Οι 7 κορυφαίες τάσεις στα τρόφιμα για το 2024

Οι 7 κορυφαίες τάσεις στα τρόφιμα για το 2024 | ENA Blog
Οι 7 κορυφαίες τάσεις στα τρόφιμα για το 2024 | ENA Blog

Καθώς το ημερολόγιο γυρίζει στο 2024, μια σειρά από τάσεις πρόκειται να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που οι καταναλωτές αγοράζουν τρόφιμα. Οι εφτά κορυφαίες τάσεις στα τρόφιμα και τα ποτά, βασίζονται εν μέρει σε άμεση έρευνα καταναλωτών για τον εντοπισμό αλλαγών στη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις και εν μέρει στα προϊόντα που λανσάρονται και στον τρόπο με τον οποίο περιγράφονται αυτά και τα συστατικά τους στη συσκευασία. Η πιο πρόσφατη έρευνα, μας δείχνει ότι ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων και η ανάγκη περικοπής των εξόδων συνεχίζουν να επηρεάζουν τις καταναλωτικές αγορές παγκοσμίως. Για πολλές οικογένειες, το να βρίσκουν απλώς τα τρόφιμα που χρειάζονται σε μια τιμή που μπορούν να αντέξουν οικονομικά είναι η πρωταρχική πρόκληση. Όμως οι καταναλωτές μας λένε επίσης -και μας δείχνουν στα προϊόντα που αγοράζουν- ότι στη λήψη των αποφάσεών τους παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες.

Ελάτε μαζί μας σε αυτό το ταξίδι στο μέλλον για να μάθετε με τις κορυφαίες τάσεις που διαμορφώνουν το 2024.

Φυτικά τρόφιμα με απλά συστατικά

Οι μακροσκελείς λίστες συστατικών στα αγαπημένα φυτικά προϊόντα φαίνεται πως προκάλεσαν σύγχυση και φόβο πως αυτά δεν είναι τόσο υγιεινά. Για το 2024, προβλέπεται ότι τα τρόφιμα που είναι φτιαγμένα από απλά, φυτικά συστατικά θα είναι σε άνοδο, όπως για παράδειγμα το γάλα αμυγδάλου δύο συστατικών.

Κακάο 

Οι σπόροι κακάο μετατρέπονται σε μια από τις πιο νόστιμες διατροφικές δημιουργίες: τη σοκολάτα. Αλλά ήρθε η ώρα το κακάο να λάμψει και μόνο του ως συστατικό σε νέα προϊόντα που αναδεικνύουν με διαφορετικό τρόπο τους κόκκους κακάο, όπως για παράδειγμα το νερό με κακάο, οι αποξηραμένοι κόκκοι κακάο και οι κόκκοι κακάο με επικάλυψη σοκολάτας. 

Ταχίνι

Η κατανάλωση του ταχινιού ως αυτόνομης γεύσης είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη τάση, όπως και το πάντρεμά του με τρόφιμα και ροφήματα, όπως για παράδειγμα τα μιλκσέικ με ταχίνι και οι καφέδες, τα μπισκότα και τα αρτοσκευάσματα με ταχίνι που γίνονται όλο και πιο δημοφιλή.

Μια πληθώρα ποτών

Τα ποτά είναι στο επίκεντρο. Αν και μικρότερη κατηγορία από τα τρόφιμα, τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις ποτών αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό, σύμφωνα με την έρευνα State of the Specialty Food Industry της SFA. Το επόμενο έτος τα μη αλκοολούχα ανθρακούχα και μη ανθρακούχα ποτά και καφέδες, τσάγια διαύγειας, συγκέντρωσης ή ηρεμιστικής επίδρασης, αναμένεται να αποκτήσουν μεγάλη ζήτηση. Τα ποτά αυτά θα έχουν ελάχιστη έως καθόλου πρόσθετη ζάχαρη, αλάτι ή συντηρητικά και θα συνδυάζουν τροπικές γεύσεις και βότανα από όλο τον κόσμο.

Εναλλακτικές λύσεις κρέατος και ψαριού με βάση τα φυτά

Τα κρέατα φυτικής προέλευσης έχουν αυξήσει τη δημοτικότητά τους λόγω της αυξανόμενης συνείδησης γύρω από την υγεία, το περιβάλλον  και της καλής μεταχείρισης των ζώων. Αυτό το τμήμα της βιομηχανίας τροφίμων αναμένεται να συνεχίσει την αναπτυξιακή του πορεία, τροφοδοτούμενο από τις τεχνολογικές εξελίξεις στην επιστήμη των τροφίμων που βελτιώνουν τη γεύση και την υφή, καθιστώντας τα προϊόντα αυτά πιο ελκυστικά σε ένα ευρύτερο κοινό. Ορισμένες πρωτοπόρες εταιρείες δημιουργούν το πρώτο μπιφτέκι φτιαγμένο στο εργαστήριο  και εστιάζουν στην παροχή βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων στα παραδοσιακά προϊόντα θαλασσινών.  Το 2024 έρχεται μια στροφή προς την ανάπτυξη των φυτικών θαλασσινών συνολικά, με περισσότερες εταιρείες να εργάζονται για την τελειοποίηση προϊόντων χωρίς τη χρήση ζωικών συστατικών που αποτυπώνουν με ακρίβεια τις γεύσεις και τις υφές των θαλασσινών. Ιστορικά, αυτό αποτελούσε πρόκληση για τους παραγωγούς, καθώς οι υφές είναι ιδιαίτερα δύσκολο να τις μιμηθούν αλλά με την πρόοδο της τεχνολογίας όλο και περισσότερες μάρκες θα το επιχειρήσουν.

Ροδάκινο

Ορισμένες δοκιμασμένες γεύσεις δεν σταματάνε να είναι δημοφιλείς ποτέ, αλλά επανέρχονται στο προσκήνιο όταν είναι κατάλληλη η στιγμή και το 2024 είναι η χρονιά όπου θα επαναξιολογηθούν ανεξερεύνητες πτυχές της γεύσης του ροδάκινου. Το ροδάκινο ως γεύση και συστατικό αναμένεται να συναρπάσει τους καταναλωτές με κάποιες νέες παραλλαγές και επανευρέσεις. Ενώ χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο σε παραδοσιακές κατηγορίες τροφίμων, όπως οι μαρμελάδες και τα τσάγια, το ροδάκινο εμφανίζεται επίσης σε καρυκεύματα, αντισταθμίζοντας μερικές φορές μια άλλη αυξανόμενη τάση των πιπεριών τσίλι, αλλά και σε αρτοσκευάσματα.

Μαύρο σουσάμι, ube και τσάι γάλακτος
Τρεις εμβληματικές ασιατικές γεύσεις θα ακολουθήσουν την πορεία του matcha και θα προσελκύσουν την προσοχή των καταναλωτών. Το φανταστικό χρώμα του ube ( ένα μωβ γιαμ ή αλλιώς ένα είδος αμυλούχου κονδύλου) έχει κερδίσει το κοινό και η γεύση του κυρίως σε κρεμώδη υφή το έχει κάνει ακαταμάχητο. Η γεύση του τσαγιού γάλακτος προσφέρεται για αρτοσκευάσματα, αλλά και για αλμυρά και γλυκά σνακ. Το μαύρο σουσάμι κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος καθώς προσθέτει τραγανή γεύση στο ψωμί, τα bagels και τα μπισκότα ενώ αποτελεί και γευστική προσθήκη σε σαλάτες, στο ρύζι και στο χούμους λίγο πριν το σερβίρισμα.