Το inbound marketing σε απλά ελληνικά

Το inbound marketing σε απλά ελληνικά | Ena Blog
Το inbound marketing σε απλά ελληνικά | Ena Blog

Σε μια εποχή που απαιτεί να αναπτύξετε τη ψηφιακή σας παρουσία, θα βρείτε συχνά μπροστά σας την λέξη Inbound Marketing. Ας δούμε λοιπόν, με απλά λόγια, τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτός ο ιδιαίτερα δημοφιλής στο εξωτερικό όρος, που αποτελεί βασικό κομμάτι της επιτυχίας μιας digital στρατηγικής επικοινωνίας και ένα από τα πιο αποδοτικά εργαλεία για την αύξηση των πωλήσεών στο internet.

 

Τι είναι το Inbound Marketing

Στην ουσία είναι η συνολική στρατηγική επικοινωνίας για την προσέλκυση δυνητικών πελατών, καθώς και την ανακατεύθυνση (inbound leads) του κοινού στο οποίο στοχεύετε. Βασίζεται στο ποιοτικό περιεχόμενο της διαδικτυακής σας παρουσίας και έχει στόχο να διευκολύνει τους χρήστες να εντοπίσουν την επιχείρησή σας για προϊόντα ή υπηρεσίες που αναζητούν. 

 

Τι περιλαμβάνει το Inbound Marketing

Ό,τι έχει σχέση με κάθε σας ενέργεια στο internet. Από την βελτιστοποίηση του περιεχομένου του site σας, ώστε να είστε πιο εύκολα ανιχνεύσιμοι από την google (SEO), την τακτική που ακολουθείτε στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Social Media Marketing), τις δημοσιεύσεις που αναρτάτε στο blog σας, τα video που ανεβάζετε, είτε στο Facebook είτε στο YouTube, το newsletter που αποστέλλετε στη λίστα των πελατών σας, τις φωτογραφίες των προϊόντων ή του καταστήματός σας, ακόμα και τους ηλεκτρονικούς καταλόγους, στην περίπτωση που έχετε e-shop ή συμμετέχετε σε κάποια εμπορική πλατφόρμα. 

 

Πώς λειτουργεί το Inbound Marketing

Δημιουργώντας ένα στοχευμένο περιεχόμενο που απαντάει σε βασικές αναζητήσεις και ανάγκες των δυνητικών πελατών σας στο internet, τους οδηγεί με ακρίβεια στη δική σας επιχείρηση. Μπορούμε ενδεικτικά να αναφέρουμε την απαραίτητη χρήση «λέξεων – κλειδιά» (keywords) αναζήτησης των πελατών σας στο περιεχόμενό του ιστοτόπου σας: Π.χ. ένας ιδιοκτήτης ενός τοπικού σουβλατζίδικου δίνει έμφαση στο site του για την ποιότητά του και τους Έλληνες προμηθευτές του, όμως κανένας δυνητικός του πελάτης δεν θα ψάξει για σουβλάκι με τη λέξη «ελληνικό κρέας». Ένα άλλο παράδειγμα είναι η χρήση μιας εικόνας στα social media, η οποία, ας πάρουμε την περίπτωση ξενοδοχείου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μπορεί να αναρτηθεί όπως την έχει στείλει ο φωτογράφος – με ονομασία τύπου IMG_123456A11112019- ή να την μετονομάσετε σε Hotel_SalonicaCenter_Xmas2019, απαντώντας έτσι σε μια πληθώρα αναζητήσεων. Αν στην φωτογραφία έχετε βάλει και ως  inbound link την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, έχετε συντομεύσει κατά πολύ το χρόνο που ο δυνητικός σας πελάτης χρειάζεται να σας βρει.

 

Πώς σας ωφελεί το Inbound Marketing

Το βασικό πλεονέκτημά του είναι, ότι κάνει τον πελάτη σας να βρει αυτός εσάς και όχι εσείς αυτόν. Αυτό σημαίνει, ότι είναι οικονομικότερο από κάθε άλλη ενέργεια, ειδικά για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις με περιορισμένο budget για τη διαφήμισή τους. Οι επιλογές των πελατών σας καταγράφονται και ακολουθούνται από φίλους και ακόλουθους που σημαίνει, ότι αποκτάτε κάθε στιγμή που περνάει, όλο και περισσότερα εν δυνάμει πελάτες, χωρίς να χρειαστεί να σπαταλήσετε επιπλέον κόπο και χρόνο. Οι πελάτες σας, ακόμα και προωθώντας ένα σχετικό και φυσικά ενδιαφέρον post σας, γίνονται και οι ίδιοι διαφημιστές σας στο δικό τους κοινό τους, πολλαπλασιάζοντας το κύρος και φυσικά σε σύντομο χρόνο τις πωλήσεις σας. Και όλα αυτά χωρίς να σας ζητήσουν καμία αμοιβή.  Τέλος, καταφέρνετε με απλές κινήσεις να παραμένετε πάντα επίκαιροι και πάντα με υψηλή δημοτικότητα στην κατηγορία των υπηρεσιών και των προϊόντων σας.