Γαστρονομικός τουρισμός: Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις

Γαστρονομικός τουρισμός: Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις | Ena Blog
Γαστρονομικός τουρισμός: Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις | Ena Blog

Το ενδιαφέρον γύρω από το φαγητό αυξάνεται σταθερά με αποτέλεσμα ο γαστρονομικός τουρισμός να αποτελεί την νέα παγκόσμια τάση. Αυτό το γεγονός επιβεβαιώνουν και οι αμέτρητες φωτογραφίες με φαγητό που οι χρήστες δημοσιεύουν καθημερινά σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τι είναι ο Γαστρονομικός Τουρισμός

Πρόκειται για μία τουριστική εμπειρία κατά την οποία κάποιος μαθαίνει, εκτιμά και καταναλώνει τρόφιμα και ποτά από την εκάστοτε τοπική κουζίνα. Είναι ένας τρόπος, οι επισκέπτες μιας περιοχής να γνωρίζουν την κουλτούρα και την παράδοση μέσα από τις τοπικές γεύσεις, τα προϊόντα, τις μαγειρικές τεχνικές κα. Με αυτόν τον τρόπο ζουν μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες, ενώ αναπτύσσουν καλύτερη αίσθηση της τοπικής πολιτιστικής ιστορίας.

Τι μπορούν να κάνουν τα ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις τροφίμων για να προωθήσουν τον γαστρονομικό τουρισμό

Καθώς το φαγητό έχει πλέον αποκτήσει τουριστικό ενδιαφέρον, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τροφίμων μπορούν να προωθήσουν την τοπική κουζίνα, διοργανώνοντας τουριστικές περιηγήσεις στις τοπικές αγορές τροφίμων, διαλέξεις για την τοπική γαστρονομική ιστορία καθώς και άλλες εκδηλώσεις με θέμα το φαγητό και το ποτό, όπως μαθήματα μαγειρικής, ημέρες γευσιγνωσίας κρασιού, αφιερώματα σε παραδοσιακές συνταγές και υλικά ή φεστιβάλ μπύρας και κρασιού.

Ποιος είναι ο ρόλος των Social Media στον γαστρονομικό τουρισμό

Οι τρέχοντες τάσεις στον γαστρονομικό τουρισμό περιλαμβάνουν τους food bloggers, τους λογαριασμούς στο Instagram με θέμα το φαγητό, τα videos καθώς και τις διαδικτυακές κριτικές καταστημάτων φαγητού. Η φωτογραφία με θέμα το φαγητό είναι μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες δημοσιεύσεων σε διαδικτυακά κανάλια, όπως το Instagram, το Snapchat και το Facebook. Για παράδειγμα, αν κανείς αναζητήσει περιεχόμενο με τη χρήση των hashtags που σχετίζονται με το φαγητό, όπως είναι το #foodie, θα ανακαλύψει πάνω από 20 εκατομμύρια φωτογραφίες χρηστών! Αντίστοιχα, η αναζήτηση περιεχομένου με τη χρήση του hashtag #travel αποκαλύπτει εκατομμύρια φωτογραφίες γαστρονομικού περιεχομένου. Αυτοί οι χρήστες που μοιράζονται τις γαστρονομικές εμπειρίες τους, κερδίζουν χιλιάδες οπαδούς και προσελκύουν τη δημόσια προσοχή στα μέρη και τις επιχειρήσεις που επισκέπτονται, συμβάλλοντας έτσι στην ενεργή προώθηση τους.

Πώς ο γαστρονομικός τουρισμός συμβάλλει στο Μάρκετινγκ Τουριστικού  Προορισμού (Destination Marketing)

 Δεδομένου ότι το φαγητό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς ενός τόπου, ο γαστρονομικός τουρισμός διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση ενός προορισμού. Έτσι, τα ξενοδοχεία και οι τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να αναπτύξουν περιεχόμενο σχετικό με την τοπική γαστρονομία ώστε να προωθήσουν πιο αποτελεσματικά τον προορισμό τους στους τουρίστες. Για παράδειγμα, πολλές επιχειρήσεις έχουν τις δικές τους σελίδες στο Instagram και μέσα από εκεί εστιάζουν σε όλες τις τοπικές γαστρονομικές εκδηλώσεις και τα τουριστικά αξιοθέατα. Με αυτόν τον τρόπο βοηθούν τους τουρίστες να σχεδιάσουν επιμελώς – ποια μέρη πρέπει να επισκεφθούν και ποια τρόφιμα ή ποτά να δοκιμάσουν.

Συνοψίζοντας μπορούμε να συμπεράνουμε ότι, η γαστρονομική εμπειρία είναι ένας από τους κύριους λόγους που οι άνθρωποι επιλέγουν να ταξιδέψουν σε έναν τόπο. Επιπλέον, σταδιακά γίνεται εμφανές ότι η κατανάλωση φαγητού δεν είναι ο «τελικός προορισμός» των γαστρονομικών τουριστών. Αντίθετα, οι περισσότεροι τουρίστες ενδιαφέρονται να μάθουν την προέλευση και τον τρόπο με τον οποίο παράγονται τα τρόφιμα. Αυτό σημαίνει ότι, υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση για ξεχωριστές γαστρονομικές εμπειρίες και γι’αυτό, είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να επεκτείνουν τις γαστρονομικές επιλογές τους για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των πελατών τους.