Διαμόρφωση μενού: Πώς να ανταποκριθείτε στις προτιμήσεις κάθε γενιάς

Διαμόρφωση μενού: Πώς να ανταποκριθείτε στις προτιμήσεις κάθε γενιάς | ENA Blog
Διαμόρφωση μενού: Πώς να ανταποκριθείτε στις προτιμήσεις κάθε γενιάς | ENA Blog

Το μυστικό για μια επιτυχημένη επιχείρηση εστίασης, όπως η δική σας,  είναι να προσφέρετε πιάτα που οι καταναλωτές αγαπούν. Για να το πετύχετε αυτό, πρέπει να γνωρίζετε ποιο είναι το στοχευμένο κοινό σας και τι αναζητούν στις επιλογές εστίασής τους. Η κατανόηση των διαφορετικών γενεών και των γαστρονομικών τους προτιμήσεων θα σας βοηθήσει να προωθήσετε το μενού σας πιο αποτελεσματικά σε συγκεκριμένους πελάτες. Αλλά πώς διαφέρουν οι γαστρονομικές προτιμήσεις ανά γενιά; Αυτό το άρθρο θα σας πει όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις διαφορετικές γενιές και τις γευστικές τους προτιμήσεις. Για μια αναλυτική ματιά των χαρακτηριστικών κατηγοριοποίησης κάθε γενιάς, διαβάστε το άρθρο μας Πώς να προσεγγίσετε, να προσελκύσετε και να εμπνεύσετε διαφορετικές γενιές αγοραστών το 2023.

Η ΓΕΝΙΑ Ζ

  • Αναζητώντας γρήγορο φαγητό. Πολλά μέλη της γενιάς Ζ διατηρούν ένα φορτωμένο πρόγραμμα, καθώς είναι φοιτητές με εξωσχολικές δραστηριότητες, μελέτη και ενεργή κοινωνική ζωή, περιορίζοντας έτσι τον χρόνο που έχουν για να καθίσουν σε ένα εστιατόριο. Μάλιστα, περίπου το 40% των μελών της γενιάς Ζ τρώνε εν κινήσει, εξ ου και τα καταστήματα εστίασης που επιλέγουν  πρέπει να προσφέρουν γεύματα ταχείας κατανάλωσης. Επιπλέον, έλκονται από χώρους εστίασης που προσφέρουν takeout ή delivery. Επενδύστε, λοιπόν, στην προσαρμογή των μενού σας σε εκδοχές to-go. Παραδείγματος χάριν, δημιουργήστε πιο εύκολα μεταφερόμενες εκδοχές κλασικών πιάτων, όπως το κοτόπουλο παρμεζάνας σε σάντουιτς με ψωμάκι ciabatta ή η τυλιχτή σαλάτα σε πίτα, μετατρέποντάς τα σε βολικές επιλογές για φαγητό εν κινήσει.
  • Συμβαδίζοντας με τις τελευταίες τάσεις. Είτε αντλούν τις πληροφορίες τους από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε από κάποιο άλλο μέσο, αυτή η γενιά γνωρίζει πάντα τι είναι δημοφιλές και τι όχι. Ωστόσο, δεν αρκούνται στο να ακολουθούν το πλήθος – θέλουν να είναι μεταξύ των πρώτων που θα ανακαλύψουν την επόμενη τάση καθώς αναζητούν καινοτόμες επιλογές για φαγητό. Από κουλούρια με χρώμα ουράνιου τόξου μέχρι αλλόκοτα milkshake toppings, ένα μενού μπορεί να τραβήξει το βλέμμα αυτής της γενιάς απλώς και μόνο με το να είναι τολμηρό, δημιουργικό και πολύχρωμο. Ειδικότερα, ένα οπτικά ελκυστικό πιάτο που ξεχωρίζει στις φωτογραφίες είναι βέβαιο ότι θα προσελκύσει τη γενιά αυτή.
  • Αγάπη για τη διεθνή κουζίνα. Η γενιά Ζ μεγάλωσε κατά την περίοδο ενός αναπτυσσόμενου γαστρονομικού ενδιαφέροντος, όπου η παγκόσμια κουζίνα κατέλαβε μία κεντρική θέση. Λόγω της ευρείας παγκοσμιοποίησης και της πρόσβασης στο διαδίκτυο, η γενιά αυτή αγκαλιάζει πιάτα από όλο τον κόσμο. Από το κάρυ και το ράμεν έως τις arepas και το φαλάφελ, πολλά παραδοσιακά πιάτα άλλων πολιτισμών έχουν γίνει περιζήτητα από τους εκπροσώπους της Γενιάς Ζ.

Η ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΜΙΛΕΝΙΑΛΣ

  • Διεύρυνση της γευστικής τους εμπειρίας. Η γενιά των Μιλένιαλς έχει μια έντονη προτίμηση για σνακ και μικρότερες μερίδες αντί για ένα μεγάλο κυρίως πιάτο. Αυτή η προτίμηση προκύπτει από το ενδιαφέρον τους για διαφορετικές γευστικές εμπειρίες και ποικιλία επιλογών. Πράγματι, το 64% των Μιλένιαλς ανέφεραν ότι τους αρέσει να δοκιμάζουν νέα πιάτα και είναι ανοιχτοί σε διάφορα στυλ κουζίνας. Σνακ και μικρά πιάτα αποτελούν τις ιδανικές επιλογές για τους Μιλένιαλς, καθώς τους επιτρέπουν να εξερευνήσουν νέα προϊόντα αποφεύγοντας να χορτάσουν γρήγορα. Ένας μπουφές μεζέδων ή πιάτα σε στυλ τάπας μπορούν να αποτελέσουν το ιδανικό σκηνικό για τους Μιλένιαλς, δίνοντάς τους την ευκαιρία να δοκιμάσουν μικρές ποσότητες από πολλά διαφορετικά πιάτα. Η προσφορά επιλογών σε μικρές μερίδες είναι μια εξαιρετική στρατηγική για να παρέχετε στους Μιλένιαλς την ποικιλία που αναζητούν.
  • Προτίμηση σε φρέσκα και υγιεινά συστατικά. Σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές, οι μιλενιαλς προτιμούν ποιοτικά τρόφιμα και είναι διατεθειμένοι να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο για να εντοπίσουν εστιατόρια που προσφέρουν ποιοτικά πιάτα σε προσιτές τιμές. Απορρίπτουν την ιδέα του να συμβιβαστούν με επεξεργασμένα ή κατώτερης ποιότητας τρόφιμα για χάρη της οικονομίας, καθώς έχουν προτεραιότητα τη διατροφή και τη φροντίδα νου και σώματος.
  • Εκτίμηση για την υψηλή τεχνολογία. Τα μέλη αυτής της γενιάς είναι εξοικειωμένα με την τεχνολογία και ενδιαφέρονται για το πώς αυτή μπορεί να τους εξυπηρετήσει περαιτέρω. Έτσι είναι πολύ πιθανό να παραγγείλουν φαγητό μέσω μιας εφαρμογής για κινητά ή μέσω μηχανημάτων αυτόματης παραγγελίας και να επιλέξουν ανέπαφες πληρωμές. Αυτές οι τεχνολογικά προηγμένες επιλογές εστίασης επιτρέπουν στους μιλένιαλς να προσαρμόζουν τα γεύματά τους και να ελέγχουν ακριβώς τα συστατικά που μπαίνουν στο πιάτο τους.

Η ΓΕΝΙΑ Χ

  • Αγάπη για το σπιτικό φαγητό. Η γενιά Χ τείνει να αγαπά σπιτικά πιάτα χωρίς όμως να αποκλείει την περιπέτεια στη γαστρονομία. Συνήθως, ένα μέλος της γενιάς Χ είναι διατεθειμένο να δοκιμάσει ένα πιο εξωτικό πιάτο, όμως προτιμά ασφαλέστερες επιλογές όπως πίτσα, μπιφτέκια, μεξικάνικη ή μεσογειακή κουζίνα. Δημιουργικές παραλλαγές σε αγαπημένα κλασικά πιάτα, όπως τα cheeseburger με ανανά ή ο σολομός με τζίντζερ, μπορούν να είναι ένας τρόπος για να προσεγγίσετε ταυτόχρονα τη γενιά Χ και τις νεότερες γενιές. Τα μέλη της γενιάς Χ επικεντρώνονται κυρίως στο αν το φαγητό τους είναι σπιτικό και φρέσκο. Οι περισσότεροι από τη γενιά Χ είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ελαφρώς περισσότερο για το φαγητό τους, εάν τα εστιατόρια το προωθούν ως σπιτικό, αυθεντικό ή βιολογικό καθώς δίνουν προτεραιότητα στο ότι κάποιος μαγειρεύει το φαγητό τους με φροντίδα και προσοχή.
  • Αναζήτηση τροφίμων που εξυπηρετούν έναν σκοπό. Θέλουν γεύματα που προσφέρουν οφέλη για την υγεία, όπως βασικές βιταμίνες και μέταλλα, αυξημένη ενέργεια ή καλύτερο ύπνο όπως όπως οι σαλάτες, τα smoothies και τα μπολ με δημητριακά. Τα ροφήματα που προάγουν την υγεία, όπως τα τσάγια από βότανα, είναι επίσης δημοφιλή μεταξύ των Gen Xers. Ενώ τα μέλη αυτής της ομάδας θέλουν τρόφιμα που θα θρέψουν το σώμα τους, δεν θέλουν να αισθάνονται ότι θυσιάζουν τη γεύση ή την απόλαυση. Αντί να υπενθυμίζετε στους Gen Xers τι χάνουν γευστικά με όρους όπως “χαμηλά λιπαρά” ή “χαμηλό νάτριο”, εστιάστε στα θετικά και στην προβολή νόστιμων και ωφέλιμων  για την υγεία συστατικών.
  • Αγάπη για τα αναψυκτικά περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη γενιά. Ακριβώς όπως και στις διατροφικές τους προτιμήσεις, τα μέλη της γενιάς Χ αγαπούν τις καινοτόμες παραλλαγές σε γνωστά ποτά. Για παράδειγμα, η λεμονάδα μπορεί να εντυπωσιάσει τους πελάτες της γενιάς Χ, αν την ανακατέψετε με πουρέ φράουλας ή λίγο χυμό γκρέιπφρουτ και προσθέτοντας μια εντυπωσιακή γαρνιτούρα από μια ψητή φέτα λεμονιού. Επιλέγουν επίσης ροφήματα τα οποία έχουν ενισχυθεί με την προσθήκη υγιεινών συστατικών, όπως η ανάμειξη σπανακιού ή λάχανου σε ένα smoothie με βάση τα φρούτα ή η προσφορά τσαγιού matcha που είναι αντιοξειδωτικό.Flexitarians

Η ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΜΠΕΙΜΠΙ ΜΠΟΥΜΕΡΣ

  • Ανάμειξη του οικείου με το νέο: Υπάρχει η αντίληψη ότι επειδή αυτοί οι καταναλωτές είναι μεγαλύτεροι σε ηλικία δεν απολαμβάνουν να δοκιμάζουν νέες γεύσεις. Στην πραγματικότητα είναι ανοιχτοί να εξερευνήσουν νέες, πιο εξωτικές γεύσεις αρκεί να συνδυάζονται με τα γνώριμα και αγαπημένα τους φαγητά.
  • Προτίμηση στις παραδοσιακές διατροφικές συνήθειες: Το μεγαλύτερο μέρος της γενιάς αυτής δεν ακολουθεί τις νέες διατροφικές τάσεις όπως τη διατροφή κέτο, τη χορτοφαγία και τις επιλογές προϊόντων χωρίς γλουτένη. Ωστόσο, πάνω από το 50% δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αυξήσουν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Βεβαιωθείτε, επομένως, ότι προσφέρετε φρέσκα και εποχιακά λαχανικά και φρούτα, τα οποία εντάσσονται σε καλά δομημένα, οικεία και παραδοσιακά πιάτα στο μενού σας.
  • Εστίαση στην ποιότητα της συνολικής εμπειρίας. Για τη γενιά αυτή τα κριτήρια ή οι παράγοντες επιλογής ενός εστιατορίου για φαγητό φαίνονται να περιστρέφονται γύρω από την ποιότητα της συνολικής εμπειρίας του φαγητού τόσο από πλευράς εξυπηρέτησης όσο και από την ποιότητα και ποικιλία των τροφίμων, με μια εμφανή προτίμηση σε υγιεινές επιλογές και σε εστιατόρια που προσφέρουν πλήρη εξυπηρέτηση με φιλικό και προσεκτικό προσωπικό.