Τα μεγάλα καταστήματα και σουπερμάρκετ αποτελούν σημαντικό ανταγωνισμό για μικρούς, τοπικούς λιανοπωλητές και καταστήματα. Κάποια στιγμή, σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες καταστημάτων μικρής λιανικής θα κάνουν την ίδια ερώτηση: «Πώς μπορούμε να διαφοροποιηθούμε από τον ανταγωνισμό;». Μπορείτε να ανταγωνιστείτε ένα μεγάλο κατάστημα λιανικής αρκεί να μάθετε το πώς να δίνετε προσοχή σε κάθε πτυχή της λειτουργίας του καταστήματός σας αναβαθμίζοντας την εμπειρία των πελατών σας. Ακολουθούν, λοιπόν, μερικές συμβουλές και στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε, να διατηρήσετε τους πελάτες σας ή και να προσελκύσετε νέους.
Δημιουργήστε μια σταθερή ψηφιακή παρουσία για τη μικρή επιχείρησή σας
Χρησιμοποιήστε τις σελίδες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αναδείξετε την προσωπική πλευρά της επιχείρησής σας κοινοποιώντας τακτικά φωτογραφίες του καταστήματός σας, του προσωπικού, των πελατών σας (με την άδειά τους) και των προϊόντων σας. Δημιουργήστε προφίλ για την επιχείρησή σας στο Facebook, και ενθαρρύνετε τους αγοραστές σας να κάνουν check-in και να μοιράζονται ενημερώσεις ενώ βρίσκονται στο κατάστημά σας. Με το ψηφιακό μάρκετινγκ, είναι πιο εύκολο από ποτέ για τις μικρές επιχειρήσεις να δημιουργήσουν μια υπερμεγέθη παρουσία. Παλαιότερα η προβολή του ονόματος μιας επιχείρησης συνεπαγόταν ακριβή παραδοσιακή διαφήμιση. Σήμερα, ωστόσο, υπάρχουν πολλοί δωρεάν ή χαμηλού κόστους τρόποι για να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες. Το οργανικό μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας τρόπος για να αυξήσετε το αποτύπωμά σας στο διαδίκτυο, να προσελκύσετε καταναλωτές από διάφορες πλατφόρμες και να μοιραστείτε μαζί τους τη μοναδική φωνή και την προσωπικότητα της επιχείρησής σας. Οι προσεγγίσεις ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως η διαφήμιση στο Facebook και οι διαφημίσεις πληρωμής ανά κλικ, σας παρέχουν την ευκαιρία να προσεγγίσετε νέο κοινό με πολύ χαμηλό κόστος. Οι περισσότεροι καταναλωτές πρέπει να δουν το όνομα μιας επωνυμίας επτά φορές προτού να σκεφτούν να συνεργαστούν μαζί της. Έτσι, όσο περισσότερο μπορείτε να προβάλλετε το όνομα της επιχείρησής σας στους τοπικούς πελάτες, τόσο καλύτερα μπορείτε να ανταγωνιστείτε τη μεγάλη επωνυμία που έχει ήδη αναγνώριση ονόματος.
Δημιουργήστε τη φήμη της επιχείρησής σας
Υπάρχουν πολλές μικρές επιχειρήσεις με εξαιρετική φήμη που έχουν γίνει ο αγαπημένος προορισμός των πελατών της περιοχής. Εστιάστε, λοιπόν, χρόνο και προσπάθεια στην οικοδόμηση της φήμης της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο ζητώντας σχόλια από τους πελάτες στα social media που διαθέτετε και απαντώντας σε όλες τις κριτικές του κοινού. Για τυχόν αρνητικές κριτικές ακολουθήστε τα εξής βήματα:
- Απαντήστε έγκαιρα. Οι πελάτες θα εκτιμήσουν μια άμεση απάντηση.
- Μείνετε επαγγελματίες και ευγενικοί. Ποτέ μην επικρίνετε και αποφύγετε να πάρετε την κριτική προσωπικά.
- Κατανοήστε την εμπειρία του πελάτη σας με την επιχείρησή σας προτού απαντήσετε. Εάν κάποιος αναφέρει ένα πρόβλημα με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, διερευνήστε για να δείτε τι μπορεί να πήγε στραβά. Να είστε ειλικρινείς σχετικά με τα λάθη που έγιναν και τα βήματα που έχετε κάνει (ή θα κάνετε) για να διορθώσετε την κατάσταση.
- Ζητήστε συγγνώμη όταν χρειάζεται, αλλά μην αναλάβετε την ευθύνη για πράγματα που δεν ήταν δικό σας λάθος. Δείξτε συμπόνια και ενσυναίσθηση για τον πελάτη.
- Προσφερθείτε να το συζητήσετε. Εάν αυτή είναι η πρώτη φορά που ακούτε ένα παράπονο, προσκαλέστε τον πελάτη να σας στείλει email ή να τηλεφωνήσει ώστε να προσπαθήσετε να λύσετε το ζήτημα μαζί του.
- Δείξτε ότι είστε αυθεντικοί και γνήσιοι. Υπογράψτε το όνομα ή τα αρχικά σας για να δείξετε ότι παίρνετε το θέμα στα σοβαρά και ότι ένα πραγματικό άτομο ακούει.
Παρέχετε άριστη εξυπηρέτηση πελατών & άνεση
Ως ιδιοκτήτης επιχείρησης μικρής λιανικής, έχετε τη δυνατότητα να αναπτύξετε μια βαθύτερη, ισχυρότερη, πιο προσωπική σχέση με τους πελάτες σας. Η εξυπηρέτηση πελατών έχει την ίδια αξία με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Στην πραγματικότητα, το 90% των ανθρώπων εστιάζουν στην εξυπηρέτηση πελατών όταν αποφασίζουν εάν θα ξαναεπισκεφτούν ή όχι ένα κατάστημα. Οι πελάτες εκτιμούν και επιδιώκουν σχέσεις και εμπειρίες. Εάν οι πελάτες σας γνωρίζουν ότι παρέχετε μια σχέση που δεν μπορούν να αποκτήσουν σε μια άλλη παρόμοια επιχείρηση, θα επιστρέφουν συνεχώς σε εσάς. Δημιουργήστε, επίσης, έναν χώρο που μπορούν να απολαύσουν οι πελάτες σας. Όταν φτιάχνετε τον εκθεσιακό χώρο ή το κατάστημά σας, εστιάστε στις πέντε αισθήσεις και δημιουργήστε μια καθηλωτική εμπειρία στην οποία οι επισκέπτες πηγαίνουν τόσο για την ατμόσφαιρα όσο και για τα προϊόντα. Ένα πρόβλημα με τα μεγάλα καταστήματα λιανικής είναι το φυσικό τους μέγεθος. Οι πελάτες πρέπει να περάσουν από διαδρόμους και διαδρόμους αγαθών για να βρουν αυτό που χρειάζονται. Αυτό κάνει τη στάση για ένα γρήγορο αντικείμενο μια μεγάλη ταλαιπωρία. Διαφοροποιήστε το κατάστημά σας δείχνοντας πώς κάνετε τις αγορές τους εύκολες. Το σχετικό άρθρο μας έχει όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την σωστή τοποθέτηση των προϊόντων στα κατάστημά σας ώστε να διευκολύνετε την εμπειρία των πελατών σας. Στα μεγάλα, επίσης, καταστήματα το προσωπικό είναι εκεί συχνά για να βοηθήσει μόνο μόλις οι πελάτες αποφασίσουν για ένα προϊόν. Δεν αφιερώνουν χρόνο για να ακούσουν τις ανάγκες και τον προϋπολογισμό ώστε να τους ταιριάξουν με το καλύτερο προϊόν. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας να παρέχει βοήθεια στους πελάτες σας ώστε να βρίσκουν τους τέλειο προϊόν για τις ανάγκες και τον προϋπολογισμό τους και χρησιμοποιήστε το προς όφελος σας ως μικρή επιχείρηση.
Πραγματοποιήστε δελεαστικές προσφορές & διαγωνισμούς
Οι πελάτες αγαπούν τους διαγωνισμούς και τις προσφορές. Αναπτύξετε ένα τακτικό πρόγραμμα προσφορών ή διαγωνισμών. Σκεφτείτε τις εποχιακές εκπτώσεις που μπορείτε να πραγματοποιήσετε, τις προσφορές της ημέρας ή της εβδομάδας και τους διαγωνισμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσετε την επιχείρησή σας, να αλληλοεπιδράσετε με τους πελάτες σας και να προσελκύσετε περισσότερα άτομα που βρίσκονται στην τοποθεσία σας. Κοντά σας σε αυτή την κίνηση τα καταστήματα ΕΝΑ Food C&C με μια ευρεία γκάμα προϊόντων για να διαλέξετε, σε χαμηλές τιμές, ειδικά σχεδιασμένες για τους επαγγελματίες, που μπορείτε να ανακαλύψετε στο έντυπο μας και στις τακτικές προσφορές μας, καθώς και στους καταλόγους προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας και Κρέατος.