Πάσχα 2020: Οι δυνατότητες μιας επιχείρησης, σε μια «ιδιαίτερη» γιορτινή περίοδο

Πάσχα 2020: Οι δυνατότητες μιας επιχείρησης, σε μια «ιδιαίτερη» γιορτινή περίοδο | Ena Blog
Πάσχα 2020: Οι δυνατότητες μιας επιχείρησης, σε μια «ιδιαίτερη» γιορτινή περίοδο | Ena Blog

Το φετινό Πάσχα, επιχειρήσεις και καταναλωτές, έρχονται αντιμέτωποι με μια διαφορετική πραγματικότητα, έπειτα και από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν, για την αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid-19. Όμως, ακόμα και μία τέτοια δύσκολη συγκυρία, μπορεί να προσφέρει δυνατότητες και ευκαιρίες, που μια επιχείρηση μπορεί να τις αξιοποιήσει, για να μειώσει τις αρνητικές συνέπειες της φετινής εορταστικής περιόδου και να θέσει τις βάσεις, για μία δυναμική επιστροφή στην περίοδο της ανάκαμψης.

Ας δούμε κάποιες κινήσεις, που μπορούν να λειτουργήσουν ως αντίδοτο στο περιβάλλον της αγοράς, όπως αυτό διαγράφεται:

 

Συμμετέχετε στον πασχαλινό εορτασμό των πελατών σας, με τα προϊόντα σας

Φυσικά και θα δημιουργήσετε πασχαλινά καλάθια με τα προϊόντα σας. Προσαρμόστε τα όμως, στην ιδιαίτερη κατάσταση, που ζούμε όλοι αυτή την περίοδο. Κάποιοι από τους πελάτες σας θα γιορτάσουν μόνοι τους, κάποιοι με την ολιγομελή ή πολυμελή οικογένειά τους και αρκετοί μακριά από φίλους και συγγενείς. Αναλάβετε εσείς, να παραδώσετε τα δώρα, που θα επιλέξουν, σε γνωστούς τους, εντός της περιφέρειας που δραστηριοποιήστε, προσφέρετε σε προνομιακές τιμές τα προϊόντα ή τα πιάτα σας, αν έχετε εστιατόριο, που θα συμπληρώσουν το τραπέζι τους και θα «γλυκάνουν» την εμπειρία ενός αλλιώτικου Πάσχα από αυτά που έχουν ζήσει.

 

Συνεργαστείτε με μια επιχείρηση που παραμένει ανοιχτή και επωφεληθείτε και οι δύο

Αυτήν την περίοδο υπάρχουν δύο διαφορετικά καθεστώτα λειτουργίας για τις επιχειρήσεις. Εκείνες που παραμένουν ανοιχτές και δέχονται επισκέψεις καταναλωτών και εκείνες, που έχουν αναστείλει τη δραστηριότητά τους στα φυσικά τους καταστήματα. Η συνεργασία όμως μεταξύ τους μπορεί να προσφέρει αμοιβαία οφέλη. Στην πρώτη περίπτωση, μία ανοιχτή επιχείρηση θα καλύψει επιπλέον ανάγκες των καταναλωτών της, ενώ από την άλλη μία επιχείρηση που είχε αναγκαστεί να διακόψει τη λειτουργία της, μπορεί να βρει διέξοδο στην αγορά και να σημειώσει πωλήσεις.

Η επαφή με επιχειρήσεις που λειτουργούν διαφορετικά από εσάς, είναι μια ευκαιρία, που αξίζει να εκμεταλλευθείτε. Επικοινωνήστε μαζί τους, συνεργαστείτε και πετύχετε συμφωνίες, που θα επιτρέψουν σε νέα προϊόντα να αποκτήσουν το δικό τους χώρο σε ράφι προσβάσιμο από τους καταναλωτές ή ακόμα και σε μια ειδική προθήκη ή κατασκευή (stand) σε συγκεκριμένο σημείο ενός ανοικτού καταστήματος και επωφεληθείτε από τα πλεονεκτήματα της λειτουργίας του «shop in shop». Μην ξεχνάτε, ότι κάθε νέα δυνατότητα συνεργασίας είναι κέρδος και για το παρόν και για το μέλλον.

 

Στολίστε διαδικτυακά την επιχείρησή σας 

Βάλτε μία εορταστική πινελιά στις φωτογραφίες και τα θέματα στον ιστότοπό σας, ανεβάστε αντίστοιχες αναρτήσεις στα κοινωνικά σας δίκτυα, δώστε έμφαση σε αισιόδοξα μηνύματα και βοηθήστε, να αλλάξει η διάθεση των ανθρώπων, που σας βλέπουν ή σας επισκέπτονται μέσω διαδικτύου. Δημιουργώντας ένα θετικό αντίκτυπο γύρω από την επωνυμία σας, συμβάλλετε στην ενίσχυση της φήμης και της εικόνας της επιχείρησής σας, στοιχεία που θα λειτουργήσουν συνειδητά ή και υποσυνείδητα για τους πελάτες σας, ώστε μετά τη λήξη των περιοριστικών μέτρων να αποτελέσετε την πρώτη τους επιλογή.

 

Παραμείνετε δίπλα στους πελάτες σας 

Πολλές επιχειρήσεις εστίασης, ταβέρνες και εστιατόρια, είναι αναντικατάστατη επιλογή για πολλές οικογένειες για το Πασχαλινό τους γεύμα. Φέτος, όμως θα χρειαστεί να ετοιμάσουν οι ίδιοι το τραπέζι τους. Εσείς, αυτό που μπορείτε να κάνετε, είναι να τους καθοδηγήσετε, παρέχοντάς τους συμβουλές. Αναρτήστε χρήσιμες πληροφορίες και οδηγίες για το ψήσιμο του οβελία και των άλλων πασχαλινών λιχουδιών στο blog, στα social media, στο site σας, ακόμη και στο κανάλι σας στο Youtube. Με αυτόν τον τρόπο, θα ισχυροποιήσετε τη σχέση με τους πελάτες σας και θα δημιουργήσετε το δικό σας «διαδικτυακό ξεφάντωμα» μαζί τους. Αντίστοιχα, μπορείτε κατά τη Μεγάλη Εβδομάδα, να τους προσφέρετε μια γαστρονομική διαδρομή, συμβουλεύοντάς τους για τα πιάτα της κάθε ημέρας.  

Εάν η επιχείρησή σας έχει υπηρεσία delivery ή δέχεται take away αγορές, μπορείτε να δώσετε το «παρών» στη γιορτή των πελατών σας, συμπληρώνοντας το πασχαλινό τους τραπέζι με τα προϊόντα σας. Συμπληρώστε το μενού σας με τα «δύσκολα» πιάτα του Πάσχα, όπως το κοκορέτσι, το εξοχικό, το κοντοσούβλι, κάποιες πίτες, τα οποία θα τα έχετε έτοιμα εσείς και θα μπορούν οι καταναλωτές σας να τα παραγγείλουν, για να τα ψήσουν οι ίδιοι, διευκολύνοντάς τους να γιορτάσουν αλλά και να γευτούν τα υλικά πρώτης ποιότητας που χρησιμοποιείτε. 

 

Μεταφέρετε τις «Πασχαλινές» προσφορές για το καλοκαίρι

Στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές, λόγω των ρυθμίσεων της κυβέρνησης, για τις επιχειρήσεις που παραμένουν κλειστές, θα λάβουν το δώρο του Πάσχα, έως και τέλος Ιουνίου.

Αντιμετωπίστε την κατάσταση αυτή με διορατικότητα και προχωρήστε σε επιχειρηματικές κινήσεις, που προπορεύονται του Covid-19. Εφαρμόστε τις προσφορές, που υπό διαφορετικές συνθήκες θα είχατε κατά την πασχαλινή περίοδο, το διάστημα που η αγορά θα επαναλειτουργήσει. Προετοιμαστείτε για να καλωσορίσετε με τον πιο θερμό τρόπο τους πελάτες σας στο κατάστημά σας με ειδικές προσφορές, δώρα σε κάθε τους αγορά, εντυπωσιακές εκπτώσεις, συνδυαστικά πακέτα προϊόντων, διαγωνισμούς και άλλες ενέργειες, που θα δώσουν σε αυτήν την περίοδο τον χαρακτήρα μιας μεγάλης εμπορικής γιορτής.

Έτσι, από τη μία πλευρά δείχνετε, ότι κατανοείτε τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουν οι πελάτες σας και ταυτόχρονα εξασφαλίζετε μια ομαλή – και ενδεχόμενα αυξημένη ροή πελατών – που θα σας βγάλει από την αμηχανία και το «μούδιασμα» της επαναλειτουργίας σας, μετά από μια περίοδο απραξίας.

 

Κλείνοντας, θα πρέπει να τονίσουμε, ότι αυτό που μετράει για κάθε επιχείρηση σε μια περίοδο κρίσης, είναι να δει τις ευκαιρίες, που αναδύονται μέσα από αυτήν και να μην σταματάει να επενδύει και να εξελίσσεται. Σε ό,τι αφορά τον όρο «επένδυση», δεν αναφερόμαστε μόνο στη χρηματική αξία. Σημαίνει επιπλέον, εξοικείωση με τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας, παροχή διευκολύνσεων στους πελάτες σας και, πάνω από όλα, ανταπόκριση με διορατικότητα στις συνθήκες, που διαμορφώνονται.

Σίγουρα, αυτό το Πάσχα είναι κάτι πρωτόγνωρο. Ωστόσο, προσαρμόστε τη στάση, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας στα δεδομένα που υπάρχουν και καλλιεργήστε με τις κινήσεις και τις ενέργειές σας τις πιο ευνοϊκές προϋποθέσεις, για την περίοδο που θα ακολουθήσει.