Πώς μπορεί να ξεχωρίσει μια μικρή τουριστική επιχείρηση αυτό το καλοκαίρι;

Πώς μπορεί να ξεχωρίσει μια μικρή τουριστική επιχείρηση αυτό το καλοκαίρι | Ena Blog
Πώς μπορεί να ξεχωρίσει μια μικρή τουριστική επιχείρηση αυτό το καλοκαίρι | Ena Blog

Σε ένα ιδιαίτερο καλοκαίρι, όπως το φετινό, σίγουρα υπάρχουν οι ιδιαίτερες συνθήκες που επηρεάζουν τη λειτουργία μιας τουριστικής επιχείρησης, αλλά όμως δεν παύουν, να υφίστανται και οι ευκαιρίες για να ξεχωρίσει. Ευκαιρίες που μπορούν να της δώσουν τη δυνατότητα να σταθεί, δυναμικά, απέναντι στον ανταγωνισμό, να τονίσει την παρουσία της στην κατηγορία της, να τονώσει τις σχέσεις με το κοινό της και, φυσικά, να βάλει τις βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον και μια νέα πορεία ανάπτυξης. 

Εμείς συγκεντρώσαμε κάποιες από αυτές τις ευκαιρίες και σας τις παρουσιάζουμε με σκοπό να συμβάλουμε στην προσπάθειά σας για τη βελτίωση της επαγγελματικής σας παρουσίας στη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, αλλά και την εξέλιξή σας στα χρόνια που έρχονται.

 

Η ανάπτυξη του οικογενειακού τουρισμού: Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας έχει παρουσιαστεί μια ιδιαίτερη αύξηση του λεγόμενου οικογενειακού τουρισμού. Μια τάση, η οποία οφείλεται στον σύγχρονο τρόπο ζωής σε Ελλάδα και εξωτερικό, που μειώνει σημαντικά τον ελεύθερο χρόνο μιας οικογένειας, στην καθημερινότητά της. Οπότε, είναι λογικό να επιδιώκεται, η περίοδος των διακοπών να επενδύεται, στο να βρεθούν όλα τα μέλη μιας οικογένειας μαζί και να αποκαταστήσουν την μεταξύ τους επαφή και επικοινωνία. Τα κύρια ζητούμενα αυτής της κατηγορίας τουρισμού είναι προορισμοί ήρεμοι και ασφαλείς, που μπορούν να προσφέρουν αξιόλογες εμπειρίες και όμορφες εικόνες, που θα αντέξουν στην χρονιά που ακολουθεί. Πράγματα, δηλαδή, που οποιαδήποτε τουριστική επιχείρηση στην Ελλάδα, μπορεί να τα προσφέρει χωρίς ιδιαίτερο κόστος, μόνο με την απόφαση και την αλλαγή της νοοτροπίας της. Οπότε, μπορείτε να προχωρήσετε σε ένα μικρό επανασχεδιασμό των υπηρεσιών και του μενού σας, αποκτώντας τον χαρακτήρα μιας επιχείρησης φιλικής σε οικογένεια και παιδιά. Με απλές και όχι κοστοβόρες κινήσεις, όπως σχετικές ενημερώσεις στον ιστότοπό σας και αναρτήσεις στις σελίδες σας κοινωνικής δικτύωσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε σε ένα πολύ μεγάλο κοινό που ενδιαφέρεται για επιχειρήσεις «family friendly» και πολύ σύντομα να αυξήσετε τις κρατήσεις από τη χώρα και το εξωτερικό. Μην ξεχνάτε, πως κάθε οικογένεια, που θα περάσει κοντά σας όπως θα ήθελε, έχει ένα πολύ μεγάλο κοινωνικό κύκλο στον οποίο και, μόνο η έκφραση χαράς και ικανοποίησης στα πρόσωπά σας, όταν θα αναφέρονται σε εσάς, θα είναι μια δωρεάν και ιδιαίτερα πειστική διεθνή σας διαφήμιση. 

 

Η υπεροχή του κοντινού μη δημοφιλούς προορισμού: Μέχρι και το προηγούμενο καλοκαίρι, ένα μεγάλο ξενοδοχειακό συγκρότημα σε μια διάσημη ελληνική παραλία έμοιαζε με έναν αχτύπητο ανταγωνιστή για μια μικρή οικογενειακή τουριστική επιχείρηση σε ένα ενδεχομένως «άσημο» ορμίσκο. Κι όμως, φέτος, οι ρόλοι αντιστρέφονται. Οι ανάγκες κοινωνικής αποστασιοποίησης, φέρνουν στο προσκήνιο μια σειρά πλεονεκτημάτων για, τέτοιου μεγέθους και χαρακτήρα, επιχειρήσεις. Κοντινοί και μη τουριστικοί παραθαλάσσιοι προορισμοί, μικρός αριθμός κλινών, χρήση αγροδιατροφικών προϊόντων, σπιτική φροντίδα και καθαριότητα, φυσικά τοπία, που προσφέρονται για οδοιπορία, είναι κάποια από τα πλεονεκτήματα, που έχετε δίπλα σας και μπορεί να λειτουργήσουν υπέρ σας. Επικοινωνήστε τη θέση σας και τις επίκαιρες φετινές εναλλακτικές, που προσφέρει η επιχείρησή σας, πληροφορείστε το κοινό σας για αυτές με αναρτήσεις και φωτογραφικό υλικό, συστήστε τις στους επισκέπτες σας και αφήστε τους να μιλήσουν οι ίδιοι στους φίλους και το περιβάλλον τους. Έτσι, πέρα από τα άμεσα οφέλη σας, μπορείτε να δημιουργήσετε τους δικούς σας τοπικούς πόλους έλξης και για τα επόμενα καλοκαίρια που θα συμβάλουν στη σταθερή αύξηση της επισκεψιμότητάς σας.  

 

Ο νέος καλοκαιρινός πρωταγωνιστής, ο ταξιδιώτης της τελευταίας στιγμής: Μετά από την πρόσφατη περίοδο και τις ανακατατάξεις που έφερε στο εργασιακό καθεστώς, ένα μεγάλο μέρος εργαζόμενων στην Ελλάδα και το εξωτερικό είναι μεν σίγουροι πως θα πάνε διακοπές, όμως ακόμα και αυτή τη στιγμή δεν ξέρουν ακριβώς το πότε. Οπότε είναι εύκολο να αναλογιστείτε, ότι μια σημαντική μερίδα των τουριστών θα έχουν φέτος το προφίλ του ταξιδιώτη της τελευταίας στιγμής. Ένα προφίλ από το οποίο μπορείτε να αντλήσετε επιπλέον πελατολόγιο που θα αυξήσει τόσο τα κέρδη όσο και τη δημοτικότητά σας. Διατηρήστε την ευελιξία σας, σχετικά με τις κρατήσεις και τις ακυρώσεις. Φροντίστε να δημοσιεύετε σε τακτά χρονικά διαστήματα την διαθεσιμότητά σας σε φιλοξενία, κλίνες και δωμάτια και ενημερώνετε συχνά για τα επίπεδα υγειονομικής ασφάλειας της περιοχής σας. Προσπαθήσετε να ενώσετε τις δυνάμεις σας με τις άλλες τοπικές επιχειρήσεις της περιοχής σας, συνδημιουργώντας οικονομικά πακέτα (π.χ. έκπτωση σε διαμονή στην επιχείρησή σας και φαγητό σε συνεργαζόμενη επιχείρηση) και αποκτώντας, με αυτόν τον τρόπο, ανταγωνιστικό προβάδισμα σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις της κατηγορίας σας. Διαβεβαιώστε το κοινό σας, ότι παραμένετε μια από τις ελκυστικότερες επιλογές ακόμα και για την τελευταία στιγμή. Σκεφθείτε απλά και θετικά. Όλοι οι επισκέπτες της τελευταίας στιγμής που είχαν τις διακοπές που επιθυμούσαν κοντά σας, θα είναι οι πρώτοι που την επόμενη σεζόν θα σχεδιάσουν τις διακοπές τους το νωρίτερα δυνατό, κάνοντας κράτηση στη δική σας επιχείρηση.