Tο σνακ έχει γίνει τρόπος ζωής, καθώς οι καταναλωτές οδηγούνται στην επιλογή τους από την ανάγκη τους για ευκολία. Παρόλο που οι τιμές αυξήθηκαν, οι πωλήσεις σνακ παρέμειναν ισχυρές χάρη στην καινοτομία και στους ολοένα και περισσότερους εν κινήσει καταναλωτές που απομακρύνονται από τα καθιερωμένα γεύματα πρωινού, μεσημεριανού και βραδινού. Όσον αφορά στα σνακ, οι σημερινοί καταναλωτές θέλουν ισορροπία ανάμεσα στη γεύση και τα διατροφικά οφέλη. Ακολουθεί μια ματιά στις τάσεις στα σνακ του 2023 και στο πώς οι εταιρείες παραγωγής τροφίμων πετυχαίνουν σνακ που ανταποκρίνονται στις επιθυμίες του καταναλωτικού κοινού.
Οι παρασκευαστές σνακ επικεντρώνονται σε «απροσδόκητους συνδυασμούς γεύσεων»
Κατά τη διάρκεια των ετών, η βιομηχανία σνακ κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις με γεύσεις περιορισμένου χρόνου και καινοτόμες υφές και σχέδια. Ενώ τα λανσαρίσματα νέων προϊόντων πέρασαν σε δεύτερη μοίρα στην αρχή της πανδημίας, πέρυσι επέστρεψαν σε πλήρη ισχύ. Οι νέες γεύσεις σνακ περιλαμβάνουν κορεάτικες, ινδικές και μεξικάνικες επιρροές, μαζί με μια ευρύτερη ποικιλία συστατικών, όπως γλυκοπατάτες, μανιτάρια, μπουκιές taro, αποξηραμένο μάνγκο και όσπρια ως βάση για τσιπς. Για το 2023 οι κατασκευαστές αναμένεται να λανσάρουν επίσης περισσότερες γεύσεις περιορισμένου χρόνου προκειμένου να προτρέψουν τις παρορμητικές αγορές και να βελτιστοποιήσουν την αφοσίωση των πελατών στην κατηγορία.
Τα υγιεινά σνακ συνεχίζουν να αναπτύσσονται και να καινοτομούν
Η αγορά για υγιεινά σνακ – συνήθως αυτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και ζάχαρη – αναμένεται να σημειώσει μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης. Η ανάπτυξη αυτή καθοδηγείται από την αυξανόμενη συνείδηση για την υγεία μεταξύ των καταναλωτών, την αυξανόμενη ζήτηση για υγιεινά τρόφιμα και την αυξανόμενη δημοτικότητα των εύκολων τροφίμων και των εν κινήσει (on-the-go) σνακ. Είτε γλυκά είτε αλμυρά, οι καταναλωτές αναζητούν σνακ που προσφέρουν στιγμές απόλαυσης συνδυάζοντας συναρπαστική γεύση και υφή μαζί με ορισμένα πρόσθετα διατροφικά οφέλη. Αυτή η ισορροπημένη προσέγγιση στο σνακ είναι μια τάση που θα συνεχίσει να εξαπλώνεται καθώς περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν μικρούς, βιώσιμους τρόπους για να υιοθετήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Συγκεκριμένα, τα σνακ με η υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και μάλιστα φυτικής προέλευσης ή χωρίς γλουτένη είναι τα πιο δημοφιλή σε αυτή την κατηγορία. Οι τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες εξακολουθούν να κυριαρχούν στις εκδόσεις νέων προϊόντων, με τα γραμμάρια πρωτεΐνης να εμφανίζονται συχνά στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας. Το γιαούρτι, οι μπάρες πρωτεΐνης και τα σέικ πρωτεΐνης είναι από τις πιο δημοφιλείς επιλογές, ενώ τα νέα μπισκότα και τα κέικ με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη απεικονίζουν την εξέλιξη της κατηγορίας των σνακ πρωτεΐνης.
Τα δημητριακά ως αγαπημένο σνακ και πηγή φυτικών ινών
Οι πωλήσεις δημητριακών αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς περισσότεροι καταναλωτές έτρωγαν πρωινό στο σπίτι. Τα δημητριακά, είτε συνοδευόμενα από γάλα είτε σκέτα αποτελούν ένα ελκυστικό σνακ λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα και την ευχάριστα γλυκιά γεύση τους. Οι φυτικές ίνες είναι ένα άλλο θρεπτικό συστατικό προτεραιότητας για πολλούς καταναλωτές. Οι φυτικές ίνες είναι γνωστές στους καταναλωτές ως συστατικό που τους βοηθά να αισθάνονται χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα – ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό σε ένα σνακ. Τα σνακ με βάση τα δημητριακά, όπως οι μπάρες δημητριακών και οι μπάρες granola έχουν ένα ιδιαίτερο πλεονέκτημα στην παροχή φυτικών ινών. Επιπλέον, τα κράκερ και τα πατατάκια που παρασκευάζονται με δημητριακά ολικής αλέσεως μπορούν να είναι σημαντικές πηγές φυτικών ινών στη διατροφή.
Τα καταστήματα της αλυσίδας ΕΝΑ Food C&C είναι πάντα δίπλα σας με μια συνεχώς ανανεωμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτει τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού.
Βρείτε τα σνακ που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον τη χρόνια που διανύουμε επισκεπτόμενοι το 15νθήμερο έντυπο μας και τον κατάλογο με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με ειδικές τιμές για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής.