Covid-19 και οι αλλαγές που φέρνει στην πολιτική ενός ξενοδοχείου

Covid-19 και οι αλλαγές που φέρνει στην πολιτική ενός ξενοδοχείου | Ena Blog
Covid-19 και οι αλλαγές που φέρνει στην πολιτική ενός ξενοδοχείου | Ena Blog

Πλησιάζουμε, και μαθηματικά, στην έναρξη μιας διαφορετικής τουριστικής περιόδου για τη χώρα μας. Διαφορετικής, τόσο λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του Covid-19, όσο και των αλλαγών, που χρειάζεται να γίνουν στην πολιτική και τη λειτουργία των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Ας μην ξεχνάμε, ότι και βάσει του σχεδίου της ελληνικής κυβέρνησης, που ανακοινώθηκε για τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, η περίοδος θα ξεκινήσει πρώτα την 1η Ιουνίου για τα ξενοδοχεία 12μηνης διάρκειας με αυστηρά μέτρα υγιεινής και προφύλαξης, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις διακοπών μικρής διάρκειας – ενοικιαζόμενα δωμάτια, ξενώνες κ.ά.  

Όπως είναι κατανοητό, αν διατηρείτε μια επιχείρηση στον τομέα της φιλοξενίας, θα χρειαστεί να αναπροσαρμόσετε την πολιτική σας, ώστε να είναι σύμφωνη με τα νέα δεδομένα και να ανταπεξέλθετε, όσο το δυνατόν καλύτερα, στην πραγματικότητα του φετινού, μετά Covid-19, καλοκαιριού. 

 

Μείνετε συντονισμένοι με τις εξελίξεις: Οι καταστάσεις είναι ρευστές και διαρκώς αλλάζουν, τόσο στην Ελλάδα, από όπου θα προέλθει το μεγαλύτερο κύμα τουρισμού φέτος, όσο και στις χώρες του εξωτερικού, από τις οποίες δέχεστε επισκέψεις κάθε χρονιά. Παρακολουθείτε συνεχώς τα νέα μέτρα και τις συστάσεις, που ανακοινώνονται από τις κυβερνήσεις, επικοινωνήστε με τα πρακτορεία που συνεργάζεστε και αντιμετωπίστε με υπευθυνότητα, αλλά και ευελιξία τις αλλαγές, την απελευθέρωση ή τον περιορισμό, που ενδέχεται να προκύπτουν στις μετακινήσεις των πελατών σας.

 

Εστιάστε στην υγιεινή: Ακολουθήστε πιστά τις επίσημες οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και τις συστάσεις του ελληνικού Υπουργείου Υγείας, καθορίστε αυστηρά πρωτόκολλα καθαρισμού και υγιεινής για τα δωμάτια και τους χώρους σας και ενημερώστε σχετικά όλα τα σημεία επαφής με το κοινό, στο οποίο στοχεύετε. Για παράδειγμα, προμηθευτείτε επαρκώς τα υλικά που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των λοιμώξεων (μάσκα, γάντια, αντισηπτικά κ.ά.) τα οποία θα είναι διαθέσιμα σε πελάτες και προσωπικό, υιοθετήστε την τακτική της απολύμανσης των δωματίων μετά από κάθε check out, φροντίστε ο καθαρισμός των υφασμάτινων επιφανειών του ξενοδοχείου σας, όπως ταπετσαρίες και καλύμματα επίπλων, να γίνονται με συσκευές ατμού και θερμοκρασία άνω των 70oC .

 

Δημιουργήστε ένα ευέλικτο σύστημα κρατήσεων: Ειδικά για τις ατομικές κρατήσεις, προσφέρετε στους πελάτες σας την ευελιξία, που απαιτείται λόγω των συνθηκών. Σε περίπτωση που υπάρξει ακύρωση λόγω πανδημίας, δώστε τους τη δυνατότητα να σας επισκεφθούν μέσα στον επόμενο χρόνο με την αξιοποίηση της προκαταβολής τους, στο διάστημα που σας επιτρέπει η διαθεσιμότητά σας. Έτσι και εσείς δεν θα χρειαστεί να επιστρέψετε χρήματα και εκείνοι θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν εσάς και τη χώρα μας σε καλύτερες συνθήκες. Ορίστε το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο πρέπει να σας ενημερώσουν για ακύρωση ή αλλαγή, δείχνοντας την απαραίτητη υπευθυνότητα και αλληλεγγύη, που θα λειτουργήσει και υπέρ της φήμης σας αλλά και ενισχυτικά στη θετική σας διαφήμιση. 

 

Αναμορφώστε τους χώρους υποδοχής και εξυπηρέτησής σας: Μια ομάδα επισκεπτών στριμωγμένοι ο ένας πάνω στον άλλον στη reception σας ή στο μπουφέ του πρωϊνού σας, είναι μια εικόνα απαγορευτική, βάσει των μέτρων προστασίας. Υιοθετήστε «έξυπνα» συστήματα check-in και check-out από απόσταση, π.χ. με τη χρήση smartphone, ώστε να αποφύγετε ανεπιθύμητους συνωστισμούς. Εκμεταλλευθείτε τους ανοικτούς χώρους – περίβολος, προαύλιο, χώρος πισίνας, αυλή, ταράτσα, roof garden κ.λπ. – και μεταφέρετε εκεί τα σημεία μαζικής εστίασης, όπως είναι το εστιατόριό σας, το bar ή το σημείο του πρωϊνού σας. Παράλληλα, εφαρμόστε κυλιόμενα ωράρια εξυπηρέτησης βάσει των συνηθειών τους ακόμα και την περίπτωση του σερβιρίσματος από το προσωπικό σας στο δωμάτιο τους μετά από a la cart παραγγελίες, αντί του self-service σε συγκριμένα σημεία του ξενοδοχείου. Έτσι, θα αποσυμφορήσετε τους χώρους σας και θα είστε εναρμονισμένοι με τα μέτρα, για παρουσία έως 4 ατόμων ανά τραπέζι και ελάχιστη απόσταση τραπεζιών τα 2 μέτρα.

 

Αξιοποιήστε τις νέες συνήθειες που επιβάλλει ο Covid-19Μην ξεχνάτε, πως ένα από τα βασικά ζητούμενα των τουριστών της φετινής χρονιάς, δεν θα είναι το ξέφρενο party και η ατελείωτη νυχτερινή διασκέδαση, όσο να χαρούν τις ομορφιές της περιοχής και να επιστρέψουν υγιείς και αναζωογονημένοι σπίτια τους. Ενημερώστε τους πελάτες σας για τα κοντινά πάρκα αναψυχής ή τους φυσιολατρικούς προορισμούς, που προφέρονται για περπάτημα, ανάβαση ή και αναρρίχηση. Επενδύστε σε θαλάσσιες δραστηριότητες που γίνονται ανά μονάδα και όχι ανά ομάδα, όπως για παράδειγμα οι καταδύσεις, το κανό και το surfing. Φροντίστε πάντα, στον εξοπλισμό που παρέχετε στους πελάτες σας, να ακολουθείτε πιστά τους κανόνες υγιεινής, όπως είναι η απολύμανσή του μετά από κάθε χρήση, ο τακτικός καθαρισμός των ιστιοσανίδων και των σκαφών με χλωριωμένο νερό κ.λπ. Αξιοποιείστε ακόμη, τον εξωτερικό χώρο της επιχείρησής σας, όπου αυτό είναι εφικτό, για να προσφέρετε τη δυνατότητα άθλησης στους πελάτες σας, δημιουργώντας χώρους για σωματική άσκηση, όπως τρέξιμο, mini golf ή και beach volley αν η επιχείρησή σας βρίσκεται σε παραθαλάσσια τοποθεσία, με την προϋπόθεση ότι οι αθλούμενοι τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας.

 

Κλείνοντας, οφείλουμε να  πούμε ότι το φετινό καλοκαίρι για τις τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας μας θα είναι όχι ιδιαίτερο, αλλά ιδιαίτερης σημασίας. Με άξονες την υπεύθυνη συμπεριφορά, την εξυπηρέτηση, που εναρμονίζεται στα μέτρα και τους κανόνες, που έχουν ληφθεί και φυσικά η αλληλεγγύη στους ανθρώπους, που φιλοξενούνται, θα είναι το καλοκαίρι, που θα επιβεβαιώσει, ότι η Ελλάδα είναι η πατρίδα του παγκόσμιου τουρισμού και οι Έλληνες επιχειρηματίες οι πρωταγωνιστές του.