Vegan είναι η γενική ονομασία της διεθνής διατροφικής τάσης, που συνεπάγεται την πλήρη αποχή από κάθε είδους ζωικής πρωτεΐνης και που αυτήν τη στιγμή αριθμεί εκατομμύρια πιστούς σε όλο τον κόσμο. Αξίζει να αναφέρουμε, ότι στο εξωτερικό οι vegans αναδεικνύονται μια ισχυρή μερίδα καταναλωτών με πολύ υψηλά ποσοστά σε διάφορες χώρες, όπως 15% στο Ισραήλ, 7% στην Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο και 6% στη Γερμανία.
Πέρα των στατιστικών στοιχείων, η ανερχόμενη αυτή καταναλωτική δύναμη δημιουργεί νέα δεδομένα, τόσο για τις επιχειρήσεις εστίασης, όσο και για τα μικρά και μεγάλα καταστήματα λιανικής. Ειδικά για εσάς που δραστηριοποιείστε στον κλάδο των mini market, η καταναλωτική στροφή στην υγιεινή διατροφή, η αποστροφή στα προϊόντα με ζωικά παράγωγα και η καθολική αφοσίωση σε φυτικά διατροφικά προϊόντα, μεταφράζεται σε μια νέα ευκαιρία αύξησης της κερδοφορίας σας, που όμως απαιτεί τον εμπλουτισμό της λίστας των προϊόντων που έχετε στο ράφι σας με τα λεγόμενα vegan προϊόντα.
Καθώς, υπολογίζεται ότι στα επόμενα δυο χρόνια η ζήτηση των φυτικών προϊόντων σε μια επιχείρηση όπως η δική σας θα ξεπεράσει το 40%, εμείς προχωρήσαμε σε μια συνοπτική «ακτινογραφία» του φαινομένου vegan ώστε να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε γιατί αξίζει να το συμπεριλάβετε στο πελατολόγιό σας, τοποθετώντας στα ράφια σας προϊόντα όπως φακές με κινόα, γαριδάκια λαχανικών, φυτικό τσένταρ, κιμά σόγιας κ.λπ.
H vegan κοινότητα στη χώρα μας:
Όταν πριν από χρόνια εμφανίστηκε αυτή η διατροφική τάση στη χώρα μας, αρκετοί θεώρησαν πως πρόκειται για μια πρόσκαιρη «μόδα», με ημερομηνία λήξης. Κάτι το οποίο όχι μόνο δεν έγινε αλλά αντίθετα σήμερα αρκετοί συμπολίτες μας ακολουθούν αυτήν την τάση και την αποκλειστικά φυτική ή χορτοφαγική διατροφή. Ενδεικτικό είναι ότι το 2019, σε σχετική έρευνα, οι vegans αντιπροσώπευαν το 0,8% των Ελλήνων καταναλωτών (περίπου 100.000 άτομα). Το ποσοστό αυτό την περίοδο των διακοπών αυξάνεται κατακόρυφα καθώς συρρέουν στη χώρα μας χιλιάδες κάτοικοι από χώρες του εξωτερικού, όπως αυτές που προαναφέραμε, με πολύ ισχυρές vegan κοινότητες. Για όλους αυτούς, η Ελλάδα αποτελεί ένα μοναδικό χρυσωρυχείο των αγαπημένων τους πρώτων υλών καθώς είναι μια από τις πιο πλούσιες χώρες στην παραγωγή φρούτων, λαχανικών, ζαρζαβατικών και υπερτροφών. Σημαντικό ρόλο επίσης για την προοπτική της στην χώρα μας, παίζουν οι εκπρόσωποί της. Άνδρες και γυναίκες, κυρίως νέας ηλικίας και ανώτερου μορφωτικού επιπέδου, με πολύ έντονο κοινωνικό αποτύπωμα και χιλιάδες ακόλουθους στα social κανάλια, επιδρούν στους κύκλους τους και, φυσικά, δημιουργούν μια νέα πραγματικότητα για την επιχείρηση σας. Μια πραγματικότητα στην οποία μέρος των πελατών που θα σας επισκεφθούν θα αναζητήσουν συγκεκριμένες σειρές προϊόντων, με φυτική βάση και υποκατάστατα ζάχαρης ή πρωτεϊνών κρέατος.
Η αξία της vegan διατροφής για την υγεία μας:
Ακόμα και στην περίπτωση που ένας πελάτης σας, πιστός στην παραδοσιακή ελληνική κουζίνα, και εντελώς δύσπιστος στις διεθνείς τάσεις, σας ζητήσει κάποιο vegan προϊόν δεν χρειάζεται να εκπλαγείτε. Ο λόγος είναι η αδιαμφισβήτητη αξία της vegan και χορτοφαγικής δίαιτας για την υγεία μας. Χαρακτηριστικό είναι ότι αποτελεί ιδανική επιλογή για κάθε ηλικία αλλά και ιδιαίτερα ενδεδειγμένη για τους ανθρώπους που καταπονούν το σώμα τους με επαγγελματική ή και ερασιτεχνική άσκηση, αλλά και για φάσεις της ζωής μας στις οποίες έχουμε ανάγκη διατροφή πλούσια σε βιταμίνες, όπως για παράδειγμα στη βρεφική και προσχολική ηλικία, όταν ο οργανισμός αναπτύσσεται. Οπότε είναι φυσικό, αρκετοί από τους καταναλωτές ακόμα κι αν δεν είναι οπαδοί της vegan διατροφής, σε αρκετές από τις καθημερινές αγορές τους να αναζητήσουν τέτοια προϊόντα στα ράφια της επιχείρησής σας.
Ο ρόλος των vegan προϊόντων στην αύξηση του τζίρου σας:
Το γεγονός ότι αυτά τα προϊόντα απευθύνονται, από τη μία σε μια κοινότητα καταναλωτών, που διαρκώς διευρύνεται, ενώ από την άλλη κερδίζουν καθημερινά θέση στο τραπέζι της ελληνικής οικογένειας, δημιουργεί τις ιδανικές προϋποθέσεις για την άμεση και άνετη πώλησή τους. Επιπλέον, αξίζει να σκεφτείτε και τη διαφορά της τιμής πώλησής τους, η οποία είναι συγκριτικά ψηλότερη από τα κλασικά παραδοσιακά γαλακτοκομικά και ζωικής προέλευσης τρόφιμα, καθώς κάθε τι vegan είναι συνυφασμένο με ανώτερη ποιότητα, εκλεκτό προμηθευτή και επεξεργασία με τελευταίας γενιάς, τεχνολογία. Αυτή ακριβώς η καταναλωτική αντίληψη ως προϊόντα σύγχρονης διατροφής και υψηλής θρεπτικής αξίας είναι που κάνει κάθε πελάτη μην σταθεί στην τιμή τους προκειμένου να τα αποκτήσει.
Τα προϊόντα vegan που μπορείτε να βάλετε στο ράφι σας:
Στο πλαίσιο αυτής της τάσης, στη χώρα μας δραστηριοποιούνται αρκετές εταιρείες, είτε αντιπροσωπίες διεθνών οίκων είτε ελληνικές βιομηχανίες και ανεξάρτητες οικογενειακές μονάδες αγροτικής παραγωγής, οι οποίες εμπορεύονται προϊόντα όπως δημητριακά βρώμης και δίκοκου σιταριού υπερτροφές, υποκατάστατα του καφέ με βάση το φουντούκι και τη σόγια, υποκατάστατα της ζάχαρης με βάση τη στέβια ή την καρύδα κ.ά. Μπορείτε να έρθετε σε επαφή μαζί τους, να επιλέξετε τους προμηθευτές σας και να εφοδιάσετε τα ράφια σας με επώνυμα ή ιδιωτικής ετικέτας vegan προϊόντα. Το μόνο που θα χρειαστεί, είναι να καταλήξετε σε αυτά που θεωρείτε ότι απαντούν με ακρίβεια στις διατροφικές συνήθειες του πελατολογίου σας, ώστε να γίνει η επιχείρησή σας μια από τις αγαπημένες του επιλογές.