Καθώς προχωράμε προς τον χειμώνα, η τουριστική κίνηση καταλαγιάζει και δίνει τη θέση της στον χρόνο για ηρεμία, ανάταση και ανασυγκρότηση δυνάμεων στους επαγγελματίες του τουρισμού. Παράλληλα, όμως, είναι και η κατάλληλη εποχή για αξιολόγηση των επικοινωνιακών ενεργειών και για αναζήτηση τρόπων βελτίωσης και αύξησης της επισκεψιμότητας και κερδοφορίας. Στο πλαίσιο αυτό, για όλους εσάς που δραστηριοποιείστε στον κλάδο της φιλοξενίας, έχουμε συγκεντρώσει μια σειρά από συμβουλές – μικρά και χρήσιμα μυστικά – που μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε καλύτερη στόχευση των ταξιδιωτών που θέλετε.
1. Αξιοποιήστε τη δύναμη των στατιστικών
Μην ξεχνάτε ότι ζούμε σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από τη δύναμη της ψηφιακής τεχνολογίας και της πληροφορικής. Ένα ουσιαστικό πλεονέκτημά τους είναι τα στατιστικά τα οποία καταγράφουν και αποτελούν τον καθρέφτη των καταναλωτικών συμπεριφορών. Ειδικότερα, στον τομέα του τουρισμού, έρευνες από έγκυρους φορείς καταγραφής στατιστικών δεδομένων μπορούν φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες, καθώς στοιχεία όπως τα παρακάτω, μπορούν να βελτιώσουν τον προγραμματισμό και το περιεχόμενο επικοινωνιακών ενεργειών:
- Η αναζήτηση – μέσω διαδικτύου – των δραστηριοτήτων που θα προσφέρει το ταξίδι, η οποία καλύπτει το 13% του χρόνου σχετικής πλοήγησης του μέσου ταξιδιώτη.
- Η εκπλήρωση μιας χρόνιας επιθυμίας για επίσκεψη σε συγκεκριμένο προορισμό για το 17% των τουριστών.
- Ο ρόλος της προσφοράς ή μιας συγκεκριμένης εκδήλωσης στην ολοκλήρωση της κράτησης.
- Η ιδιαίτερη βαρύτητα που δίνεται στην μη κάλυψη αναγκών και επιθυμιών (47%) σε σχέση με την τιμή (26%) για την ακύρωση μιας κράτησης.
Το συμπέρασμα για marketing κινήσεις
Ερμηνεύοντας τα παραπάνω στοιχεία, μπορούμε να πούμε ότι, για τον ταξιδιώτη του κόσμου, η έννοια προορισμός δεν περιλαμβάνει μόνο ένα ξεκούραστο δωμάτιο, με ωραία θέα και σύγχρονες ανέσεις. Είναι η «παλέτα» των διεξόδων που του εξασφαλίζει η διαμονή στην επιχείρησή σας, δηλαδή, οι δράσεις και οι δραστηριότητες, που μπορεί να μην του παρέχει απαραίτητα το ξενοδοχείο ή τα καταλύματά σας, αλλά τα εγγυάται η συνεργασία σας με άλλες κοντινές, στο αντικείμενο που αναζητούν, επιχειρήσεις. Επίσης, σημαντικές είναι και οι πολιτιστικές, αθλητικές, θρησκευτικές αλλά και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα στην περιοχή σας σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και ανοίγουν τη «βεντάλια» των συγκινήσεων των επισκεπτών. Γι’ αυτό, είναι χρήσιμο να ενσωματώσετε στο προφίλ σας αυτές τις πληροφορίες για μια πληθώρα ανθρώπων, που έχουν ξεκινήσει από τώρα να αναζητούν τον ιδανικό προορισμό για το καλοκαίρι που έρχεται. Έτσι, θα προσθέσετε ένα ακόμα αδιαφιλονίκητο λόγο για να αποτελέσετε την τελική επιλογή τους για τη σεζόν που έρχεται.
2. Κατανοήστε το επονομαζόμενο «Ταξίδι του Πελάτη»
Γνωστό και ως Customer Journey, περιγράφει την πορεία ενός πελάτη από τη στιγμή που θα ακούσει για ένα προϊόν ή μια επωνυμία έως την στιγμή που θα τα επιλέξει την αγορά ή την απόκτησή τους. Στον κλάδο του τουρισμού τα πράγματα είναι, φυσικά, πιο περίπλοκα λόγω του παγκόσμιου ανταγωνισμού που έχει μια επιχείρηση σαν τη δική σας. Πολύτιμος σύμμαχός σας για να προσελκύσετε το κοινό στο οποίο στοχεύετε είναι η χαρτογράφηση του «ταξιδιού» το οποίο περιλαμβάνει τους εξής βασικούς σταθμούς:
- Το Όνειρο: Οι ταξιδιώτες που πλοηγούνται ηλεκτρονικά πριν επιβιβαστούν σε κάποιο πραγματικό μέσο, αναζητούν έμπνευση και μαγεία.
- Η Οργάνωση: Η τοποθεσία του προορισμού, η απόσταση που χρειάζεται να διανυθεί, τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους, το κόστος που απαιτείται, ο χρόνος ταξιδιού και παραμονής είναι παράμετροι που θα ορίσουν την τελική απόφαση και επιλογή.
- Η Κράτηση: Ακολουθεί την τελική απόφαση και αφορά τη στιγμή που θα γίνει η ολοκλήρωσή της, εφόσον, τα ηλεκτρονικά μέσα υποδοχής που διαθέτετε, το επιτρέψουν.
- Η Εμπειρία: Είναι η «αναμέτρηση» της επιλογής του ταξιδιώτη με το βαθμό της επιτυχίας της. Κατά πόσο, δηλαδή, η επιχείρηση, το μέρος, αυτά που θα αντικρίσει και θα ζήσει, είναι άξια αυτών που ονειρεύτηκε.
Το συμπέρασμα για marketing κινήσεις
Κατανοώντας τη σημασία και των τεσσάρων σταθμών του «Ταξιδιού του Πελάτη» στον τουρισμό, θα μπορέσετε να κάνετε το παραπάνω βήμα σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας. Σε αυτό συμβάλλουν κινήσεις όπως, το να κερδίσετε το συναισθηματικό ενδιαφέρον με εικόνες και περιεχόμενο που μαγεύουν και προσκαλούν, η διαφημιστική παρουσία και συμμετοχή σε πλατφόρμες κρατήσεων και ταξιδιωτικών πρακτορείων, η παροχή όλων των δυνατοτήτων κρατήσεων και πληρωμών στον ιστότοπό σας, τα ειδικά σχεδιασμένα εκπτωτικά πακέτα ή πλάνα αναβάθμισης και η ευελιξία που απαιτεί η, μεταβατική της πανδημίας του Covid-19, εποχή. Ένα πλάνο marketing που απλώνεται σε όλες τις κρίσιμες στάσεις της πορείας του πελάτη προς την τελική του επιλογή, θα σας αναδείξει ως τον ιδανικό και αναντικατάστατο – για πολλές ακόμα τουριστικές περιόδους – σύντροφο των πιο υπέροχων στιγμών ολόκληρης της χρονιάς του.
3. Στηριχθείτε στα δημογραφικά στοιχεία για να διαμορφώσετε το κοινό σας
Σίγουρα έχετε ένα συγκεκριμένο προφίλ για το κοινό που έχετε αλλά και για αυτό που ιδανικά επιθυμείτε να αποκτήσετε. Το εργαλείο που θα σας βοηθήσει να μιλήσετε ακριβώς στην σκέψη αυτών των ανθρώπων είναι τα δημογραφικά στοιχεία, εκείνα που αποκαλύπτουν την ηλικία, την εργασιακή, κοινωνική και οικονομική κατάσταση και, φυσικά, τις αγαπημένες προτιμήσεις τους. Αυτά μπορείτε να τα συγκεντρώσετε εύκολα από τα ηλεκτρονικά σας μέσα και να τα εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας. Για παράδειγμα, στον τομέα του οικογενειακού τουρισμού, η αναζήτηση γίνεται σε ποσοστό 68% από γυναίκες. Τα κυριότερα ποσοστά που αφορούν ηλικιακά δεδομένα είναι τα εξής:
- 16% για τις ηλικίες 25 – 34
- 41% για τις ηλικίες 35- 49
- 31% για τις ηλικίες 50 -64
Οπότε αν επιθυμείτε να απευθυνθείτε σε αυτόν τον τομέα τουρισμού, θα χρειαστεί να μιλήσετε στο γυναικείο κοινό, ενώ για να καρπωθείτε το όφελος από τη δυναμική πλειοψηφία του, θα πρέπει να είστε έτοιμοι να καλύψετε τις πολύμορφες ανάγκες των ηλικιών από 35 έως 49 έτη.
Το συμπέρασμα για marketing κινήσεις
Η κατανόηση και η αξιολόγηση των δημογραφικών, μπορεί να ορίσει σημαντικές αποφάσεις σας που καθορίζουν τόσο τον προϋπολογισμό για έργα που σκοπεύετε να κάνετε, τον αριθμό των μελών και την εξειδίκευση του προσωπικού σας, ακόμα και τις προμήθειες με τις οποίες θα χρειαστεί να εξοπλιστείτε ενόψει της περιόδου που έρχεται. Ενδεικτικά, μπορούμε να αναφερθούμε στο ύφος της επικοινωνίας (π.χ. πιο οικείο και άμεσο για μικρές ηλικιακές ομάδες, πιο επίσημο και σοβαρό για μεγαλύτερες), το περιεχόμενό σας (έμφαση στη διασκέδαση ή έμφαση στην αναψυχή αντίστοιχα), τις υπηρεσίες που θέλετε να εντάξετε (bar στην πισίνα ή ενότητα spa και massage).
Αυτές, λοιπόν, είναι κάποιες χρήσιμες συμβουλές για να έχετε στο ξενοδοχείο σας τους ταξιδιώτες που ακριβώς επιθυμείτε. Μένοντας «συντονισμένοι» στο ΕNA FOOD, παραμένετε ενημερωμένοι με προτάσεις αξιοποίησης γνώσεων και εργαλείων marketing, που θα σας βοηθήσουν να χαράξετε μια πιο ασφαλή πορεία για την επιχειρηματική ανάπτυξη και την εξέλιξη σας.