Ο γαστρονομικός τουρισμός είναι πολλά περισσότερα από ένα γεύμα ή ένα ποτήρι κρασί κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Συγκεκριμένα, συμβάλλει σημαντικά στη γνωριμία των ανθρώπων με την πολιτιστική κληρονομιά ενός τόπου, καθιστώντας την εμπειρία αυτή αξέχαστη με έναν μοναδικό και πολύ προσωπικό τρόπο. Ένα σαφές παράδειγμα αυτού είναι η αυξανόμενη επιτυχία του οινοτουρισμού. Μέσα από αυτήν την εμπειρία, οι επισκέπτες όχι μόνο δοκιμάζουν υπέροχα κρασιά αλλά ανακαλύπτουν την προέλευσή τους, συμμετέχουν στη συγκομιδή των σταφυλιών και αγοράζουν προϊόντα για τους ίδιους αλλά και ως δώρα για τους αγαπημένους τους.
Για τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τη γαστρονομία, τον πολιτισμό και τον τουρισμό, αυτό αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για να αποκτήσουν μεγαλύτερη προβολή και να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες.
Σύμφωνα με την Έκθεση για τον Γαστρονομικό Τουρισμό από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, ο μέσος τουρίστας ξοδεύει περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού των διακοπών του στο φαγητό.
Ποια είναι, λοιπόν, η πραγματική ουσία του γαστρονομικού τουρισμού για τις επιχειρήσεις τροφίμων;
- Η άνοδος του γαστρονομικού τουρισμού είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών (π.χ. εκδηλώσεις γευσιγνωσίας, εργαστήρια μαγειρικής κλπ.). Για παράδειγμα, γιατί να πουλάτε μέλι μόνο στο κατάστημα σας, αν μπορείτε επίσης να προσκαλέσετε τους ανθρώπους να μάθουν πώς παράγεται το μέλι και να φτιάξουν τα δικά τους παστέλια;
- Η προσφορά μια συνολικής γαστρονομικής εμπειρίας αντί της απλής πώλησης τροφίμων αυξάνει την αξία των προϊόντων σας. Θα ξοδεύατε το ίδιο ποσό για ένα ποτήρι κρασί σε ένα μπαρ σε σύγκριση με ένα άλλο ποτήρι κρασί ενώ κάθεστε άνετα γύρω από ένα μικρό τραπέζι σε έναν αμπελώνα και έχετε παρακολουθήσει όλη τη διαδικασία παραγωγής του;
- Οι γαστρονομικοί τουρίστες δεν ενδιαφέρονται μόνο για τα τρόφιμα που απολαμβάνουν – τα οποία πρέπει να προέρχονται από τους τοπικούς πόρους – αλλά θέλουν επίσης να μάθουν περισσότερα για την ιστορία, την παραγωγή και το ταξίδι τους μέχρι το πιάτο. Όταν, λοιπόν, μετατρέπετε την επιχείρησή σας σε επιχείρηση γαστρονομικής εμπειρίας, γίνεστε μοναδικοί. Δεν προσφέρετε απλώς ένα προϊόν αλλά διηγήστε μια ιστορία.