Το χιούμορ στην εξυπηρέτηση των πελατών

Το χιούμορ στην εξυπηρέτηση των πελατών | Ena Blog
Το χιούμορ στην εξυπηρέτηση των πελατών | Ena Blog

Όπως είπε κάποτε και ο Όσκαρ Ουάιλντ «Η δουλειά είναι τόσο σοβαρή υπόθεση που πραγματικά δεν χρειάζεται να την πάρεις στα σοβαρά». Σε μια εποχή που το ζητούμενο στην εξυπηρέτηση των πελατών, δεν είναι πια το καλό επίπεδο αλλά το εξαιρετικό, αρκετές επιχειρήσεις αλλάζουν τα συστατικά των υπηρεσιών τους αντικαθιστώντας την ξεπερασμένη πια σοβαροφάνεια με το χιούμορ.

Ας δούμε όμως κάποια ευεργετικά αποτελέσματα που μπορεί να φέρει στην επαφή σας με τον πελάτη, ένα αστειάκι ή μια πιο δημιουργική χαμογελαστή προσέγγισή του:

  • Το χιούμορ λιώνει τον πάγο: Βγάζει τον πελάτη από την αμηχανία της συνάντησής μαζί σας και τον οδηγεί να ανοίξει τον εαυτό του φανερώνοντας τις πραγματικές του ανάγκες. Έτσι, κι εσείς θα μπορέσετε να καταλάβετε ακριβώς αυτό που χρειάζεται.
  • Το χιούμορ σημαίνει οικειότητα: Άρα, σημαίνει ότι γεφυρώνεται η απόσταση κι ότι ο πελάτης μπαίνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός σας. Και αυτή ακριβώς είναι η προστιθέμενη αξία που κάνει την καλή εξυπηρέτηση εξαιρετική. 
  • Το χιούμορ δείχνει καλλιέργεια: Ένα λεπτό αστείο, μια έξυπνη ατάκα, ένα ευχάριστο σχόλιο, ένας ειλικρινής αυτοσαρκασμός, μαρτυρούν υψηλό δείκτη ευφυΐας. Άρα, σας κάνουν πολύ πιο ελκυστικό για τον πελάτη σας και φυσικά πιο ξεχωριστό από τους ανταγωνιστές σας. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι λειτουργεί και σαν επιπλέον πλεονέκτημά σας καθώς, όταν είστε ένα βήμα μπροστά από τους άλλους, είστε ένα βήμα πιο κοντά στον πελάτη σας.
  • Το χιούμορ εκτονώνει δύσκολες καταστάσεις: Είναι αρκετές φορές ο άσος στο μανίκι σας όταν κατά την εξυπηρέτηση του πελάτη, κάτι ή όλα πάνε στραβά. Είναι, περίπου, σαν το καπάκι της χύτρας που αδειάζει τον θερμό αέρα για να μην «σκάσει» η κατσαρόλα. 
  • Το χιούμορ αυξάνει την παραγωγικότητα: Βάζοντας αυτήν την έννοια, όχι μόνο στην εξυπηρέτηση, αλλά και σε όλες τις φάσεις της δουλειάς, δημιουργείτε ένα ευχάριστο κλίμα για τον εαυτό σας, τους συναδέλφους σας και φυσικά για τους πελάτες σας. Και πάντα, όταν επικρατεί τέτοιο κλίμα, οι πωλήσεις και η παραγωγικότητα ανθίζουν.
  • Το χιούμορ δηλώνει αυτοπεποίθηση και προσθέτει κύρος: Οι αδύνατοι, οι ανασφαλείς και οι κακοί επαγγελματίες είναι πάντα αυτοί που εμφανίζονται στριφνοί, δύστροποι και προσποιητά σοβαροί. Και ο πραγματικός λόγος είναι ο φόβος της αποτυχίας. Αντίθετα όταν κάποιος πατά γερά στα πόδια του και ξέρει τι κάνει και ποιος είναι, δεν φοβάται ούτε να «τσαλακωθεί» ούτε να αυτοσαρκαστεί. Και σε όλους τους πελάτες αρέσουν οι καλοί και δυνατοί επαγγελματίες.