Τα βασικά συστατικά για την επιτυχία του ιστότοπου μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης

Τα βασικά συστατικά για την επιτυχία του ιστότοπου μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης | Ena Blog
Τα βασικά συστατικά για την επιτυχία του ιστότοπου μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης | Ena Blog

Σε μια περίοδο που οι επαγγελματίες του τουρισμού είναι σε μια διαρκή αναζήτηση ευκαιριών και δυνατοτήτων για την επόμενη περίοδο, ο ιστότοπός τους αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο ουσιαστικά εργαλεία τους. Και αυτό γιατί είναι το πρώτο – και ίσως το βασικότερο- σημείο επαφής τους με το κοινό τους, που όσον αφορά τη χώρα μας, εκτείνεται σε όλο τον κόσμο. Ειδικά, μετά από μια χρονιά ειδικών περιστάσεων και περιορισμένης διάρκειας της λειτουργίας των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, η ανάγκη της δημιουργίας μιας ξεχωριστής εμπειρίας σε κάθε χρήστη σε κάθε του επίσκεψη αποτελεί ένα στοίχημα που αξίζει να κερδηθεί. Γι’ αυτό και έχουμε συγκεντρώσει μια σειρά από χαρακτηριστικά και λειτουργίες που, σε περίπτωση που και η δική σας επιχείρηση ανήκει σε αυτήν την κατηγορία, θα σας βοηθήσουν να δείτε την ηλεκτρονική σας υπόσταση να λειτουργεί υπέρ της αύξησης επισκεψιμότητας στη φυσική σας έδρα. 

 

H σημασία της εμπειρίας του χρήστη:

Η ηλεκτρονική παρουσία ενός ξενοδοχείου οφείλει να προσφέρει εικόνες και πληροφορίες που μιλούν στον κάθε χρήστη ξεχωριστά και καλύπτουν με ιδιαίτερο τρόπο τις ανάγκες του για διακοπές και αναψυχή. Σε αυτό βοηθάει το ξενοδοχειακό site να ακολουθεί τις τρέχουσες τάσεις σχεδιασμού και να είναι εμπλουτισμένο με φωτογραφίες επαγγελματικού επιπέδου που αναδεικνύουν με τον πιο ολοκληρωμένο και άμεσο τρόπο τις υπηρεσίες, τους χώρους αλλά και την υπεροχή του φυσικού τοπίου στο οποίο είναι ενταγμένη η επιχείρηση. Σημαντική είναι και η αρχιτεκτονική δόμηση της πληροφορίας που παρέχει. Τα απλά και εύκολα βήματα για την πλοήγηση, τα σύντομα, με απλό νόημα κείμενα που περιλαμβάνουν τις λέξεις κλειδιά των αναζητήσεων των πελατών, διευκολύνουν την ανάγνωση και από τους ανθρώπους αλλά και από τις μηχανές αναζήτησης, ενώ οι τρόποι επικοινωνίας μαζί σας (τηλέφωνο, email, skype, φόρμα επικοινωνίας) πρέπει να είναι εμφανείς σε κάθε σελίδα των ενοτήτων. Έτσι, θα μπορέσετε να είστε ψηλά στις αναζητήσεις του κοινού σας, θα μειώσετε όσο το δυνατό λιγότερο τις εγκαταλείψεις πλοήγησης και φυσικά θα συμβάλλετε στην διεύρυνση των πιθανοτήτων αύξησης της επισκεψιμότητά σας. Παράλληλα, ο ιστότοπός σας θα πρέπει να διαθέτει την απαραίτητη παραμετροποίηση ώστε να είναι δυναμικός και άμεσα προσαρμοζόμενος σε οθόνες κινητών συσκευών και tablets, απαντώντας στον σύγχρονο τρόπο ζωής και μεθόδου αναζήτησης από την πλειοψηφία των χρηστών.

 

Η υπεροχή της online κράτησης στο site σας:

Εξίσου σημαντικό προτέρημα ενός ξενοδοχειακού site είναι η ευκολία με την οποία μπορεί κάποιος να προχωρήσει σε κράτηση online μέσω αυτού, αποφεύγοντας τις ενδιάμεσες ηλεκτρονικές πλατφόρμες ταξιδιωτικού και τουριστικού χαρακτήρα. Ειδικές προσφορές, συμμετοχή σε VIP Club, ποσά επιστροφής και προνόμια επιβράβευσης καθώς και αποκλειστικά εκπτωτικά μοντέλα  είναι πολύτιμα εργαλεία, ειδικά όταν προσφέρονται σε όσους πελάτες σας προχωρήσουν στην κράτησή τους μέσω του site σας. Αξίζει, όμως, να θυμάστε ότι πάντα σε κοντινή σχέση και εμφανή θέση με αυτά, θα πρέπει να βρίσκεται η φόρμα κράτησης ώστε να διευκολύνετε τους χρήστες να ολοκληρώσουν εύκολα και απλά την ενέργειά τους. Φροντίζοντας να ανταμείβετε με επιπλέον προνόμια και να μην κουράζετε τον επισκέπτη που επιθυμεί να προχωρήσει σε online κράτηση δωματίου, δημιουργείτε έναν επιπλέον λόγο να σας προτιμήσει αλλά και να μοιραστεί την εντύπωση του και την υπεροχή σας με τον κοινωνικό του κύκλο πολλαπλασιάζοντας τις πηγές δυνητικών πελατών για την επιχείρησή σας.

 

Το πλεονέκτημα της κριτικής και της αξιολόγησης: 

Το επόμενο βήμα για τη δημιουργία ενός έγκυρου ξενοδοχειακού site είναι η προσθήκη στοιχείων που κατοχυρώνουν την αξιοπιστία σας. Βραβεία που σας έχουν απονεμηθεί, διακρίσεις που έχετε κατακτήσει από διεθνείς και τοπικούς φορείς, θα πρέπει να υπάρχουν και να αποτελούν ιδιαίτερη ενότητα της πληροφορίας που προσφέρετε στο κοινό σας. Σημαντικό, επίσης, για το σύνολο των χρηστών σε όλο τον κόσμο είναι να βρίσκεστε σε διάλογο με το κοινό σας, αφήνοντας ανοιχτές τις πόρτες στην κριτική του. Για αυτό θα πρέπει να υπάρχουν μαρτυρίες (testimonials) από ανθρώπους που σας έχουν επισκεφθεί, αντιπροσωπευτικούς των κατηγοριών τουρισμού στις οποίες απευθύνεστε (π.χ. οικογενειακός, αθλητικός, θαλάσσιος κ.ά.) ενώ θα είναι χρήσιμο να κρατήσετε ανοιχτό δίαυλο με τα κοινωνικά σας δίκτυα, στα οποία η παρουσία σας και οι απαντήσεις σε σχόλια οφείλει να γίνεται συχνά, με διαύγεια και την ευγένεια που επιβάλλει η επιχειρηματική σας υπόσταση. Τέλος, ενισχυτικά λειτουργούν και οι αξιολογήσεις από αναγνωρισμένους οργανισμούς αλλά και εξειδικευμένες τουριστικές πλατφόρμες, καθώς για πολλούς ανθρώπους στον κόσμο τα «αστέρια» που σας έχει απονεμηθεί, λειτουργούν ευεργετικά για την απόφαση τους.  

 

H αξία της προβολής των συγκριτικών οφελών:

Στην ουσία αναφερόμαστε στο γιατί κάποιος να προτιμήσει το δικό σας ξενοδοχείο από τον ανταγωνισμό.  Πρόκειται για την κεντρική ιδέα της διαδικτυακής σας επικοινωνίας και είναι απαραίτητο να προβάλλεται άμεσα και ξεκάθαρα στους επισκέπτες σας. Στο πλαίσιο αυτό,  οι παράγοντες που συνθέτουν τα συγκριτικά σας πλεονεκτήματα θα πρέπει να είναι σε κυρίαρχη θέση ώστε να γίνονται άμεσα αντιληπτά από τους επισκέπτες. Τέτοια πλεονεκτήματα είναι για  παράδειγμα οι εγκαταστάσεις σας, η τοποθεσία, ο εξοπλισμός, η κουζίνα σας, τα φυσικά χαρίσματα της επιχείρησής σας δηλαδή, αλλά και οι αιχμές της marketing στρατηγική σας όπως πακέτα all-inclusive, προσφορές και εποχιακές εκπτώσεις, συνδυαστικά δώρα για τη χρήση των υποδομών του ξενοδοχείου πέρα της παραμονής στο δωμάτιο. Έτσι, με τον ελάχιστο κόπο και τη σχετική επιχειρηματολογία, θα πετύχετε να κεντρίσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας, να ανταπεξέλθετε του σχετικού ανταγωνισμού και να καλλιεργήσετε τις προϋποθέσεις για την αύξηση των επισκεπτών σας. 

 

Ο ρόλος  της υπευθυνότητας απέναντι στα ειδικά κοινά και το περιβάλλον:

Για αρκετούς από τους χρήστες σημαντικό ρόλο για την τελική τους επιλογή είναι η κοινωνική ευθύνη που αποτυπώνεται στην εικόνα της επιχείρησης. Ο πιο άμεσος τρόπος για να το δείξετε αυτό στο site σας είναι να φροντίσετε να είναι φιλικό απέναντι στις ειδικές κατηγορίες κοινού. Όπως οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες, για τους οποίους μπορείτε να αξιοποιήσετε εφαρμογές που διευκολύνουν την ανάγνωσή των σελίδων του ιστοτόπου σας. Αντίστοιχα, και για τις διατροφικές κοινότητες που αυξάνονται ολοένα και περισσότερο στο εξωτερικό, όπως για παράδειγμα οι vegan, μπορείτε να αναρτήσετε ξεχωριστό μενού για τα γεύματά τους. Παράλληλα, για αυτούς που είναι συνειδητοποιημένοι με την οικολογία, αν και εσείς διαθέτετε προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον να προσθέσετε τις αντίστοιχες πληροφορίες στον ιστότοπό σας. Ανταποκρινόμενοι στα νέα δεδομένα της πραγματικότητάς μας, δημιουργείται ένα πολύ πιο υπεύθυνο προφίλ το οποίο συγκεντρώνει θετικά σχόλια και αποκτά το προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού για τη σεζόν που έρχεται.