Για τα περισσότερα εστιατόρια, το πιο σημαντικό πεδίο αναμέτρησης την περίοδο των γιορτών με την επιτυχία, δεν είναι άλλο από το μενού τους. Και αυτό γιατί με τις ενότητές του, το περιεχόμενό του, ακόμα και την εικαστική του εμφάνιση, προδιαθέτει τον καταναλωτή για την τελική του επιλογή, ενώ «καθρεφτίζει» το επίπεδο απόλαυσης που μπορεί να αποκομίσει τις νύχτες των ρεβεγιόν Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Καθώς όλοι εσείς που δραστηριοποιείστε στον κλάδο, μελετάτε τις προτάσεις που θα σας δώσουν το προβάδισμα στο περιβάλλον αυτών των ημερών, η ΕΝΑ φέρνει κοντά σας 5 μικρές συμβουλές, που μπορούν να απλοποιήσουν αυτή τη διαδικασία.
1. Διαμορφώστε το προφίλ του εορταστικού μενού σας
Κάθε κατάλογος εστιατορίου οφείλει να αποτυπώνει την ταυτότητα της επιχείρησης. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση αυτών των γιορτών, όπου η δημιουργία του πρέπει να εκπέμπει τη δική σας εορταστική γαστρονομική προσέγγιση. Από εκεί και πέρα, τα πράγματα απλοποιούνται καθώς η ίδια η κεντρική ιδέα που θα αποφασίσετε θα συγκεκριμενοποιήσει τις επιλογές σε πιάτα και ορεκτικά και θα σας βγάλει από τις δαιδαλώδεις αναζητήσεις σε μια πληθώρα εναλλακτικών δημιουργιών τόσο από την μεσογειακή κουζίνα όσο και από τις υπόλοιπες γευστικές πατρίδες του κόσμου. Ενδεικτικά παραδείγματα τα οποία μπορούμε να αναφέρουμε είναι:
- Το κλασικό και διαχρονικό: Με τις παρουσίες που οι παραδοσιακοί καταναλωτές αγαπούν να βλέπουν στο τραπέζι τους, τις σούπες, τις πίτες, τις σαλάτες λαχανικών, τις πατάτες και φυσικά τον αδιαφιλονίκητο πρωταγωνιστή των ημερών, το κρέας στις διάφορες εκδοχές του. Ένα μενού που «μυρίζει» σπίτι, ετοιμάζεται με τον κλασικό τρόπο αλλά συγκινεί με τις πληθωρικές γευστικές ποικιλίες του, πελάτες κάθε ηλικίας.
- Το μοντέρνο αλλά ελληνικό: Πιο κοντινό στις νεότερες γενιές καταναλωτών και τις διατροφικές τους ιδιαιτερότητες. Θα μπορούσε να έχει την vegan εναλλακτική με πιάτα βασισμένα σε λαχανικά, ζυμαρικά χωρίς γλουτένη, μανιτάρια και υπερτροφές. Στην πιο κοινή εκδοχή του, κυριαρχούν τα αλλαντικά και τυριά ΠΟΠ της χώρας μας, οι σούπες από κάστανο και άλλα εποχιακά προϊόντα, οι συνταγές με μοσχάρι ή χοιρινό με συνοδεία πουρέ και οι σαλάτες εσπεριδοειδών, μήλων και ροδιών. Δημιουργίες, δηλαδή, για τις οποίες θα βρείτε αρκετές ιδέες αλλά και όλα τα υλικά που θέλετε σε εξαιρετικά προνομιακές τιμές, ξεφυλλίζοντας το τρέχον και εορταστικό φυλλάδιο προσφορών μας.
- Το έθνικ και πολυπολιτισμικό: Σε περίπτωση που θέλετε να διαφοροποιηθείτε συνθέτοντας ένα μενού πολυπολιτισμικό, θα χρειαστεί να επιλέξετε τα πιο ταιριαστά πιάτα από τις κουζίνες που έλκουν γαστρονομικά τους Έλληνες καταναλωτές, σε κάποιες από τις οποίες έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο μας. Σε αυτήν την περίπτωση η αριστοτεχνικά ψημένη πάπια της κινέζικης κουζίνας μπορεί να αντικαταστήσει την απαιτητική στο χρόνο και θερμοκρασία γαλοπούλα, ιταλικές και ιβηρικές συνταγές έρχονται να προσθέσουν χρώμα κι άρωμα, ενώ θαλασσινά και εμπνεύσεις από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου μπορούν να δημιουργήσουν ορεκτικά που θα γοητεύσουν ακόμα και τον πιο ιδιαίτερο ουρανίσκο.
2. Δημοσιοποιήστε το αρκετά νωρίτερα
Επιτρέψτε στους πελάτες σας να πάρουν μια πρώτη γεύση από αυτά που τους ετοιμάζετε για την περίοδο των γιορτών. Έτσι, θα προκαλέσετε μεγαλύτερη προσμονή και φυσικά περισσότερο ενδιαφέρον για να σας επισκεφθούν. Μπορείτε να ξεκινήσετε τις επικοινωνιακές σας κινήσεις αποκαλύπτοντας τι σχεδιάζετε σε επίπεδο συνταγών και πρώτων υλών για το εορταστικό σας μενού, να διαφημίσετε είτε στο διαδίκτυο είτε με εντυποδιανομή το concept των φετινών γιορτών σας, ακόμα και να δημιουργήσετε στο Facebook μικρές δημοσκοπήσεις σχετικά με πιάτα για τα οποία είστε σε δίλημμα για το αν θα τα περιλάβετε στο μενού σας. Μια καλή κίνηση για αυτές τις περιπτώσεις είναι να ξεκινήσετε σταδιακά και επιλεκτικά να τις ενσωματώνετε στο μενού σας, ώστε να καταγράψετε τις αντιδράσεις τους και τον βαθμό αποδοχής τους, καταλήγοντας σε αυτό που θα φέρει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και περισσότερες παραγγελίες στις ημέρες των γιορτών.
3. Διαθέστε το για παραγγελίες κατ’ οίκον
Αν νομίζετε πως το χριστουγεννιάτικο μενού σας απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο σε όσους κάνουν κράτηση για το ρεβεγιόν, θα χρειαστεί να αλλάξετε άποψη. Αφουγκραστείτε την πραγματικότητα στην οποία αρκετοί πελάτες σας ετοιμάζουν συγκεντρώσεις στο σπίτι τους με πολλούς καλεσμένους, χωρίς απαραίτητα να έχουν τις γνώσεις και την εμπειρία να δημιουργήσουν κάποια ιδιαίτερα απαιτητικά πιάτα αλλά έχοντας πάντα την πρόθεση να ικανοποιήσουν και να εντυπωσιάσουν. Οπότε μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτήν την ευκαιρία προσφέροντας την εορταστική ενότητα των πιάτων σας. Ειδικά, εάν είστε σε θέση να δημιουργήσετε semi DIY γεύματα, δηλαδή φαγητά σχεδόν έτοιμα που χρειάζονται ζέσταμα ή ελάχιστο ψήσιμο πριν σερβιριστούν, θα κατάφερετε να προσφέρετε μια ολοκληρωμένη πρόταση τόσο σε γεύση, όσο και σε ικανοποίηση ετοιμασίας, που δύσκολα κάποιος από το κοινό που αναφέραμε θα μπορέσει να αρνηθεί. Με αυτήν την κίνηση, θα αποκτήσετε επιπλέον κοινό, πέρα από αυτό που θα έρθει στο εστιατόριό σας, θα διαφημιστείτε χωρίς κόστος σε ένα ευρύτερο κοινό, δηλ. τους καλεσμένους των πελατών σας και, φυσικά θα επωφεληθείτε από τα έσοδα των παραγγελιών και την ελεγχόμενη προμήθεια υλικών για γεύματα, ήδη αγορασμένα.
4. Δημιουργήστε τη γέφυρα μεταξύ των δυο ρεβεγιόν με έξυπνες κινήσεις
Τα δυο ρεβεγιόν των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι για τους περισσότερους επιχειρηματίες της εστίασης οι μέρες που «δίνουν» παράσταση τα ειδικά σχεδιασμένα εορταστικά μενού. Όμως μπορείτε με έξυπνες κινήσεις να γεφυρώσετε τη χρονική απόσταση που τα χωρίζει, διατηρώντας την επισκεψιμότητα στο κατάστημά σας σε υψηλά επίπεδα, αξιοποιώντας συγκεκριμένες ενότητες του μενού σας και αυξάνοντας τις ενδεχόμενες κρατήσεις στο εστιατόριό σας. Ακολουθώντας, λοιπόν, το θέμα του βασικού σας concept, και με ειδικά διαμορφωμένες προσφορές, μπορείτε να ανατροφοδοτείτε το ενδιαφέρον των πελατών σας και του κύκλου τους, με ενέργειες όπως:
- 26.12: After Christmas brunch
- 27.12: Βραδιά Χριστουγεννιάτικων cocktail και ποτών
- 28.12: Μπουφέ με χριστουγεννιάτικο γαστρονομικό χαρακτήρα
- 29.12: Γλυκές γιορτές με δώρο το επιδόρπιο
- 30.12: Αρχίζοντας την αντίστροφη μέτρηση για τη νέα χρονιά, με ειδικές τιμές σε επιλεγμένα πιάτα του καταλόγου σας
5. Και μετά τις γιορτές τι; Η οικονομική εκδοχή των «ακριβών» προτάσεων
Ανεξάρτητα από το concept που θα ακολουθήσετε, η διαδικασία της ετοιμασίας όλων αυτών των πιάτων, φέρνει στις αποθήκες σας συγκεκριμένα προϊόντα, στα ψυγεία σας επιλεγμένες πρώτες ύλες, στο προσωπικό σας επιπλέον δεξιότητες και στους πελάτες σας εντυπώσεις που θα ήθελαν να τις ζήσουν ξανά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μην ξεχνάτε, επίσης, ο μήνας που ακολουθεί συνεχίζει να βαδίζει σε ένα πιο ήπιο εορταστικό κλίμα, με αρκετές εξόδους από πελάτες κάθε ηλικίας. Γι’ αυτό μπορείτε να κινηθείτε έξυπνα, προσαρμόζοντας τη πολυτελή ενότητα του χριστουγεννιάτικου μενού σας σε μια πιο οικονομική εκδοχή, ενσωματώνοντάς την στις προτάσεις σας για το υπόλοιπο του χειμώνα. Μια κίνηση που θα σας αποζημιώσει και σε δημοτικότητα και σε έσοδα, καθώς αρκετοί πελάτες στην επόμενη επίσκεψή τους στο εστιατόριο στο οποίο γευμάτισαν στις γιορτές, ζητούν πιάτα που απόλαυσαν τότε και συνήθως προς απογοήτευσή τους μαθαίνουν ότι ήταν αποκλειστικά και μόνο διαθέσιμα για μια ή δυο νύχτες.