Όλοι γνωρίζουμε την έννοια του street food. Τα γρήγορα, μικρά αλλά χορταστικά, όπως το σουβλάκι, η πίτσα, το burger, το hot dog, που η αγάπη και η προτίμηση του κόσμου τα έχει οδηγήσει να ορίσουν και μια ολόκληρη κατηγορία επιχειρήσεων. Αν δραστηριοποιείστε σε αυτήν την κατηγορία είναι μια κατάλληλη στιγμή να γνωρίσετε και μια νέα τάση που διαμορφώνεται, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και που έρχεται να αναμορφώσει τις συνταγές, το χαρακτήρα αλλά και τις πωλήσεις σας, το επονομαζόμενο «Gourmet Street Food».
Στην ουσία πρόκειται για μια προσπάθεια, να γίνει το παραδοσιακό fast food πιο εκλεπτυσμένο, πιο ελαφρύ αλλά και θρεπτικό, πιο πλούσιο σε επιρροές πολυεθνικών κουζινών και έτσι, να προσφέρει περισσότερες εναλλακτικές επιλογές γεύσεων και επιλογών στους καταναλωτές, στους οποίους απευθύνεται. Επιπλέον, επιχειρηματικά η μετατροπή μιας τέτοιας επιχείρησης σε gourmet μπορεί να απελευθερώσει τη δημιουργικότητά της, αλλά και να της δώσει ένα ακόμα «όπλο» στην προσπάθεια να ισχυροποιηθεί απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό της κατηγορίας της.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του gourmet fast food είναι, κυρίως η έμφαση σε φρέσκα υλικά (π.χ. νωπά κρέατα και όχι κατεψυγμένα, φρέσκα λαχανικά κ.λπ.). Οι καταναλωτές εκτιμούν και συχνά αποθεώνουν στις κριτικές τους τις επιχειρήσεις, που επιλέγουν πρώτες ύλες ημέρας, αντιλαμβανόμενοι και επιβραβεύοντας την έμφαση στην ποιότητα.
Σημαντικό χαρακτηριστικό είναι επίσης και η μίξη της μεσογειακής, με τις κουζίνες του κόσμου. Ένας κλασσικός γύρος κοτόπουλου σε αραβική πίτα ή ινδικό ψωμί, μια «grexico» δημιουργία, όπως το χοιρινό καλαμάκι σε burrito, ένα hot dog με μια ιαπωνική καυτερή σως ή κινέζικη σάλτσα, για παράδειγμα, είναι ενδιαφέροντες συνδυασμοί, που δίνουν άλλη χροιά στις κλασικές γεύσεις και επιπλέον προσελκύουν νέους πελάτες.
Ένα ακόμη στοιχείο της ταυτότητας, και ταυτόχρονα πλεονέκτημα, του gourmet street food είναι η επιστροφή στην πρώτη γραμμή της κουζίνας των πράσινων υλικών. Ένα σουβλάκι με μπρόκολο, μια σος αγκινάρας στις τηγανιτές πατάτες, ένα σάντουιτς ή burger λαχανικών, με τη σωστή ετοιμασία δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα γευστικά από τα αντίστοιχα παραδοσιακά γεύματα που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Ειδικά για την επιχείρηση, ανοίγουν τις πόρτες της για μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών, τους vegetarian και τους vegan, που μέχρι σήμερα ήταν αποκλεισμένη.
Tέλος, πέρα από την ποιότητα και τη δημιουργικότητα που αποτελούν βασική προτεραιότητα της τάσης του gourmet street food, έμφαση δίνεται στην μία και κεντρική ιδέα που χαρακτηρίζει τη διακόσμηση του χώρου της επιχείρησης. Ατμόσφαιρα που σε ξεκουράζει, διακόσμηση που ακολουθεί το ύφος της περιοχής ή σε ταξιδεύει μακριά της, ανοικτή και ελεύθερη στην οπτική των περαστικών κουζίνα, είναι κάποια από τα στοιχεία που διαφοροποιούν την έννοια του gourmet street food και την ανάγουν σαν μια τάση που έρχεται να εμπλουτίσει την κατηγορία των επιχειρήσεων γρήγορων γευμάτων.
Για να καταλήξετε στα πιάτα που θα σερβίρετε, θα χρειαστεί να κάνετε δοκιμές, να μάθετε να χειρίζεστε νέα υλικά, περισσότερους τρόπους ψησίματος και μαγειρέματος, να επινοήσετε νέους συνδυασμούς, να εξοικειωθείτε με κουζίνες που ενδεχομένως να σας ήταν άγνωστες, να αναζητήσετε νέους προμηθευτές για τα υλικά που θα προσθέσετε. Με άλλα λόγια, θα κάνετε μια πορεία που θα εξελίξει την επιχείρησή σας. Μια πορεία γνώσης και απόκτησης νέων δεξιοτήτων, που μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για το επόμενο βήμα σας στον χώρο της εστίασης.