Ο γαστρονομικός τουρισμός και πώς ενισχύει τη θέση της ελληνικής επιχείρησης

Ο γαστρονομικός τουρισμός και πώς ενισχύει τη θέση της ελληνικής επιχείρησης | Ena Blog
Ο γαστρονομικός τουρισμός και πώς ενισχύει τη θέση της ελληνικής επιχείρησης | Ena Blog

Μια ξεχωριστή κατηγορία τουρισμού, με οφέλη όχι μόνο για τις επιχειρήσεις φιλοξενίας αλλά και το ευρύτερο σύνολο των τοπικών επαγγελματιών, είναι ο λεγόμενος γαστρονομικός τουρισμός. Ήδη έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενα άρθρα μας για τον ορισμό και τη σημασία του, καθώς και τα βασικά δεδομένα που χρειάζεται ένας επαγγελματίας του κλάδου να γνωρίζει για να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που δημιουργεί. Σήμερα,  εστιάζουμε στα σημεία υπεροχής της χώρας μας ώστε να αποτελέσει τον  κορυφαίο προορισμό σε αυτήν την κοινότητα ταξιδιωτών, πάνω στα οποία μπορείτε να στηρίξετε τις ενέργειες επικοινωνίας σας για τις σεζόν του 2022.

Καταρχάς, μιλώντας για τη χώρα μας, αξίζει να θυμάστε ότι «Ελλάδα» σημαίνει πολλά περισσότερα από κουζίνα και συνταγές. Σημαίνει, πάνω από όλα διατροφικές εμπειρίες, αυτό δηλαδή που αναζητά η πλειοψηφία των ταξιδιωτών. Εντυπώσεις, ψυχολογικά, συναισθηματικά αλλά και σωματικά οφέλη που πηγάζουν από μια αυθεντική, υψηλής ποιότητας και μεγάλης ιστορίας, όπως είναι η ελληνική. Άλλωστε, σύμφωνα με σχετικές έρευνες [Food Travel Monitor 2016, World Food Travel Association], στις προ Covid-19 εποχές, το 93% των ανθρώπων που ταξιδεύουν αναζήτησαν τουλάχιστον μια τέτοια εμπειρία στη διάρκεια των διακοπών τους. Κάτι που μπορεί κάλλιστα να προσφέρει η χώρα μας, παρέχοντας παράλληλα μια ευρεία γκάμα επιλογών στον επαγγελματία του κλάδου για να τις αξιοποιήσει προς όφελος της επιχείρησής του και προς «τέρψη» των ανθρώπων που εξυπηρετεί. Αρκεί να σκεφτείτε: 

  1. Την ιστορικότητα της ελληνικής κουζίνας: Αρκετά από τα πιάτα της χώρας μας και του μενού σας, φυσικά, αποτελούν την λογική εξέλιξη συνταγών με καταγωγή στην αρχαία Ελλάδα. Σε συστατικά και πρώτες ύλες, σε επεξεργασία, σε μεθόδους παρασκευής, τεχνικές μαγειρέματος ακόμα και σε συνδυασμούς με συνοδευτικά και ποτά για το σερβίρισμα. Απέναντι στις πολυεθνικές τάσεις και εφήμερες μόδες, η ελληνική κουζίνα διατηρεί μια αυθεντικότητα που ασκεί μοναδική γοητεία στους ταξιδιώτες του κόσμου και αποτελεί ένα από τα πιο ασφαλή και αποδοτικά εφαλτήρια γαστρονομικής εμπειρίας. Φανταστείτε, λοιπόν, πόσο πιο εντυπωσιακό μπορεί να γίνει ένα βίντεο ή μια δημοσίευσή σας, όταν το πιάτο ή τα περιεχόμενα του καταλόγου σας αποτελούν μια πρόσκληση για «ταξίδι στο χρόνο» για τον αναγνώστη σας, καθώς του παραθέτουν πληροφορίες για την καταγωγή της συνταγής ή τον τρόπο δημιουργίας τους σε όποια περίοδο από το πλούσιο ελληνικό ιστορικό παρελθόν επιθυμείτε. 
  2. Τη μεγάλη ποικιλία της μορφολογίας και της γαστρονομίας της χώρας: Κάτω από το κεφάλαιο «ελληνική κουζίνα» βρίσκονται μια σειρά αυτόνομων και σχετικά ανεξάρτητων ενοτήτων όπως η ηπειρώτικη, η κυκλαδίτικη, η επτανησιακή, η κρητική, η δωδεκανησιακή κ.ο.κ. Η παρουσία συνταγών και εδεσμάτων στον κατάλογό σας, που αντλούν την έμπνευση και τα υλικά τους από την τοπική πατρίδα της έδρας σας, συνιστά την πρώτη, ίσως και μια από τις πιο ολοκληρωμένες, γνωριμία των ταξιδιωτών με τον προορισμό που επέλεξαν. Επιπλέον, μπορείτε να συνδυάσετε τη γευστική εμπειρία με την ταξιδιωτική, προσκαλώντας, για παράδειγμα, τους ταξιδιώτες για γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων, εκτός της σάλας του εστιατορίου σας, όπως δίπλα στο γαλάζιο του Αιγαίου (αν δραστηριοποιήστε σε νησί) ή για οινογνωσία σε ιδιόκτητο αμπελώνα στην σκιά του Ταϋγέτου (αν η έδρα σας είναι στην Πελοπόννησο) κ.λπ. Με μια σειρά παρόμοιων πρωτότυπων πρωτοβουλιών, που δύσκολα ένας ταξιδιώτης θα αρνηθεί, επεκτείνετε την γαστρονομική εμπειρία πέρα από ένα στρωμένο τραπέζι, συνδέετε τόπο και έδεσμα και εξασφαλίζετε στους πελάτες σας ένα βίωμα που μένει ζωντανό και συνδεδεμένο με αυτόν που το πρόσφερε.  
  3. Η άμεση σύνδεση της κουζίνας μας με τη μεσογειακή διατροφή:
    Η ελληνική κουζίνα δεν ανήκει απλώς στη, διάσημη για τα οφέλη της, μεσογειακή διατροφή. Είναι ο κατεξοχήν εκπρόσωπός της στον κόσμο, καθώς σε κάθε της πιάτο συνοψίζονται οι βασικές τα αρχές, περισσότερο και από τα αντίστοιχα της ιταλικής ή ιβηρικής κ.ά. Ένα DNA δηλαδή το οποίο χρειάζεται να διατρέχει κάθε σας επικοινωνιακή ενέργεια. Η παρουσίαση, για παράδειγμα, μιας νέας συνταγής ή μιας σειράς νέων πιάτων, χρειάζεται  να αξιοποιεί και την κληρονομιά της μεσογείου, με αναφορά στη χρήση ευεργετικών βιολογικών υλικών, την έμφαση στη χρήση μοναδικών προϊόντων, όπως τα Π.Ο.Π. της πατρίδας μας, την αναγραφή των στοιχείων θρεπτικότητας και βιταμινών, όπως επίσης των θερμίδων και των λιπαρών. Στοιχεία που αποκαλύπτουν, πίσω από κάθε πρόταση σε μενού, το ωφέλιμο της εμπειρίας ενός τουρίστα σε ένα ελληνικό εστιατόριο, όπως το δικό σας. Μην ξεχνάτε, άλλωστε, ότι για αρκετούς λαούς στον κόσμο η μεσογειακή διατροφή ξεπερνά τα γαστρονομικά όρια αφού αντιμετωπίζεται και ως «φάρμακο» για αρκετές παθήσεις.
  4. Η ελληνική κουζίνα έχει οπαδούς και μπορεί να ταξιδέψει:
    Κάθε πιάτο της πατρίδας μας έχει τα μυστικά του, μικρά ή μεγάλα, αλλά και συγκεκριμένους κανόνες, είτε για να τους ακολουθήσεις ευλαβικά είτε να τους… «καταπατήσεις» δημιουργικά. Μυστικά, τα οποία αρκετοί από τους ταξιδιώτες θα ήθελαν διακαώς να μάθουν. Η ξενάγηση, λοιπόν, σε αυτά, αποτελεί μια εξίσου μοναδική γαστρονομική εμπειρία για κάθε τουρίστα. Για παράδειγμα, ένα πιάτο όπως ο πασίγνωστος ανά τον πλανήτη, ελληνικός μουσακάς μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο εκατοντάδων παραγγελιών διάρκεια της σεζόν. Ένα μάθημα όμως για τον τρόπο παρασκευής του, αλλά και τις vegan εναλλακτικές τους, είναι μια τουριστική δραστηριότητα. Μια ενέργεια που δημιουργεί το απόλυτα ευχάριστο κλίμα, για να ενισχύσετε δεσμούς με το κοινό σας, συμπαρασύρει σε πωλήσεις και παραγγελίες δεκάδες άλλα προϊόντα (όπως το λάδι ή το γάλα), και συνθέτει μια εξαιρετική, βιωματική ανακάλυψη για ανθρώπους από διάφορα σημεία του πλανήτη, είτε αν διεξαχθεί στο εστιατόριό σας, είτε σε άλλο φυσικό χώρο  ή διαδικτυακό κανάλι.  

Όπως είναι αντιληπτό, ο γαστρονομικός τουρισμός βρίσκει εύφορο έδαφος ανάπτυξης στη χώρα μας, τον τόπο και τους ανθρώπους, που έχουν δώσει εικόνα, γεύση και άρωμα στη λέξη «φιλοξενία» μεταφράζοντάς την σε πρόσκληση για φαγητό. Οι δραστηριότητες που μπορείτε να επιλέξετε και να συνδέσετε με την επιχείρησή σας με αυτήν την κατηγορία ταξιδιωτών είναι απεριόριστες και μπορούν να συνδεθούν και με άλλα είδη όπως ο αγροτουρισμός, τα πολιτιστικά ταξίδια κ.ά. Σε αυτήν την προσπάθεια, δίπλα σας παραμένει διαρκώς και τα ENA Food C&C, παρουσιάζοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα όχι μόνο συνταγές-εναύσματα για να προκαλέσετε αξέχαστες γαστρονομικές εμπειρίες στους πελάτες σας, αλλά και με άρθρα που σας ενημερώνουν για τις τάσεις και τις εξελίξεις σε αυτόν τον τόσο σημαντικό κλάδο.