Bistronomy το νέο κίνημα στον κλάδο της εστίασης

Bistronomy το νέο κίνημα στον κλάδο της εστίασης | ENA Blog
Bistronomy το νέο κίνημα στον κλάδο της εστίασης | ENA Blog

Στον κλάδο της εστίασης οι όροι «γαστρονομία» και «μπιστρό» είναι αρκετά διαδεδομένοι. Στη Γαλλία πάντρεψαν τους δύο όρους αυτούς και ξεκίνησαν το διατροφικό κίνημα με τον όρο «Μπιστρονομία» ή στα αγγλικά «Bistronomy». Η τάση του Bistronomy υπάρχει στην πραγματικότητα από τη δεκαετία του 1990 και ξεκίνησε από τον σεφ Yves Camdeborde, ο οποίος εκτιμούσε την εκλεκτή κουζίνα, αλλά όχι την ατμόσφαιρα και τις τιμές των εστιατορίων στα οποία σερβιριζόταν. Για να δημιουργήσει κάτι που να ανταποκρίνεται περισσότερο στις προτιμήσεις του, άνοιξε το δικό του εστιατόριο που συνδύαζε το καλό φαγητό με μια πιο απλή και φιλική ατμόσφαιρα. Άλλα εστιατόρια, στη συνέχεια, ακολούθησαν αυτό το παράδειγμα, σερβίροντας γεύματα υψηλού επιπέδου σε χαμηλότερες τιμές σε ένα πιο χαλαρό περιβάλλον.

Το Bistronomy, λοιπόν, είναι ένα γαστρονομικό στυλ που συνδυάζει φαγητά και πιάτα μπιστρό παρασκευασμένα με γαστρονομικές μεθόδους μαγειρέματος. Ο κόσμος του Bistronomy παίρνει τα δημοφιλή και παραδοσιακά πιάτα που αποτελούνται από απλά και εποχιακά υλικά και τα αναβαθμίζει εφαρμόζοντας υψηλού επιπέδου μαγειρικές τεχνικές. Από την αρχή της η τάση αυτή μέχρι και σήμερα, έχει επηρεάσει τις ευρύτερες βιομηχανίες εστίασης και τροφίμων. Για παράδειγμα, η επιρροή της έχει βοηθήσει τους αγρότες καθώς γίνεται χρήση εποχιακών και τοπικών συστατικών ενώ έχει κάνει την υψηλή γαστρονομία προσιτή, ώστε να μπορούν να την βιώσουν περισσότεροι άνθρωποι. Στο Παρίσι, οι υψηλές τιμές των γευμάτων στα εστιατόρια με αστέρια Michelin άφησαν πολλούς ανθρώπους να μην μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα καλό γεύμα. Η μπιστρονομία το άλλαξε αυτό, φέρνοντας νόστιμο φαγητό φτιαγμένο με γκουρμέ τεχνικές σε όλους.

Αυτή η κατηγορία εστιατορίων δεν επιδιώκει να αποκτήσει αστέρια Michelin αλλά εστιάζει στην ελευθερία να δημιουργούν τα είδη των πιάτων που θέλουν και κυρίως στην εμπειρία του πελάτη.

Ποια είναι τα βασικά στοιχεία της τάσης Bistronomy;

Ακολουθούν τα στοιχεία που πρέπει να υιοθετήσετε για να δημιουργήσετε τη γαστρονομική τάση του bistronomy στο εστιατόριο σας.

  1. Δημιουργία κλασικών και παραδοσιακών πιάτων που γίνονται σε νέες εκδοχές, εφαρμόζοντας τεχνικές της υψηλής γαστρονομίας
  2. Χρήση τοπικών και εποχιακών συστατικών
  3. Δημιουργική ελευθερία από τον σεφ
  4. Φιλική και χαλαρή ατμόσφαιρα εστιατορίου
  5. Μικρότερο εστιατόριο ως προς την έκταση του χώρου
  6. Απλούστερη οργάνωση του εστιατορίου όπως π.χ λιγότερο προσωπικό σερβιτόρων, λιτή διακόσμηση, χωρίς τραπεζομάντιλα κ.α
  7. Προσιτή τιμή των πιάτων
  8. Έμφαση στην εμπειρία του πελάτη

Η μπιστρονομία δεν εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο σε κάθε εστιατόριο. Ωστόσο, η εξαιρετική γεύση του φαγητού είναι ένας μόνιμος κοινός παρονομαστής. Για εξαιρετικά προϊόντα που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ό,τι πιο εμπνευσμένο μπορείτε να φανταστείτε, επισκεφθείτε τα καταστήματα της αλυσίδας ΕΝΑ Food C&C και ανακαλύψτε μια ποικιλία εποχιακών και άλλων τροφίμων σε ειδικές τιμές για επαγγελματίες.