5 λόγοι για να επικεντρωθεί η τουριστική σας επιχείρηση σε οικογένειες

5 λόγοι για να επικεντρωθεί η τουριστική σας επιχείρηση σε οικογένειες | Ena Blog
5 λόγοι για να επικεντρωθεί η τουριστική σας επιχείρηση σε οικογένειες | Ena Blog

Αν η επιχείρησή σας δραστηριοποιείται στον τουριστικό και ξενοδοχειακό τομέα, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε, ότι η χώρα μας συγκαταλέγεται στους κορυφαίους προορισμούς τουριστών από όλο τον πλανήτη για τις οικογενειακές διακοπές τους. Παράγοντες που διασφαλίζουν αυτό το γεγονός, είναι τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας, η αίσθηση της φιλοξενίας, οι ακίνδυνες θάλασσες, ο ηλιόλουστος καιρός και φυσικά, η ποιότητα και ο χαρακτήρας των ανθρώπων μας. Πίσω από αυτή τη διαπίστωση όμως υπάρχουν αρκετοί, επιχειρηματικοί λόγοι, για τους οποίους αξίζει να στοχεύσετε σε αυτή την κατηγορία τουρισμού, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες σας και αλλάζοντας τη φυσιογνωμία της επιχείρησής σας σε φιλική προς τους γονείς με παιδιά (family friendly).

Σε αυτό το άρθρο συγκεντρώσαμε 5 από αυτούς τους λόγους, για να επωφεληθείτε ουσιαστικά από τις οικογένειες, που θα μας επισκεφθούν για τις διακοπές τους.  

 

1. Μεγαλύτερη πληρότητα (στο ξενοδοχείο ή το εστιατόριο)

Είναι αυτονόητο, ότι εάν επικεντρωθείτε σε οικογένειες και προσαρμόσετε τα μηνύματα και τις επικοινωνιακές σας ενέργειες σε αυτήν την κατηγορία κοινού, απευθύνεστε σε μεγαλύτερα γκρουπ ανθρώπων. Αυτό σημαίνει, ότι κάθε κράτηση μεταφράζεται σε περισσότερες κλίνες στο ξενοδοχείο σας και περισσότερα καθίσματα στα τραπέζια του εστιατορίου σας, άρα και σε αμεσότερη και γρηγορότερη επίτευξη της επιθυμητής σας πληρότητας. Μια πληρότητα, που δεν θα είναι περιοδική –  όπως όταν έχετε πολυσυλλεκτικό χαρακτήρα – αλλά σταθερή, καθώς ως μια επιχείρηση με οικογενειακό προφίλ, κάθε οικογένεια που ολοκληρώνει τις διακοπές της στην επιχείρησή σας, θα αντικαθίσταται από μια άλλη.

 

2. Μεγαλύτερη κατανάλωση, δηλ. περισσότερα έσοδα:

Ένα ζευγάρι γονιών που θα έρθει μόνο του στην επιχείρησή σας μπορεί τις περισσότερες φορές να κινηθεί οικονομικά, όσον αφορά στην κατανάλωσή του. Αν όμως συνοδεύεται από παιδιά, τότε είναι λογικό να ξοδέψει περισσότερα χρήματα. Οι γονείς θέλουν να προσφέρουν, ό,τι καλύτερο στα παιδιά τους κατά την περίοδο των διακοπών, οπότε είναι εύκολα αντιληπτό, ότι θα δέχεστε περισσότερες παραγγελίες, άρα θα έχετε και περισσότερα έσοδα σε όλους τους τομείς των προϊόντων σας. Για παράδειγμα, ροφήματα, ποτά, παγωτά και γρανίτες στο beach bar, είδη καθημερινής χρήσης, αλλά και παιχνίδια και περιοδικά στο mini market σας κ.λπ.  

 

3. Πολυήμερη διαμονή

Μια παρέα νέων, ένα ζευγάρι ή ένα γκρουπ ενήλικων τουριστών, χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη ευελιξία στις μετακινήσεις τους. Θέλουν, ερχόμενοι στη χώρα μας, να δουν όσα περισσότερα μέρη μπορούν, το οποίο σημαίνει λιγότερες ημέρες διαμονής στο ξενοδοχείο σας ή λιγότερες επισκέψεις στο κατάστημά σας. Αντίθετα μια οικογένεια συνήθως αποζητά ένα μέρος, στο οποίο μπορεί να επενδύσει για περισσότερο χρονικό διάστημα εφόσον διαθέτει τις προϋποθέσεις, για να περάσει ευχάριστα, να ξεκουραστεί και να γεμίσει το χρόνο της με χαρούμενες – και αξέχαστες – καλοκαιρινές στιγμές. Όσον αφορά τα εστιατόρια και τις συναφείς επιχειρήσεις εστίασης, όταν βρει το ιδανικό «καταφύγιο εξυπηρέτησης» για γονείς και παιδιά, γίνεται ο καθημερινός πιστός θαμώνας. Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι κάθε μετακίνηση οικογένειας με μικρά παιδιά είναι ιδιαίτερα απαιτητική και γι’ αυτό οι οικογενειακές διακοπές χαρακτηρίζονται από τη πολυήμερη διάρκειά τους και τις μικρές εκδρομές με σταθερό όμως το μέρος διαμονής.

 

4. Παράταση λειτουργίας 

Συνήθως οι πολυσυλλεκτικές τουριστικές επιχειρήσεις, δέχονται τον κύριο όγκο των επισκέψεων στη διάρκεια των 3 καλοκαιρινών μηνών. Αν όμως προσαρμοστεί το προφίλ τους σε πιο οικογενειακό, τότε θα επιτυγχάνεται μια σημαντική παράταση της λειτουργίας της και για τους επόμενους μήνες. Και αυτό γιατί ο Μάιος και ο Σεπτέμβριος είναι κατά τεκμήριο μήνες, που επιλέγονται από ζευγάρια, που μόλις έχουν αποκτήσει παιδί, λόγω της θερμοκρασίας των πιο οικονομικών πακέτων, του λιγότερου κόσμου σε παραλίες και εστιατόρια, ενώ από αρκετές χώρες υπάρχουν οικογένειες, που επιλέγουν να ταξιδέψουν με παιδιά προσχολικής ηλικίας, στην Ελλάδα Σεπτέμβριο και Οκτώβριο λόγω του χαμηλότερου κόστους των ταξιδιωτικών εξόδων, αλλά και του κλίματός μας, που συνεχίζει να παραμένει ευχάριστα καλοκαιρινό και τους πρώτους φθινοπωρινούς μήνες. 

 

5. Έμμεση διαφήμιση από περισσότερα άτομα

Στην εποχή των social media και των digital μέσων επικοινωνίας, είναι αναμφισβήτητο το ότι, ο πελάτης που θα μείνει ικανοποιημένος από την επιχείρησή σας, θα αποτελέσει τον έμμεσο διαφημιστή σας στον κύκλο του. Αυτή η πηγή προβολής σας πολλαπλασιάζεται αυτόματα, όταν ο «πελάτης» είναι μια ολόκληρη οικογένεια. Οι γονείς θα μεταφέρουν τις ευχάριστες εντυπώσεις και την ικανοποίηση για την ποιότητά σας σε άλλους γονείς, στο φιλικό και συγγενικό τους περιβάλλον, στους ανθρώπους που τους ακολουθούν στα κοινωνικά τους δίκτυα. Από την άλλη, τα παιδιά θα μοιραστούν τις εικόνες και τις εμπειρίες τους με άλλα παιδιά στο σχολικό ή φοιτητικό τους περιβάλλον, τα οποία με τη σειρά τους θα μεταφέρουν στις οικογένειές τους. Χωρίς να κάνετε δηλαδή καμία κίνηση και κυρίως, χωρίς να ξοδέψετε επιπλέον χρήματα για την επικοινωνία σας, ο οικογενειακός χαρακτήρας της επιχείρησής σας δημιουργεί κύματα ενθουσιασμού και ενδιαφέροντος για την επωνυμία και τις δραστηριότητές σας. Κύματα, τα οποία στην επόμενη σεζόν είναι πολύ πιθανό, να μεταφραστούν σε νέες αφίξεις, περισσότερες κρατήσεις, μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και φυσικά αύξηση της κερδοφορίας σας.