Το φετινό φθινόπωρο εξελίσσεται σε μια απαιτητική περίοδο για το σύνολο των κλάδων της Ελληνικής οικονομίας. Οι διεθνείς συγκυρίες αποτελούν παράγοντες που προβληματίζουν το καταναλωτικό κοινό και επιδρούν στον τρόπο συμπεριφοράς του αλλά και στις κινήσεις των αγορών του. Ειδικά για τον χώρο της μικρής λιανικής και των mini market, η κατανόηση των νέων αυτών καταναλωτικών τάσεων μπορεί να οδηγήσει σε μια καλύτερη αντιμετώπιση των συγκεκριμένων συνθηκών και να ενεργοποιήσει μια σειρά κινήσεων που θα βοηθήσουν την κερδοφορία στην οποία στοχεύει κάθε επιχείρηση αλλά και στη διατήρηση της επωνυμίας της ψηλά στην εκτίμηση των πελατών της.
Η επιστροφή στο κυνήγι της προσφοράς (next best offer):
Το πώς θα πετύχει ένας καταναλωτής τον στόχο του, να γεμίζει δηλαδή το καλάθι των αγορών του με όλα τα προϊόντα που θεωρεί αναγκαία για αυτόν και την οικογένειά του, αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες που συμβάλλουν στη μεταβολή της αγοραστικής συμπεριφοράς του. Η πρώτη αντίδραση είναι η επιστροφή στην ευκαιριακή αγορά λόγω προσφοράς: Το λεγόμενο “next best offer”, το οποίο σημαίνει τον εντοπισμό καλύτερων και προνομιακών τιμών κατά την περιήγησή του στα σημεία πώλησης των προϊόντων που αναζητά. Πρακτικά για εσάς αυτό μεταφράζεται στο ότι για έναν μέσο επισκέπτη της επιχείρησής σας νέος και σημαντικός πόλος έλξης είναι η προσφορά ή οι προσφορές που έχετε ετοιμάσει για αυτόν. Αυτές είναι που θα αναζητήσει σε πρώτη προτεραιότητα. Εάν δεν τις βρει, η επόμενη στρατηγική του είναι η σύγκριση των τιμών μεταξύ των βασικών προϊόντων σας αλλά και του συνόλου των προτάσεών σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας. Σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθεί και από αυτή τη διαδικασία θα προχωρήσει στη μείωση των αγορών του, όπου τα προϊόντα επιβίωσης (τρόφιμα) πιέζουν εκτός καλαθιού την ποσότητα των προϊόντων διαβίωσης (ατομική φροντίδα). Γι’ αυτό είναι σημαντικό, πέρα από τις τακτικές σας εκπτωτικές κινήσεις σε αντιπροσωπευτικές σειρές των βασικών κατηγοριών, να φροντίσετε να είστε εφοδιασμένοι με οικονομικότερες ή φτηνότερες επιλογές που θα επιτρέψουν στους πελάτες σας να διεκπεραιώσουν τις απαραίτητες αγορές για τις οποίες σας επισκέφθηκαν. Σε αυτήν σας την προσπάθεια τα καταστήματα της αλυσίδας EΝΑ Food C&C μπορούν να σας προσφέρουν στήριξη στην πράξη. Όχι μόνο με την μεγάλη ποικιλία των προϊόντων που μπορούν να σας προμηθεύσουν, με εκατοντάδες κωδικούς για κάθε καταναλωτική κατηγορία, και τη διαρκή ανανέωση με νέα είδη χονδρικής, αλλά και με τις πιο ανταγωνιστικές τιμές για τις προμήθειες χονδρικής σας. Κάτι που μπορείτε να δείτε στην ενότητα των προσφορών μας και το 15ήμερο φυλλάδιό μας, που θα σας επιτρέψουν να συνδυάσετε έναν ελκυστικό αλλά και κερδοφόρο για τους πελάτες σας τρόπο λειτουργίας του mini market σας.
Η προτίμηση στην ιδιωτική ετικέτα:
Οι καταναλωτές αναζητούν αυτήν την περίοδο, πιο επίμονα, τους λεγόμενους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας που υπογράφονται από επωνυμίες τοπικές, εθνικές αλλά και εισαγόμενες, λιγότερο γνωστές από τους επώνυμους πολυεθνικούς ομίλους αλλά πιο προσιτές στην τελική τους τιμή. Οι κατηγορίες στις οποίες συμβαίνει αυτό είναι τα τρόφιμα (όσπρια, ζυμαρικά κ.ά.), αλλά και τα προϊόντα οικιακής φροντίδας (χαρτί κουζίνας, καθαριστικά κ.ά.). Για να συμβεί όμως αυτό προς όφελος και των δικών σας πωλήσεων, χρειάζεται και η αντίστοιχη αλλαγή στη σύνθεση των ραφιών σας. Η προμήθεια, λοιπόν, τέτοιων προϊόντων, εγνωσμένης αξίας και απόδοσης και φυσικά χαμηλότερου κόστους, είναι μια κίνηση που θα διατηρήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα τη ροή της επισκεψιμότητάς σας και δεν θα οδηγήσει το πελατολόγιο σας στην αναζήτηση τέτοιων προτάσεων από τους ανταγωνιστές σας. Σε αυτήν την προσπάθειά σας, η αλυσίδα καταστημάτων ΕΝΑ Food C&C είναι δίπλα σας με έναν πλήρη, ειδικά διαμορφωμένο για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής, κατάλογο προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και αποκλειστικής διάθεσης για να κάνετε ακόμα πιο ελκυστικές τις περιζήτητες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, τα τυροκομικά, τα αλλαντικά, τα είδη ψυγείου και κατάψυξης, τα αρτοσκευάσματα κ.ά. αλλά και αυτές δεύτερης προτεραιότητας όπως τα αλκοολούχα ποτά, τα είδη ατομικής περιποίησης και τα αναλώσιμα.
Ο ρόλος του διαδικτύου για την έξυπνη αγορά:
Η λέξη κλειδί για τον καταναλωτή αυτή την περίοδο είναι η έξυπνη αγορά. Η αγορά, δηλαδή, ενός προϊόντος που συμφέρει οικονομικά αλλά μπορεί και να ανταπεξέλθει όσο το δυνατό περισσότερο, στις ποιοτικές προδιαγραφές και προσδοκίες του αγοραστικού κοινού. Μια τάση, που αξιοποιεί μια θετική «κληρονομιά» της πανδημίας, την εξοικείωση ακόμα και μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτών στην πλοήγηση στο περιβάλλον του Internet και την ηλεκτρονική αγορά. Εντοπίζουν τις προσφορές που τους εξυπηρετούν, συγκρίνουν τιμές και ποιότητα, ανιχνεύουν τα κοντινότερα σημεία πώλησης των ειδών που θέλουν, και με αυτόν τον τρόπο ελαχιστοποιούν τη δαπάνη των αγορών τους. Απαραίτητη, λοιπόν, κίνηση για εσάς και την επιχείρησή σας είναι να ξεκινήσετε – εφόσον δεν το έχετε κάνει ήδη – να αξιοποιείτε τις δυνατότητες που σας προσφέρουν τα σημεία της ηλεκτρονικής σας παρουσίας. Προωθήστε τις προσφορές, τις επίκαιρες και έκτακτες εκπτώσεις, σας στο διαδίκτυο, αξιοποιήστε τις μηχανές αναζήτησης προς όφελος της δημοτικότητάς σας αλλά και της ανιχνευσιμότητάς σας, εκμεταλλευθείτε τις πρακτικές και τις λύσεις που σας δίνουν τα κοινωνικά δίκτυα για να προβληθείτε και να επωφεληθείτε από την τιμολογιακή σας πολιτική και την ευρεία γκάμα επιλογών για τους πελάτες σας στα ράφια σας.