Τα τι, πώς και γιατί του Influencer Marketing

Τα τι, πώς και γιατί του Influencer Marketing | Ena Blog
Τα τι, πώς και γιατί του Influencer Marketing | Ena Blog

Διανύουμε μία εποχή, όπου η εμβέλεια και ο αντίκτυπος των παραδοσιακών διαφημίσεων συρρικνώνονται διαρκώς, με αποτέλεσμα οι σύγχρονες επιχειρήσεις να προσπαθούν να εντοπίσουν νέους τρόπους, για να προσεγγίσουν το καταναλωτικό τους κοινό.

Με δεδομένο ότι σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών σήμερα, περνούν μεγάλο μέρος της ημέρας τους στο διαδίκτυο, πολλές επιχειρήσεις έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στην διαδικτυακή προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.

Ταυτόχρονα όμως, αυτό που παρατηρείται είναι ότι ο όγκος των πληροφοριών που ανεβαίνουν στο διαδίκτυο μεγαλώνει, με αποτέλεσμα οι πιθανότητες να φτάσει το μήνυμα μιας εταιρείας στον τελικό καταναλωτή να ελαττώνονται σημαντικά.

Επομένως, αυτό που χρειάζεται να καταφέρει μία επιχείρηση για να έχει μία αποτελεσματική προώθηση στο διαδίκτυο, είναι να προβάλλεται με τους σωστούς τρόπους, σε στοχευμένο καταναλωτικό κοινό και, ένα χρήσιμο εργαλείο μάρκετινγκ προς αυτή την κατεύθυνση, είναι το Influencer Marketing, δηλ. Μάρκετινγκ Επιρροής.

Η φιλοσοφία του Influencer Marketing βασίζεται στη σύναψη επαγγελματικών σχέσεων με χρήστες του διαδικτύου, οι οποίοι όμως, ακολουθούνται από ένα ευρύ κοινό (Influencers).
Πολύ συχνά πρόκειται για ανθρώπους που ξεκίνησαν τη δραστηριότητά τους χωρίς να έχουν κάποια αναγνωρισιμότητα, αλλά και για διάσημα πρόσωπα, οι οποίοι έχουν κερδίσει την αφοσίωση ενός μεγάλου κοινού, το οποίο εμπιστεύεται σε μεγάλο βαθμό την άποψή τους και τη λαμβάνει σοβαρά υπόψη, όταν διαμορφώνει τις καταναλωτικές του συνήθειες.
Το μάρκετινγκ επιρροής, με άλλα λόγια, στηρίζεται στη διαφήμιση από στόμα σε στόμα, με έναν πιο εξελιγμένο τρόπο, αφού οι Influencers σχετίζονται με το κοινό τους μέσα από τους λογαριασμούς στους στα Social Media.

Ο κάθε Influencer εξειδικεύεται σε έναν συγκεκριμένο τομέα (π.χ. φαγητό, διατροφή, ομορφιά κ.λ.π). Έτσι λοιπόν, αν σας ενδιαφέρει να προσελκύσετε μία συγκεκριμένη κοινότητα καταναλωτών αξιοποιώντας τις τακτικές του μάρκετινγκ επιρροής, το πρώτο σημαντικό βήμα, είναι να βρείτε έναν ή και περισσότερους Influencers, που ειδικεύονται στον ίδιο τομέα με εσάς. Για παράδειγμα, αν έχετε μια επιχείρηση τροφίμων, τότε θα χρειαστεί να προσεγγίσετε food bloggers, σεφ κ.λ.π. Ένας εύκολος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι μέσω της αναζήτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τη χρήση κατάλληλων hashtags.
Αν, παραδείγματος χάρη, θέλετε να βρείτε όλους τους food bloggers, μπορείτε να γράψετε στην αναζήτηση σας #foodblogger ή #foodlover.

Οι τρόποι με τους οποίους ένας Influencer μπορεί να προωθήσει την επιχείρησή σας μπορεί να είναι οι εξής:

  • Γράφοντας ένα άρθρο στο blog του για κάποιο προϊόν ή υπηρεσία της επιχείρησής σας
  • Δημιουργώντας ένα βίντεο που θα προβάλλει στο κανάλι του στο YouTube
  • Κάνοντας μια δημοσίευση σχετικά με την επιχείρησή σας στους λογαριασμούς του στα Social Media (Facebook, Instagram κ.λ.π.)
  • Δίνοντάς σας πρόσβαση στα διαδικτυακά του κανάλια, ώστε να γράψετε εσείς ένα άρθρο. Δηλαδή, μπορεί να σας παρέχει πρόσβαση στις σελίδες του στο Facebook ή στο Instagram ή κωδικούς στο blog του ώστε να μπορείτε να αναρτήσετε δημοσιεύσεις για την επιχείρηση σας.

Οι προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού αλλάζουν συνεχώς και αυτό είναι κάτι που πρέπει συνυπολογίζεται από μία επιχείρηση, όταν αποφασίζει ποιες πρακτικές θα εφαρμόσει για να πετύχει αποτελεσματική προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών της. Το Influencer Marketing, λοιπόν, δημιουργήθηκε ακριβώς μέσα αυτήν την εξέλιξη των αναγκών και των προτιμήσεων των καταναλωτών και για το λόγο αυτό εφαρμόζεται από ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις.