3 τρόποι για να αυξήσετε τις παραγγελίες σας στη διάρκεια της Σαρακοστής

3 τρόποι για να αυξήσετε τις παραγγελίες σας στη διάρκεια της Σαρακοστής | Ena Blog
3 τρόποι για να αυξήσετε τις παραγγελίες σας στη διάρκεια της Σαρακοστής | Ena Blog

Όλοι γνωρίζουμε πως η περίοδος που διανύουμε έχει τη δική της διατροφική ταυτότητα: είναι η επονομαζόμενη Σαρακοστή, η οποία μας προετοιμάζει για την Μεγάλη Εβδομάδα και τη γιορτή του Πάσχα. Και όλοι γνωρίζουμε, πως αυτές τις ημέρες αρκετοί από τους καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να νηστέψουν, είτε λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων, είτε για να κάνουν μια mini δίαιτα ενόψει του καλοκαιριού που έρχεται. Πώς όμως μια κλασική επιχείρηση εστίασης μπορεί να αξιοποιήσει αυτήν την κατηγορία γευμάτων, για να ενισχύσει τις παραγγελίες που δέχεται, είτε για take away είτε για delivery; Για να σας βοηθήσουμε σε αυτή σας την προσπάθεια, σας παραθέτουμε 3 ιδέες που μπορούν να κάνουν το μενού των νηστίσιμων προτάσεών σας πιο ελκυστικό και να αυξήσουν τη ζήτηση των εν λόγω πιάτων σας. 

1. Η νηστίσιμη εκδοχή των παραδοσιακών και δημοφιλών γευμάτων

Από τη στιγμή που δραστηριοποιείστε στον χώρο της εστίασης, γνωρίζετε ότι η Σαρακοστή και η Μεγάλη Εβδομάδα φέρνουν στο προσκήνιο μια πληθώρα προϊόντων, τα οποία σας δίνουν την ευκαιρία των απεριόριστων συνδυασμών και δημιουργιών. Από την άλλη, γνωρίζετε ότι από το κλασικό μενού σας υπάρχουν συγκεκριμένες συνταγές, οι οποίες είναι χαρακτηριστικά αγαπημένες και περιζήτητες από το κοινό σας. Μια καλή κίνηση είναι το πάντρεμα και των δυο. Δηλαδή, να ενθέσετε στις προτάσεις που έχετε για τηλεφωνικές, ηλεκτρονικές και take away  παραγγελίες και την νηστίσιμη εκδοχή των best seller σας. Για παράδειγμα, αν η επιχείρησή σας ανήκει στην κατηγορία του γρήγορου φαγητού, δίπλα στις πίτες με τον κλασικό γύρο, οι πίτες με φαλάφελ ή τα σουβλάκια λαχανικών σίγουρα δεν θα περάσουν απαρατήρητες ως προτάσεις. Αν η πίτσα με το όνομα της επιχείρησής σας είναι διάσημη, δημιουργήστε και τη σαρακοστιανή «αδελφή» της, αντικαθιστώντας το τυρί με φυτικό προϊόν και αντλώντας έμπνευση από τον πλούτο των ζαρζαβατικών της Μεσογείου για τη στρώση της. Εάν πάλι, έχετε μια ταβέρνα που παραδίδει πιάτα κατ’ οίκον φροντίστε να ενημερώσετε ότι τα θαλασσινά, τα μεζεδάκια σας, οι κεφτέδες από ντομάτα ή κολοκύθια εμπεριέχονται στις αποστολές σας και το delivery σας είναι σε θέση να φέρει αυτά τα εδέσματα στο τραπέζι των καταναλωτών σας, τόσο νόστιμα και τραγανά όσο θα τα απολάμβαναν και στο τραπέζι του καταστήματός σας. Μια χρήσιμη συμβουλή, από τη στιγμή που διαθέτετε την ανάλογη δυνατότητα και ικανότητα στην κουζίνα σας, είναι να δώσετε σε κάθε σας πιάτο τις εναλλακτικές των νηστίσιμων επιλογών σε υλικά, σάλτσες και σύνθεση, ώστε να δημιουργήσουν οι ίδιοι οι πελάτες σας το δικό τους – κατά παραγγελία – σαρακοστιανό πιάτο. Θα δείτε ότι αρκετοί θα αιφνιδιαστούν ευχάριστα επισκεπτόμενοι τον ιστότοπο ή το κατάστημά σας, θα γοητευθούν και θα μπουν στο ρόλο του chef, ενώ η εξατομικευμένη εξυπηρέτησή τους θα λειτουργήσει υπέρ σας και αυτήν την περίοδο, αλλά και στο επόμενο χρονικό διάστημα.

2. Η επένδυση στη δύναμη της εικόνας και τη γοητεία του αποτελέσματος  

Μια αλήθεια που συνοδεύει τα νηστίσιμα πιάτα είναι το επίπεδο δυσκολίας τους για ανθρώπους, οι οποίοι δεν είναι επαγγελματίες της κουζίνας. Η διαχείριση των υλικών, ειδικά όταν είναι φρέσκα, ο απαιτητικός καθαρισμός μαλακίων και οστρακοειδών, τα συγκεκριμένα βήματα προετοιμασίας πριν από το μαγείρεμα (όπως το ξεπάγωμα, το μαρινάρισμα, το ζύμωμα κ.ά.) και αρκετές φορές ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση ενός τέτοιου πιάτου, είναι αποθαρρυντικοί παράγοντες για μια μεγάλη πλειοψηφία καταναλωτών με περιορισμένο ελεύθερο χρόνο, καθημερινά. Και φυσικά, πια, η κρίσιμη στιγμή που μπορεί να απογοητεύσει έναν επίδοξο ιδιώτη σεφ είναι η τελική εικόνα του πιάτου κατά το σερβίρισμα. Αυτό είναι και ένα σημείο κλειδί από το οποίο μπορείτε να βγάλετε σημαντικά οφέλη. Απλά, δημιουργήστε τις ευφάνταστες συνταγές που προορίζετε για τις παραγγελίες σας, ετοιμάστε τα προτεινόμενα λαχταριστά σας πιάτα με τη μαεστρία που σας διακρίνει και… αποθανατίστε τα. Τραβήξτε επαγγελματικές λήψεις ή συνεργαστείτε με κάποιον έμπειρο φωτογράφο και συνοδέψτε το μενού σας με τις άψογες, φωτεινές, λαχταριστές αποτυπώσεις των συνταγών σας. Έτσι, θα κερδίσετε με άνεση την επιλογή παραγγελίας από τους καταναλωτές σας σε σχέση με την πρόθεση ετοιμασίας από τους ίδιους, ενώ παράλληλα, θα έχετε και το προβάδισμα σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας που έχουν στη σχετική ενότητά τους μόνο κειμενική πληροφορία. Μια χρήσιμη συμβουλή: Απελευθερώστε τις λήψεις σας από τα μειονεκτήματα του εσωτερικού ενός καταστήματος, που θέλει ειδικό φωτισμό και συγκεκριμένα σημεία λήψης. Επιλέξτε φωτογράφηση στον υπαίθριο χώρο του καταστήματός σας, δίνοντας και μια αίσθηση για αυτόν ενόψει του επικείμενου ανοίγματός σας, ή αφεθείτε στη δύναμη της φύσης και των τοπίων της που έχουν αρχίσει να πλημμυρίζουν ανοιξιάτικο φως και χρώμα και να μεταδίδουν ευχάριστα συναισθήματα και θετική διάθεση. 

3. Η Σαρακοστή και η “διατροφική” διάσταση της 

Όπως ήδη αναφέραμε, στους ανθρώπους που νηστεύουν αυτήν την περίοδο περιλαμβάνεται και ένα μεγάλο κοινό το οποίο ακολουθεί αυτόν τον διατροφικό προσανατολισμό ως διέξοδο δίαιτας για λόγους αδυνατίσματος ή ευεξίας και αποτοξίνωσης. Άλλωστε είναι γνωστό, ότι πολλά από τα σαρακοστιανά πιάτα είναι θρεπτικότερα και αρκετά από αυτά – όχι όμως όλα – λιγότερο «βαριά» σε λιπαρά σε σχέση με τις συνταγές με κρέας και τυροκομικά. Οπότε, σας δίνετε και η δυνατότητα να αντλήσετε και ένα σημαντικό αριθμό παραγγελιών και από αυτήν την κατηγορία πελατών. Πώς; Συνοδεύοντας τις προτάσεις του μενού σας με τη σχετική θερμιδομετρική ενημέρωση. Για παράδειγμα, δίπλα από ένα πιάτο πέρα από την αναγραφή των υλικών, μπορείτε να προσθέσετε και τον αριθμό των θερμίδων. Έτσι, δημιουργείται το δικό σας διατροφικό οδηγό για τους πελάτες σας, παρέχοντας βασική και απαραίτητη γι’ αυτούς πληροφορία. Εάν θέλετε όμως να τονίσετε και τη θρεπτικότητα των γευμάτων σας, μπορείτε να εμπλουτίσετε τις περιγραφές σας με τα ευεργετικά συστατικά που προσφέρουν στον οργανισμό μας. Δηλαδή το είδος και την ποικιλία των πρωτεϊνών, βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων που κρύβονται πίσω από μια συνταγή της Σαρακοστής που την ανάγουν ως κατάλληλη επιλογή για κάθε ηλικία και για κάθε διατροφική κοινότητα. Ίσως αυτό απαιτεί λίγο περισσότερο ψάξιμο για εσάς, σε δεδομένες πληροφορίες που θα βρείτε άνετα σε μια πλοήγησή σας στο διαδίκτυο, την ανάρτηση τους ηλεκτρονικά, αλλά και φυσικά στο κατάστημά σας στο σημείο παραγγελιών take away, ή και την ενσωμάτωσή τους σαν ένθετο στους καταλόγους σας. Όμως, είναι μια κίνηση που σας προσδίδει μια ολοκληρωμένη διάσταση επαγγελματία στα μάτια του κοινού σας: Του επιχειρηματία της εστίασης που δεν ξέρει μόνο από γεύματα, αλλά και πόσα καλά μπορούν να φέρουν σε κάθε άνθρωπο και οικογένεια που θα τα απολαύσει.