Αλλαντικά: Τι αλλάζει σε μια διαχρονικά δυνατή κατηγορία

Αλλαντικά: Τι αλλάζει σε μια διαχρονικά δυνατή κατηγορία | Ena Blog
Αλλαντικά: Τι αλλάζει σε μια διαχρονικά δυνατή κατηγορία | Ena Blog

Μια από τις πιο δυνατές κατηγορίες τροφίμων στη χώρας μας είναι τα αλλαντικά. Αποτελεί μια δημοφιλέστατη κατηγορία για καταναλωτές κάθε ηλικίας, ενώ περιλαμβάνει προϊόντα τα οποία έχουν πολλαπλή χρηστικότητα, τόσο για τη δημιουργία σνακ όσο και σαν συστατικά μιας ευρείας γκάμας συνταγών. Το σημαντικό σε αυτόν τον χώρο είναι ότι τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζει μια έντονη κινητικότητα και εξέλιξη, απόρροια των διατροφικών εξελίξεων και τάσεων. Αλλαγές που δημιουργούν αξιόλογες ευκαιρίες για τα καταστήματα που εμπορεύονται αλλαντικά, ανάμεσά τους και τα καταστήματα μικρής λιανικής και mini market. 

Σε αυτές τις αλλαγές θα αναφερθούμε συνοπτικά, επισημαίνοντας τα θετικά τους στοιχεία και συμβάλλοντας στην προσπάθειά όλων, όσοι δραστηριοποιείστε επαγγελματικά σε αυτήν την κατηγορία, για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. 

Ο ρόλος των χαμηλών λιπαρών

Ολοένα και περισσότερο το επίκεντρο του ενδιαφέροντος αρκετών καταναλωτών στρέφεται στα προϊόντα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά, αλάτι, ζωικό λίπος και συντηρητικά, είτε όταν κάνει μεγαλύτερης έκτασης αγορές σε μεγάλα super markets είτε για μικρές καθημερινές αναπληρώσεις ειδών στα γειτονικά mini markets. Επομένως, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι οι κύριοι εκπρόσωποι αυτής της κατηγορίας οφείλουν να έχουν δυναμικό παρών στο ψυγείο σας, αφού αποτελούν προτιμήσεις πρώτης προτεραιότητας: Καπνιστή γαλοπούλα, βραστή γαλοπούλα, πάριζα και λουκάνικα χωρίς γλουτένη, ακόμα και υβριδικά προϊόντα με ελαιόλαδο και άλλα φυτικά συστατικά, αποτελούν «σημαιοφόρους» αυτής της τάσης. Κυρίως όμως είναι τα προϊόντα που δύσκολα θα σας «προδώσουν», αφού δεν γίνεται να μην εξαντληθούν στη διάρκεια της εβδομάδας. 

Η άνοδος των premium κωδικών και ο ρόλος της μικρής λιανικής 

Παράλληλα, ένα νέο δεδομένο έρχεται να δημιουργήσει μια ακόμα πιο ενδιαφέρουσα εικόνα στην κατηγορία. Είναι η άνοδος των λεγόμενων premium προϊόντων, που αγκαλιάζει, πέρα από τους υγιεινούς κωδικούς, μια σειρά αλλαντικών που χαρακτηρίζονται ως εκλεκτά. Είτε από φρέσκο κρέας, είτε γνήσιοι εκπρόσωποι τοπικών και Π.Ο.Π. δημιουργιών, π.x. απάκι, καβουρμάς, λούτζα, τα λουκάνικα Μάνης και Ευρυτανίας, σύγκλινο, τα σαλάμια του Ιονίου κ.λπ. είτε εξειδικευμένης χρήσης, όπως για παράδειγμα λουκάνικα αποκλειστικά για BBQ, παστουρμάς για πίτες και άλλα συναφή εδέσματα. Αυτή η ομάδα των επίλεκτων προϊόντων έχει αρχίσει και «κλέβει» την παράσταση των προτιμήσεων του καταναλωτικού κοινού, το οποίο αφήνει πίσω του την εποχή του κυνηγιού της οικονομικότερης λύσης. Πλέον, η βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής το κερδίζει και καθορίζει τις τελικές αγορές του. Σε αυτήν την στροφή, σημαντικός σταθμός είναι τα καταστήματα μικρής λιανικής τα οποία συνδέονται στην αντίληψη του καταναλωτή με μικρότερες μεν σε όγκο αλλά πιο επιλεκτικές σε ποιότητα προμήθειες. Οπότε, μεταξύ των προϊόντων σας, αξίζει να συμπεριλάβετε τέτοιας κατηγορίας αλλαντικά, είτε τυποποιημένα είτε πάγκου – κοπής, αφού, αν δεν σας έχουν ήδη ζητηθεί από τους πελάτες σας, αναμένεται να αυξηθεί η κίνηση και η καταναλωτική τους αποδοχή στο άμεσα προσεχές χρονικό διάστημα.  

Ο πειραματισμός και η καινοτομία τροφοδοτεί εξελίξεις

Και εάν η αγάπη για την παράδοση, τις εταιρείες και τους κωδικούς που την υπηρετούν παραμένει εξαιρετικά δυνατή για την πλειονότητα των Ελλήνων, μια άλλη δύναμη που φέρνει εξέλιξη στον κλάδο είναι η τεχνολογία τροφίμων και οι καινοτόμες συνθέσεις προϊόντων. Και αυτό, γιατί μιλάμε για προϊόντα τα οποία, πέρα από βασικά του πρωϊνού ή του τραπεζιού μιας οικογένειας, είναι ιδανικά σνακ για μικρά και θρεπτικά διαλείμματα στη διάρκεια της ημέρας, στο σχολείο ή την εργασία. Οπότε, υπάρχει ένας μεγάλος χώρος που αντέχει πειραματισμούς, δικαιώνει γευστικές πρωτοβουλίες, οδηγεί «υβριδικές» συνθέσεις να ανθίσουν και να αγαπηθούν από κάθε κοινό, κάθε ηλικίας και οικονομικής κατάστασης.  Από νέες συσκευασίες για ατομική κατανάλωση, ευφάνταστους και πρωτότυπους συνδυασμούς με άλλα φρέσκα προϊόντα, όπως κρεμμύδι και εσπεριδοειδή, κωδικούς εμπλουτισμένους με καρπούς ή ακόμα και υπερτροφές, με τυροκομικά και λιαστή ντομάτα, με λαχανικά ή και μέλι, έως και με πιπεριά ή τσίλι, για τους οπαδούς της πιο πικάντικης γεύσης, η κατηγορία διαρκώς ξεδιπλώνει την προσαρμοστικότητα αλλά και τη δημιουργικότητά της. Απέναντι σε αυτόν τον απεριόριστο καμβά επιλογών που παρουσιάζονται μπροστά σας καθημερινά, αξίζει να δείξετε έμπρακτα την αποδοχή και τη στήριξή σας. Μην ξεχνάτε ότι προϊόντα που αιφνιδιάζουν ευχάριστα τους καταναλωτές, είναι αρκετά υποσχόμενα και φιλοδοξούν να γίνουν οι επόμενοι ηγέτες στην κατηγορία. Οπότε αξίζει να εντάξετε, τα πιο αντιπροσωπευτικά από αυτά ή αυτά, που κατά τη γνώμη και τα δεδομένα σας, ανταποκρίνονται καλύτερα στο προφίλ των πελατών σας, και να απαντήσετε τόσο στον ανταγωνισμό όσο και στις αναδυόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις, ενισχύοντας την επωνυμία και φυσικά, τις πωλήσεις σας. 

Αυτή είναι μια συνοπτική απεικόνιση της νέας πραγματικότητας που διαμορφώνεται στην κατηγορία των αλλαντικών. Μια κατηγορία στην οποία σημειώνονται μέρα με τη μέρα αλλαγές, με εμφάνιση κωδικών με απροσδόκητη σύνθεση ή δυνατή παραδοσιακή καταγωγή ή σύμφωνα με τις νέες γαστρονομικές και διατροφικές τάσεις. Κατανοώντας, φυσικά, τη δυσκολία ενός επαγγελματία της μικρής λιανικής για να παρακολουθήσει όλες αυτές τις αλλαγές, τα ENA FOOD C&C παραμένουν δίπλα σας, με άρθρα και ενημερώσεις για τις τάσεις και την εξέλιξη των κατηγοριών τις οποίες εμπορεύεστε.