Πώς ένα εστιατόριο μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις του delivery

Πώς ένα εστιατόριο μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις του delivery | Ena Blog
Πώς ένα εστιατόριο μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις του delivery | Ena Blog

Σήμερα, η αύξηση της αποδοτικότητας της κατ’ οίκον παράδοσης μιας επιχείρησης εστίασης δεν είναι απλά ένα επίκαιρο ζητούμενο εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπισή της πανδημίας του Covid-19. Είναι μια μακροπρόθεσμη λύση βιωσιμότητας, καθώς οι συνήθειες των καταναλωτών γίνονται και θα συνεχίσουν να γίνονται ολοένα και πιο ψηφιακές και η προτίμηση της online παραγγελίας θα είναι αρκετά διαδεδομένη και στα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Παράλληλα, είναι ευνόητο ότι ένα εστιατόριο με ισχυρή τη δυνατότητα delivery μπορεί καθημερινά να πολλαπλασιάζει τον αριθμό των πελατών του χωρίς να χρειάζεται να αυξήσει τη φυσική του χωρητικότητα.  

Εμείς σας παραθέτουμε μια σειρά συμβουλών που μπορούν να σας βοηθήσουν να κερδίσετε την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας. 

 

1. Το ελκυστικό delivery είναι καταρχήν το εύκολο delivery

Κανένας καταναλωτής δεν θέλει να χάσει χρόνο ψάχνοντας να βρει τι ακριβώς πρέπει να πατήσει σε μια εφαρμογή για να παραγγείλει. Οπότε η διαδικασία της παραγγελίας πρέπει να είναι όσο πιο εύκολη γίνεται. Για παράδειγμα μπορείτε να προσθέσετε στον ιστότοπό σας μια επιπλέον σελίδα για την ενότητα delivery που θα περιέχει το μενού που παραδίδετε, τις περιοχές που εξυπηρετείτε, το ωράριο λειτουργίας σας και φυσικά τη φόρμα διαδικτυακής παραγγελίας και τα στοιχεία επικοινωνίας σας, σε περίπτωση που θέλει κάποιος να σας καλέσει τηλεφωνικά. Αν διαθέτετε ειδική εφαρμογή, φροντίστε να είναι αρκετά απλή για την εγγραφή ενός πελάτη και συμβατή με smartphones αφού αυτό είναι πια το κυρίαρχο μέσο επικοινωνίας και συνδιαλλαγής. Στη συνέχεια κρατήστε όσο πιο απλά γίνεται τα βήματα που χρειάζεται να κάνει κάποιος για να φτάσει στην ολοκλήρωση της παραγγελίας του. Σημαντικό επίσης είναι, να προετοιμαστείτε κατάλληλα ώστε να προσφέρετε στους πελάτες σας την δυνατότητα να πληρώσουν με όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους θέλουν (με μετρητά την ώρα της παράδοσης, on line με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα κ.ά.). Τέλος, είναι αυτονόητο ότι την υπηρεσία delivery σας, χρειάζεται να την επικοινωνείτε συχνά και στα υπόλοιπα ηλεκτρονικά σημεία επαφή σας με το κοινό σας, όπως οι κοινωνικές σας σελίδες, ο λογαριασμός σας στο YouTube, οι digital διαφημιστικές σας κινήσεις, το newsletter σας με συνδέσμους που θα παραπέμπουν στη σελίδα του delivery ή την εφαρμογή σας. 

 

2. Το αποδοτικό delivery είναι αυτό που βοηθάει τον πελάτη

Μπορείτε να κάνετε ακόμα πιο αποδοτική την υπηρεσία διανομής υιοθετώντας μεθόδους marketing που βοηθούν τους πελάτες σας. Για παράδειγμα στην εφαρμογή σας μπορούν να βλέπουν – βάσει των δεδομένων των προηγούμενων λογαριασμών τους- την αγαπημένη τους παραγγελία και να μην χρειάζεται να κάνουν τίποτα παραπάνω από μια κίνηση για να επαναλάβουν την ίδια παραγγελία. Ιδιαίτερα φιλική για τους χρήστες επίσης είναι η δυνατότητα επεξεργασίας της παραγγελίας τους με πρόσθεση ή αφαίρεση γευμάτων και προεπισκόπηση πριν την αποστολή της. Παράλληλα, εφόσον σας έχουν εξουσιοδοτήσει να χρησιμοποιείτε τα προσωπικά τους στοιχεία, μπορείτε να τους ενημερώνετε για τις προσφορές ή τα νέα σας πιάτα μέσω ειδοποιήσεων και τη δυνατότητα να τα παραγγείλουν εκείνη ακριβώς τη στιγμή. Άλλο στοιχείο που λειτουργεί υπέρ σας είναι η αυτοματοποιημένη ενημέρωση για το χρόνο ετοιμασίας της παραγγελίας τους και η εκτιμώμενη ώρα παράδοσής της στο χώρο τους. Για τις τηλεφωνικές σας παραγγελίες, η ενημέρωση από το προσωπικό σας για συνδυαστικές προσφορές βάσει του περιεχομένου της παραγγελίας είναι επίσης ένα βήμα διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό σας και δημιουργεί στη πλειοψηφία των περιπτώσεων θετική εικόνα για την επιχείρηση. 

 

 

3. Το ξεχωριστό delivery είναι αυτό που έχει ειδικές και αποκλειστικές προσφορές

Οι καταναλωτές επιλέγουν να κάνουν την παραγγελία τους είτε τηλεφωνικά είτε διαδικτυακά, και οι επιχειρήσεις προσαρμόζουν τους τρόπους αυτούς στις ανάγκες των πελατών τους. Αυτές τις ανάγκες μπορείτε να τις αφουγκραστείτε και να βρείτε και τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσουν και προς το δικό σας όφελος.  Για παράδειγμα, μπορείτε να σχεδιάσετε “happy hour” προσφορές για εργαζόμενους που επιλέγουν συγκεκριμένες ώρες για τις παραγγελίες τους, ώστε να συμβάλλετε και στην αποσυμφόρηση της πίεσης που δέχεστε τις ώρες αιχμής. Μια άλλη τακτική είναι να παρέχετε συνδυαστικά πιάτα (combo meals) σε ανταγωνιστικές τιμές που θα σας βοηθήσουν να κινήσετε περισσότερα προϊόντα από την κουζίνα σας, να γνωρίσετε και άλλες επιλογές στους καταναλωτές σας αλλά και να τους ωθήσετε να επιλέγουν το delivery σας πιο συχνά στο προσεχές διάστημα. Τέλος, οι προτάσεις των οικογενειακών πακέτων – σε ποσότητα, ποιότητα και κόστος – είναι ένα αποδοτικό εργαλείο που λειτουργεί υπέρ μιας υπηρεσίας παράδοσης γευμάτων, όχι μόνο τις βραδινές ώρες αλλά σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ λειτουργεί ιδανικά για την εξοικονόμηση ενέργειας και κόπου στην κουζίνα σας. Είναι γνωστό άλλωστε ότι η ετοιμασία του ίδιου γεύματος για πολλούς ανθρώπους είναι πολύ πιο γρήγορη και αποδοτική για μια επιχείρηση εστίασης σε σχέση με την ετοιμασία πολλών μικρών και διαφορετικών πιάτων. 

 

4. Το έξυπνο delivery είναι αυτό που καταλαβαίνει τις εποχές

Η δημιουργία ενός μενού delivery, τόσο για online όσο και για τηλεφωνικές παραγγελίες, δεν είναι μια κίνηση που μπορείτε να κάνετε εφάπαξ. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να επιστρέφετε στην υπηρεσία σας και να την επαναπροσδιορίζετε βάσει εποχικότητας. Να την εμπλουτίζετε με νέες προτάσεις, να αφαιρείτε πιάτα τα οποία δεν είχαν μεγάλη δημοτικότητα στο κοινό σας, να αλλάζετε τα ποσοστά εκπτώσεων και τις προσφορές σας, σύμφωνα με την αποδοχή τους ή την απόρριψή τους από τους καταναλωτές αλλά και τη διαθεσιμότητα των πρώτων υλών της κουζίνας σας. Παράλληλα, θα πρέπει να είναι συνεχής και ολοκληρωμένη η ενημέρωση των καταναλωτών για τις τρέχουσες προσφορές σας. Για παράδειγμα, τα συνοδευτικά δώρα για μεσαίου και άνω κόστους παραγγελιών, όπως σε παραγγελία με τέσσερα πιάτα, τα ορεκτικά ή η σαλάτα ή τα αναψυκτικά είναι δωρεάν, πέρα από την αντίστοιχη ανάρτησή στο site ή στην εφαρμογή σας, θα πρέπει να επικοινωνούνται από το προσωπικό σας και στις τηλεφωνικές παραγγελίες των πελατών. Μην ξεχνάτε ότι όπως η επιχείρησή σας είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται έτσι είναι και η υπηρεσία delivery σας. Μια υπηρεσία που τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι ο μόνος εκπρόσωπός σας, ενώ στα χρόνια που ακολουθούν θα είναι και ένα από τα βασικά εργαλεία ανάπτυξής σας.