ENAFOOD Blog Τουρισμός στην Ελλάδα Ο επανασχεδιασμός της στρατηγικής Marketing για το μικρό ξενοδοχείο σας

Ο επανασχεδιασμός της στρατηγικής Marketing για το μικρό ξενοδοχείο σας

Ο επανασχεδιασμός της στρατηγικής Marketing για το μικρό ξενοδοχείο σας | Ena Blog

Παρόλο που οι προβλέψεις των αφίξεων των ταξιδιωτών είναι αρκετά αισιόδοξες, κάθε επιχειρηματίας του κλάδου, αναζητά σταθερούς συμμάχους και ακόμα πιο αποδοτικά εργαλεία, που θα τον βοηθήσουν να ενισχύσει την παρουσία του στο διαγραφόμενο σκηνικό και να προχωρήσει με σιγουριά προς την επόμενη ημέρα. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται και η στρατηγική της διαδικτυακής επικοινωνίας με το τουριστικό κοινό, ή αλλιώς το digital marketing, το οποίο μπορεί με τις σωστές αναθεωρήσεις να επανατοποθετήσει σε ακόμα πιο πλεονεκτική θέση την επιχείρηση σας. Ειδικά, για μια μικρή τουριστική μονάδα, ή μια οικογενειακή επιχείρηση ενοικίασης δωματίων, ο επανασχεδιασμός αυτός, μπορεί να πάψει να αποτελεί ρίσκο ή δυσεπίλυτο κουίζ, αρκεί να πραγματοποιηθεί μια σειρά από μικρά αλλά σημαντικά βήματα. Σε αυτά θα αναφερθούμε, συμβάλλοντας στην προσπάθειά σας για ψηφιακή παρουσία με απτά αποτελέσματα και στα έσοδά σας. 

Η αφετηρία της στρατηγικής σας, η υπηρεσία σας

Για την δόμηση ενός αποτελεσματικού digital marketing plan, μπορεί να σκέφτεστε ότι είναι απαραίτητοι οι εξειδικευμένοι επικοινωνιακοί σύμβουλοι ή οι υψηλού επιπέδου ψηφιακές γνώσεις. Κι όμως, το πρώτο πράγμα που θα χρειαστείτε είναι ένα απλό χαρτί και μια ξεκάθαρη ματιά σε αυτό που έχετε δημιουργήσει σαν υπηρεσία: την επιχείρηση σας και το είδος της φιλοξενίας που προσφέρετε. Καταγράψτε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της (για παράδειγμα, μπορεί η επιχείρησή σας να μην έχει πισίνα αλλά να είναι σε απόσταση μερικών βημάτων από την παραλία, ή τα δωμάτιά σας να είναι περιορισμένης έκτασης αλλά ανοίγοντας την μπαλκονόπορτα να υπάρχει θέα στο απέραντο γαλάζιο). Αναλύστε το ύφος και τα πιο σημαντικά σημεία της υπηρεσίας που παρέχετε. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε ό,τι αν η εξυπηρέτησή σας χαρακτηρίζεται ως φιλική και οικεία, μπορείτε να στοχεύσετε σε οικογένειες ή ζευγάρια που θα την εκτιμήσουν. Κρατήστε αυτήν την λίστα με τα συν και τα πλην της επιχείρησή σας και δείτε αν μπορεί να ανταποκριθεί στις επικοινωνιακές ενέργειες που έχετε προγραμματίσει ή σχεδιάσει. Αν όχι, αλλάξτε ύφος, τόνο, μήνυμα ώστε να δέσουν αρμονικά με την υπηρεσία που προσφέρετε, τα χαρακτηριστικά και την ταυτότητα της. 

Το σωστό κοινό, ο ιδανικός σας στόχος

Έχοντας  περιγράψει με ακρίβεια τις πιο φωτεινές και τις πιο αδύναμες πτυχές της επιχείρησής σας, το επόμενο βήμα είναι να ανιχνεύσετε το ιδανικό σας πελατολόγιο. Σε αυτό θα σας βοηθήσουν τα δεδομένα που έχετε συγκεντρώσει από τις προηγούμενες χρονιές ή, αν είστε νέα επιχείρηση, τα στοιχεία της τουριστικής κίνησης της περιοχή σας. Ερωτήσεις και υπο-ερωτήματα κλειδιά που θα χρειαστεί να απαντήσετε είναι:

  • Αναφορικά με την εθνικότητα των ταξιδιωτών:
    • Είναι τοπικοί, περιφερειακοί, εθνικοί, διεθνείς;
    • Εάν είναι διεθνείς, από ποια χώρα προέρχονται;
    • Ποιες γλώσσες μιλούν;
  • Αναφορικά με τα κίνητρα της επιλογής τους:
    • Τι εμπειρίες αναζητούν;
    • Επιδιώκουν ξεκούραση και χαλάρωση;
    • Είναι οπαδοί της άσκησης ή άλλων δραστηριοτήτων;
  • Αναφορικά με την ηλικία και την κατάστασή τους:
    • Είναι νέοι ή φοιτητές;
    • Είναι νεαρά ζευγάρια χωρίς παιδιά;
    • Είναι οικογένειες;
    • Είναι ηλικιωμένοι ή συνταξιούχοι;
  • Αναφορικά με την αγοραστική τους δύναμη:
    • Έχουν χαμηλό προϋπολογισμό;
    • Έχουν οικονομική άνεση;

Απαντώντας σε αυτά, θα έχετε δημιουργήσει έναν χάρτη των ανθρώπων που κινούνται στην περιοχή σας, από τον οποίο μπορείτε να απομονώσετε την ομάδα ή τις ομάδες που επιθυμείτε για πελάτες σας. Γνωρίζοντας σε ποιους θέλετε να μιλήσετε, ξέρετε καλύτερα τι και πώς θα το πείτε στην ηλεκτρονική σας επικοινωνία, άρα έχετε αυξημένες πιθανότητες για πιο εύστοχες και φυσικά αποδοτικές ενέργειες στα μέσα που θα επιλέξετε. 

Το κατάλληλο κοινωνικό μέσο, η γέφυρα κοινού και επιχείρησης

 Έχοντας περιγράψει την εικόνα της επιχείρησής σας και επικεντρωθεί στο κατάλληλο δημογραφικό κοινό, έχετε δημιουργήσει δύο σημαντικούς πυλώνες πάνω στους οποίους θα στηριχθεί ο επανασχεδιασμός ενός αποδοτικότερου digital marketing. H επόμενη κίνηση είναι να επιλέξετε τα μέσα με τα οποία θα φέρετε αυτά τα δυο κοντά, δηλαδή τις γέφυρες από τις οποίες οι ταξιδιώτες που θέλετε θα καταφέρουν να έρθουν στο ξενοδοχείο ή τα καταλύματα σας. Σε ηλεκτρονικό επίπεδο, έχετε στη διάθεσή σας:

  • Τον ιστότοπό σας: Με τη χρήση των κατάλληλων λέξεων κλειδιών και την αναθεώρηση του περιεχομένου σας, μπορείτε να βελτιώσετε την ανιχνευσιμότητα του στις μηχανές αναζήτησης. Αντίστοιχα με τα κείμενα θα πρέπει να είναι και η αισθητική που διαμορφώνουν οι εικόνες και τα χρώματα των γραφικών.
  • Τα κοινωνικά δίκτυα: H παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα από τα εργαλεία που έχετε στα χέρια σας για να αυξήσετε την επισκεψιμότητά σας. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι όλα αυτά τα κανάλια θα πρέπει να αναπτυχθούν από εσάς ισόποσα με βομβαρδισμό αναρτήσεων σε τακτά χρονικά διαστήματα. Κάθε πλατφόρμα έχει τους δικούς της οπαδούς και τους δικούς της κώδικες επικοινωνίας. Επικεντρωθείτε σε αυτήν ή σε αυτές στις οποίες συχνάζουν οι άνθρωποι της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης που θέλετε να σας επισκεφθούν και επικοινωνήστε μαζί τους αξιοποιώντας τις επιμέρους και διαφορετικές λειτουργικότητες του μέσου. Μην ξεχνάτε ότι, ανάλογα με την χώρα προέλευσής τους, ίσως να χρειαστεί να δημιουργήσετε λογαριασμό σε ένα δημοφιλές τοπικό κοινωνικό μέσο, που στην χώρα μας είναι άγνωστο ή ακόμα σε χαμηλή δημοτικότητα ή ανάπτυξη. Έτσι, μειώνεται η «γεωγραφική» απόσταση που σας χωρίζει ενώ εκτιμάται πάντα η προσπάθειά σας να ταξιδέψετε πρώτοι εσείς – έστω και ψηφιακά- στην πατρίδα τους.  
  • Email και Newsletter:  Η επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, με τους σωστούς όρους και πάντα με την αποδοχή των κανόνων για την προστασία προσωπικών δεδομένων, σας δίνει τη δυνατότητα άμεσης επαφής με τους πελάτες που έχετε ήδη «κατακτήσει». Παράλληλα, σας βοηθάει να στραφείτε σε ένα ευρύτερο δυνητικό πελατολόγιο αντλώντας από εκεί επισκεψιμότητα στην ψηφιακή και μετέπειτα στη φυσική έδρα της επιχείρησης σας. Αντίστοιχα και στο σχετικό newsletter, εάν έχετε προχωρήσει στη δημιουργία του, θα χρειαστεί να εξετάσετε το περιεχόμενο του με βάση τους δύο σημαντικούς άξονες, κοινό και στόχος. Έχοντας εστιάσει στα σημεία υπεροχής σας και απαντώντας με ακρίβεια στα ενδιαφέροντα των ταξιδιωτών που θέλετε να προσελκύσετε, αυξάνετε με ασφάλεια τις πιθανότητες για την επιτυχημένη και αποδοτική επικοινωνία. Εκείνη δηλαδή που ακούγεται, κατανοείται και ξυπνά τη θέληση και το κίνητρο για επίσκεψη και διαμονή στα καταλύματα και τα δωμάτιά σας. 

Αυτή λοιπόν είναι μια απλή μέθοδος αναθεώρησης της στρατηγικής της διαδικτυακής επικοινωνίας, που μπορείτε να εφαρμόσετε ακόμα κι αν δεν είστε ειδήμονες των ψηφιακών εξελίξεων, ακόμα και αν ο προϋπολογισμός σας είναι αρκετά περιορισμένος για διαφημιστικές κινήσεις. Παρόμοια μυστικά και συμβουλές μπορείτε να βρείτε ανατρέχοντας στο #askENA blog, όπου μια σειρά άρθρων για τον τουρισμό και τον κλάδο της φιλοξενίας μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την εξυπηρέτησή σας και να διευρύνετε τις προοπτικές της επιχειρηματικής σας ανάπτυξης. 

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ