με ένα μεγάλο δυνητικό κοινό πελατών, μπορείτε να καταλάβετε τη σημασία που έχει η ενασχόλησή σας με αυτά για την επιχειρηματική σας ανάπτυξη και εξέλιξη σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας.